Zagrebačku live premijeru zakazala je za petak 29. studenom na festivalu LIFT u Tvornici kulture.
Domaća televizijska natjecanja pjevačkih i performerskih talenata imaju jednu zanimljivu anomaliju. U njima prečesto ne pobjeđuju najbolji i najperspektivniji izvođači. Čak ni Natali Dizdar nije pobijedila u onom nadaleko razvikanom prvom Story Supernova Music Talentsu priređenom davne 2003. godine. Međutim, Natali je jedina od tadašnjih finalista kasnije napravila veliku pjevačku karijeru i nametnula se kao istinska pop diva.
25-godišnja Emina Bajtarević također nije pobijedila u posljednjem Supertalentu, ali to je sad totalno nebitno. Cura iz Kaknja, magistrica socijalne antropologije s norveškom diplomom, u međuvremenu je zaokružila kantautorski projekt pod imenom Vimoksha koje je izvukla iz pojmovnika indijske filozofije. Ljetos je predstavila svoj prvi album „Vilenjak“ u izdanju Aquarius Records, po svemu sudeći jedno od ponajboljih ovogodišnjih debitantskih indie pop izdanja u ovim krajevima, koncertno promovirano na festivalskim pozornicama EXIT-a i Sea Stara.
Nema u tom izvanrednom kantautorskom ostvarenju nekog prevelikog iznenađenja pošto je Vimoksha već potkraj prošlog ljeta postala viralna na TikToku s intrigantnim drugim singlom „Nazovi nekog osim dilera“. Prije i poslije tog regionalnog hita na streamovima su se pojavile još tri upečatljive pjesme „Ništa“, „Odsjaji“ i antiratni apel „Pustite mi mir“, pa je „Vilenjak“ samo definitivna potvrda njenog svestranog talenta, što podjednako vrijedi za muziku, stihove, vokal, aranžmane i produkciju.
Sve je osim produkcije napravila sama i baš ništa od toga ne zvuči početnički. U produkciji zvuka, na mixu i masteringu izvrsno joj je asistirao zagrebački studijski meštar Filip Majdak (Natali Dizdar, Marko Bošnjak), dok se renomirani zenički klasični gitarist Vedran Vujica prebacio na električnu gitaru i odsvirao par sjajnih sola. Malu ulogu na studijskom sessionu dobio je čak i Eminin tata Mirsad Bajtarević, inače producent i urednik BH Radija, koji je otpjevao neke prateće vokale.
Od lanjskih singlova na albumu su reprizirani jedino „Odsjaji“, a među devet novih pjesama izdvaja se nekoliko potencijalnih favorita, ponajprije „Lara Kroft“, „Ubij Billa“, „Cinik“ i naslovna „Vilenjak“ s efektnim citatom Šantićeve „Emine“. Vimoksha je iznimno nadarena liričarka i njena varijanta osuvremenjenog kantautorskog ženskog pisma svakako zavređuje pozornost masovne publike, baš kao i muzika u kojoj je standardni pop rock instrumentarij funkcionalno nadopunjen elektronikom.
Može li to biti dovoljno da Vimoksha postane bosanska Dua Lipa? Pitanje je dakako hipotetsko jer ni Dua Lipa ne bila to što je danas da je slučajno zapela u Prištini i na početku karijere uplovila u balkanske estradne vode koje su toliko kontaminirane cajkama i njihovim digitalnim derivatima da više nigdje u regiji nema dovoljno prostora za zdrave pop projekte. Na albumu „Vilenjak“ Vimoksha zvuči kao da ipak neće odustati i trajno se evakuirati u Norvešku. Zagrebačku live premijeru zakazala je za petak 29. studenom na festivalu LIFT u Tvornici kulture.