Kompilacija ‘Rijeka-Paris-Texas’ realizirana 1987. godine bilo je prvo diskografsko izdanje koje je reflektiralo svu snagu riječke pumpajuće i eksplozivne post-punk i novovalne scene.
Kompilacija sadrži snimke sedam riječkih bendova koji su obilježili riječke glazbene osamdesete. Izuzetni procvat punka i novoga vala u Rijeci krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća, koji je predstavljao posebnost ne samo unutar tadašnje države nego i u svjetskim okvirima, na žalost nije bio dovoljno diskografski praćen. Od cijele novovalne scene do objave kompilacije “Rijeka-Paris-Texas” diskografski su aktivni bili jedino Parafi, Denis & Denis, Xenia i Cacadou Look. Tek posthumno nakon više godina, svoje albume objavili su legendarni Termiti, Grč, Grad, Ogledala i drugi. Posthumno je također objavljena i “Antologija riječkog novog vala” koja na trostrukom CD-u donosi prinos svih važnijih aktera riječkoga novoga vala, pa tako i rane punk faze, od 1977. pa nadalje.
U Rijeci se govorilo da “Rijeka-Paris-Texas” bilježi bitne uratke treće faze riječkog novog vala, iz koje su izrasle i neke od današnjih regionalnih rock prvokategornika. Utoliko se može kazati da je “Rijeka-Paris-Texas” bila za Rijeku: ključan diskografski proizvod koji je dokumentirao vitalnost riječke rock-scene, kao što je Paket Aranžman dokumentirao beogradsku scenu, a Novi Punk Val rane radove jugoslavenskog punka.
Kompilaciju je složio Goran Lisica Fox, koji je sa svim izvođačima surađivao i prije toga izdanja, pisao o njima u magazinu Val, emitirao njihove snimke na Radio Rijeci, organizirao im koncerte, a na dobrom dijelu snimaka pojavljuje se i u ulozi glazbenog producenta. Također, “Rijeka-Paris-Texas” jedan je od prvih diskografskih iskoraka labela Dallas, kojega je Fox ustanovio u Ljubljani gdje se u međuvremenu preselio iz Rijeke. Dallas je bio dio studentske asocijacije ŠKUC-FORUM, koja je zapravo bila jedna od najznačajnjih institucija ljubljanskog i slovenskog civilnog društva u osamdesetim godinama. Uz Dallas, unutar ŠKUC-FORUM-a započeli su djelovanje Borghesia, Plesni teater, Igor Vidmar (Ropot), Linije Sile, gledališče Ane Monro, Laibach, založba Studia humanitatis, Založba FV, Klub K4, E-motion film, festival Novi rock kao i mnoge druge umjetničke i organizacijske formacije te pojedinci koji su oblikovale slovenski društveni i umjetnički život proteklih desetljeća.
Album otvara proročanska pjesma skupine Grč “Noćas se Beograd pali”, sadrži veliki demo hit Idejnih nemira “Bombe i bomboni”, obznanjuje nadnacionalne pohode Grada i Fita, predstavlja najpoznatiju ostavštinu izvrsnih Ogledala i najavljuje senzacionalnu karijeru Leta 3.
Grč je diskografski bio najiskusniji sudionik kompilacije. Prvi set demo snimki objavljen mu je na split kaseti s Mrtvim kanalom, a uoči objavljivanja zbirke “Rijeka-Paris-Texas” realizirali su album “Sloboda narodu” objavljen na kaseti. Let 3 je, zapravo, startao upravo na ovoj kompilaciji. Promjena članstva transformirala je Let 2 u Let 3, pa je pjesma ‘Pokušaj’ nasljeđe prijašnjeg benda.
Strukturne Ptice nastale su kao multimedijski projekt, između Mrletovog djelovanja u Termitima te pokretanja Leta 2, pa je tako pjesma ‘Hramovi’ dio soundtracka za njihovu predstavu “Krug”. Dok se Let 2 stilom i članstvom transformirao u Let 3, Strukturne Ptice to su napravile sadržajem. Mrle i Prlja su neke ideje iz baštine Strukturnih ptica kasnije uspješno ugradili u izraz Leta 3.
Jedina pjesma Idejnih nemira ‘Bombe i Bomboni’ svjedočanstvo je vrhunskog hit-talenta koji, nažalost, nikad nije rezultirao albumom.
Grupa Grad razorno je startala također na ovoj kompilaciji, a “Ima li nešto” i “Vodi me” i dalje su njihove amblematske skladbe, kasnije objavljene i na njihovom prvijencu “Ljudi”. Žestoki melodiozni rock uz kompetentnu instrumentalizaciju gurnuo je Grad prema respektabilnoj i dugotrajnoj karijeri.
Ogledala su zastupljena s dvije najpoznatije pjesme u karijeri koje su bile i hitovi – “Ogledala su oko mene” i “Samo ti”. Vrhunski vokal Lea Rumore, danas poznatijega kao bubnjara Fiumensa Nene Belana svakako je pridonio zvučnoj slici temeljenoj na osebujnome i inovativnom popu.
Fit je također imao diskografsku premijeru na kompilaciji “Rijeka-Paris-Texas”, s pjesmom ‘Ritam promjene’ koja je bila svojevrsni prijelaz između njihovoga alter-popa u klasične pop-strukture kojima su stekli mnoštvo poklonika.
“Rijeka-Paris-Texas”, popis pjesama:
A1. Grč – Noćas se Beograd pali
A2. Grč – Još ima krvi
A3. Grč – Nož u mojoj ruci
A4. Let 3 – U rupi od smole
A5. Let 2 – Pokušaj
A6. Strukturne Ptice – Hramovi
B1. Idejni nemiri – Bombe i Bomboni
B2. Grad – Ima li nešto
B3. Grad – Vodi me
B4. Ogledala – Samo ti
B5. Ogledala – Ogledala su oko mene
B6. Fit – Ritam promjene
B7. Strukturne Ptice – San