Anja Papa i Luka Vidović, elektro-dvojac koji se odaziva na ime pocket palma, sinoć su u Tvornici kulture i više nego uspješno predstavili svoj debitantski album i upisali se na mapu nove retro 80-ies plesne scene na kojoj su u zadnje vrijeme dominirali Nipplepeople i Svemirko.
Što se tiče sličnog electro dua Cubies koji je nastupio kao predgrupa i oni su se činili i više nego solidnim autorskim i izvođačkim žensko-muškim tandemom obzirom da je autor ovih redaka večer počeo gledanjem prijenosa Dore na kojoj se birao hrvatski predstavnik za Eurosong. Ta Dora se prometnula u glazbeni deponij na koji se u dobrom dijelu guraju svi oni raspušteni pjevači i pjevačice s raznih talent showova koji ne znaju ni što će sa sobom niti s pjesmama koje kao da im je ispljunula neka trećerazredna aplikacija. Gotovo je žalosno što se na tom natjecanju smatra pop pjesmom. Čovjek izgubi nadu i pomisli da je sve otišlo dovraga gledajući i slušajući tu ispraznost, jer neki misle da napraviti pop pjesmu u konačnici znači napraviti nešto s kretenskim tekstovima i istim takvim nepromišljenim melodijama.
I onda pod takvim dojmom dođem u Tvornicu gdje se ukažu mladi i talentirani ljudi koji pop itekako promišljaju, osjećaju i rade iz srca pred uistinu solidno ispunjenim Velikim pogonom te iste Tvornice. Ne treba gubiti iz vida ni otegutnu okolnost koncerta pocket palme kao što je subota tijekom koje je Dora na TV-u, uz to i prvom vikendu tjedna u kojem je zavladala nacionalna paranoja od koronavirusa.
Anja Papa i Luka Vidović svoju su oštricu brusili kroz dva albuma otpjevana na engleskom jeziku kad su se zvali Side Project, da bi im se prelazak na hrvatski jezik dogodio spontano, te su tog trenutka shvatili da taj izričaj zahtijeva i makeover po pitanju imena sastava i imidža.
U recentnoj glazbenoj povijesti pocket palma su uspjeh doslovce postigli preko noći, jer u subotu su u Tvornici mahom bili oni koji ih slušaju i znaju tekstove njihovih pjesama. Upravo po pitanju tih tekstova Anja i Luka mogu uredno davati lekcije kojekakvim ‘meštrima’ na gore spomenutoj Dori. Njih dvoje tako dobro znaju napisati tekst koji komunicira prema slušatelju i koji izaziva osjećaj čežnje, želje za ispunjenošću i utjehom, a sve umotano u formu isto takvog čeznutljivog pop izričaja koji oslikava neko, za njih, bolje vrijeme. Gotovo je velika prednost što Anja i Luka nisu živjeli te 80-te koje tako vješto i kvalitetno deriviraju u svom izričaju. Nepobitno je da nude jednu osobnu romatiziranu verziju tog vremena i zvuka, ali ne da to rade dobro, već su, da se glazbenički izrazim, dušom i tijelom ‘unutra’.
Uz to Luka ima onaj neki almondovski ili gahanovski glas koji teško da bi se u išta toliko dobro upasao koliko u elektro zvuk osamdesetih, dok je Anja nužna pokretačka snaga na pozornici koja se ne srami iskrenih emocija. Zaplakala je tako već tijekom prve pjesme od iznenađenja vidjevši brojnu publiku pred pozornicom. Pa tako dok je Damir Kedžo uporno dokazivao sinoć na Dori da je ukalupljen u sliku i priliku estradnog retro Dalmatinca i da je to i dalje ‘zlatni gral’ hrvatskog estradnog neba, pocket palma su izvodili u svom aranžmanu, na potpuno oduševljenje publike, „365 dana“, pjesmu prvog hrvatskog boy benda Saša, Tin i Kedžo, oživljavajući uspješno taj neki, sad već davni, moment kad se hrvatska estrada trudila biti moderna u pokušaju kreiranja ne toliko stupidne glazbe za mlade koju izvode mladi.
No ima i danas nade, jer je u rukama pocket palme i ta „365 dana“ bila adut bez zamjerke. Koncert nije trajao dugo, jer pocket palma ima samo jedan album, a Anja i Luka (pojačani gitaristom na pozornici) nisu htjeli razbijati tu koncepciju naglaskom i na pjesme Side Projecta (u suprotnom bi mogli bez problema svirati dva sata). Uz to su na službenom kraju i bisu nanizali singlove s albuma jedan za drugim. „Godišnji“, „Ono što nam inače nedostaje“, „Subota nakon Valentinova“ i „Kako izgleda kraj“ držale su publiku u plesnoj i pjevačkoj euforiji nakon čega nezadovoljnih nije bilo. Sinoć se tako pred publikom potvrdilo novo pop ime naše scene. pocket palma uspješno je prerastao gabarite ‘džepne zabave’. Preko noći. Dakle, može se.