Telemama i Pikolomini ‘Kratok album za dvajca’ – kad je plava najtoplija…

Dragana Zarevska, alias Telemama i David Angelevski, alias Pikolomini udružili su se na svom prvom zajedničkom albumu.

Telemama i Pikolomini ‘Kratok album za dvajca’

Ona je vizualna umjetnica i kantautorica sklona lo-fi DIY obrascima rada. On je svestrani glazbenik koji iza sebe ima već solidan broj izdanja. Zajedno su pak kreativni duo čijoj maštovitosti je samo nebo granica.

Prvi kolaboracijski album ovih makedonskih umjetnika „Kratok album za dvajca“ donosi uistinu zanimljive pomake u kreiranju zvučnih obrazaca kao podloga kantautorskom izričaju. Zarobit će vas u svom sineastičnom nokturnu u kojem kao da trip hop susreće valcer, kao da je post punk zaživio u nekoj drugoj dimenziji, ili pak jazz decentno ušao u ulogu indie rock pozadine, ukratko, jako nadahnjujuće djelo u trenutku kad se činilo da je regionalno kantautorstvo kreativno posustalo.

„Kratok album za dvajca“ nudi lijepu dimenziju usklađenosti Zarevske i Angelevskog, kao da se može opipati isprepletenost njihove međusobne inspiracije. Telemama je izuzetno vizualno nastrojena u oblikovanju svojih stihova. Uranja u, reklo bi se, uobičajena svakodnevna razmišljanja, ali ih maštovito začinjava kontrastnim detaljima koji ukazuju na egzitencijalnu skučenost i momente u kojima sumorni svijet odraslih ubija dijete u nama.

Možda to najbolje iskazuje stihovima pjesme „Rodenden“ (Rođendan) u kojem je to najveće ushićenje djetinjstva svedeno na mizerne gabarite onog što još nazivamo fazom zrelosti. „Rođendan, rođendan, kava i drama ujutro, rođendan, rođendan, i ostaci za večeru i između mala smrt u uredu“, u prijevodu bi zvučali stihovi unutar kojih se uistinu svatko može pronaći. Ili pak stihovi pjesme „Slobodna Sina“ (Slobodan sin): „Trebam ljubav koja se osjeća, a ne ono što se raspravlja, što se interpretira i zloupotrijebi“, kojima se jasno ulazi u domenu suptilnog i osjećajnog, koje samim time što je izrečeno definitivno pobija elemente usađenih društvenih normi koje ‘korektno’ izgledaju izvana, ali ostavljaju osjećaj prazne ljudske ljušture iznutra, što Zarevska tako jasno poentira, pružajući jednu divnu definiciju ljubavi upravo kroz opis njenog nedostatka.

Angelevski pak s druge, glazbene, strane, prati nit i pojačava emociju kao one-man-band, bez obzira kojeg se instrumenta prihvatio, kao što također zna odlično odvagnuti stihove i donijeti odluku da je pozadinska glazba potpuno suvišna ostavljajući Zarevsku u a cappela ruhu, što je to slučaj s uvodnom „Jorgan planina“. Možda upravo „Jorgan planina“ predstavlja i najhrabriji iskorak kad se općenito gledaju kolaboracijski albumi, jer treba imati petlje i mašte u cjelokupnoj viziji kad na pjesmi koja otvara takav album jedna polovica tandema uopće nije prisutna. No što je netko mudar jednom davno zaključio, i tišina je muzika. Tako je i Angelovski „Jorgan planinu“ ‘podložio tišinom’ i učinio je tim potezom taj ‘sobni brežuljak’ epski visokim i tajnovitim.

„Kratok album za dvajca“ jest sanjivi album, ali je njegov glavni atribut u tome što nije uspavljujuć, već magično uvodi u svoje intrinzično putovanje. Možda ga je najbolje opisati samim stihom Dragane Zarevske: „Kad je plava najtoplija“.

Ocjena: 9/10

(Sharla Records, 2018.)

Poslušajte album: Telemama i Pikolomini ‘Kratok album za dvajca’

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X