Finski čelistički sastav po šesti put nastupio je u Zagrebu, ovaj put u Tvornici Kulture, koja je i na početku radnog tjedna bila prepuna.
Zagrepčanima je Apocalyptica dobro poznat i rado viđen gost, a spoilat ću odmah i kraj koncerta kada je frontmen i povremeni vokal Eicca Toppinen najavio da će i na sljedećoj turneji sigurno doći u naš grad. Druga dva čelista su Paavo Lötjönen i Perttu Kivilaakso, koji je odmah na početku krenuo sa selfijima s ekipom u prvim redovima. Mikko Sirén je na bubnjevima, a na nekoliko pjesama (tj. nešto manje od pola) priključio im se i vokal Tipe Johnson iz Leningrad Cowboysa, koji je također snimao videa i fotkao i pozornicu i publiku kada nije pjevao. Čitav koncert bio je u izrazito prijateljskoj atmosferi, čak su im iz publike dovikivali nešto na finskom, na ugodno iznenađenje Eicce koji je spremno odgovorio.
Apocalyptica je 13. siječnja izdala autorski album “Cell-0” i ovo joj je bio prvi samostalni nastup od njegove objave. Trenutno su na europskoj turneji kao gosti Sabatonu, ali su samo oni svratili do Zagreba pa su par novih pjesama izveli samo u Tvornici. Po internetu nema još dostupnih setlista s nove turneje, ali pretpostavljam da “Rise” nije među njima jer ima i spot, kao ni “Cell-0” po kojoj album nosi ime pa ih valjda sviraju i drugdje, ali recimo s popriličnom sigurnošću da je “En Route To Mayhem” bila premijerno izvedena u Tvornici. U svakom slučaju, na zagrebačkoj svirci su odlično primljene nove pjesme.
Za pjesme sa starijih albuma, na pozornici im se priključio Tipe negdje na 4.-5. pjesmi, i otpjevao “I’m not Jesus” (na albumu Apocalyptice pjeva je Corey Taylor), “Not strong enough” (u originalu s Brentom Smithom) i “Shadowmaker” (također Corey Taylor), a prateće vokale mu je pjevao Eicca. Metallicinu “Nothing Else Matters”, odnosno njen naslovni stih, nije otpjevao Tipe, nego publika, a sudeći po broju mobitela u zraku za vrijeme ove kultne stvari, neće vam biti problem pronaći snimku zagrebačke izvedbe, ako vas zanima kako je zvučala.
Finskim metal-čelistima definitivno nije još vrijeme za mirovinu, što je i Eicca u ponedjeljak napomenuo, iako nije ni trebao jer se to vidi i po njihovom muzičkom i po fizičkom divljanju, npr. za vrijeme starije autorske pjesme “Grace” iz 2007., tijekom koje je publika spontano počela pljeskati u ritmu. Vratili su se Metallici uz “Seek & Destroy”, kojoj je publika dosljedno odskandirala refren, a popriličan kaos popratio je i klasik AC/DC-a “Thunderstruck”, u koji su uklopili Charpentierov “Te Deum”, odnosno njegov uvodni stavak poznat i kao tema Eurovizije.
Na bisu se još jednom priključio Tipe i otpjevao “I don’t care” (na albumu im tu feata Adam Gontier), a za sam kraj ostavili su svoju obradu Griegovog djela “Hall of The Mountain King”, koje je originalno nastalo kao pozadinska muzika za dramu Peer Gynt velikog Henrika Ibsena, odnosno za scenu u kojoj Peer ulazi u dvorac kralja trolova, okružen gnomovima i goblinima.
I bez ovog izleta u fantastiku na samom kraju, poneki dijelovi ovog koncerta činili su se kao da nisu s ovoga svijeta. Na pozornici ludilo svjetala i metalci koji hedbengaju, a onda se sve za tren smiri i po Tvornici se rasprši magija violončela. I bubnjevi i žamor utihnu, publika gotovo nepomično sluša, da bi, kad melodija utihne, nastupile ovacije. Muzičari iz Apocalyptice stvarno jako guštaju u tome što rade, a publika ih zato jako voli. Eicca je najavio, a mi ćemo ga držati za riječ: kada opet dođu u Zagreb, ne sumnjam da će bez problema opet rasprodati svirku.