Prva projekcija će se održati u petak 14. veljače u 19 sati, a na programu je i naredna dva vikenda.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/02/FOM_still_01_2-1-800x524.jpg)
Iščekivani film “Fiume o morte!” redatelja Igora Bezinovića koji je na prestižnom Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu proteklog vikenda osvojio glavnu nagradu žirija i kritičarsku nagradu FIPRESCI stiže na repertoar Dokukina KIC. Prva projekcija će se održati u petak 14. veljače u 19 sati, a na programu je i naredna dva vikenda.
Povodom Bezinovićeva velikog uspjeha tijekom sljedeća dva tjedna Dokukino KIC donosi Gradske priče, ciklus dokumentarnih, igranih i hibridnih filmova u kojima grad postaje glavni protagonist i koji propituju našu urbanu svakodnevicu spajajući filmološke, arhitektonske i urbano-antropološke preokupacije.
“Fiume o morte!” hibridni je film u kojem se isprepliću arhivske snimke s rekonstrukcijama i intervjuima, građani grada Rijeke, kojeg Talijani zovu Fiume, prepričavaju bizarnu priču o 16-mjesečnoj okupaciji njihovog grada 1919. godine od strane talijanskog pjesnika, dandyija i propovjednika rata Gabrielea D’Annunzija.
Ciklus Gradske priče u fokus postavlja grad – grad koji se kao proces mijenja u svojim mnogim dimenzijama u povijesnoj perspektivi, ali i u svakodnevnoj perspektivi. Naše „proživljeno iskustvo“ pretvara grad apstraktne strukture u svakodnevnu praksu i simboličko mjesto, pozornicu na kojoj proživljavamo svoje živote. Međutim, mnoga naša iskustva i simboličke predodžbe gradova odvijaju se putem filma. Od svog začetka film se pokazao kao moćan medij koji uobličuje naše viđenje grada i odnos prema raznim problematikama svakodnevnog gradskog života.
Ciklus će u utorak 11. veljače u 19 sati otvoriti slojeviti filmski esej Hito Steyerl “Prazni centar” u kojem redateljica arheološki pogled usmjerava na parcelu zemlje između Istočnog i Zapadnog Berlina. Kao portret jednog prijelaznog doba ovaj briljantno montirani film u formi palimpsesta zaranja u prošlost centralnog Berlina: od razaranja i renovacije Reichstaga do granica kolonijalne Njemačke koje su se ovdje definirale. Nakon projekcije uslijedit će razgovor u kojem će sudjelovati redateljica online, te urbana antropologinja i interdisciplinarna umjetnica Sonja Leboš i filmska kritičarka i kustosica Dina Pokrajac.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/02/24-City-1-800x450.jpg)
Program za vikned uključuje dva dokumentarna naslova čuvenih filmskih autora, Jie Zhang-kea i Agnès Varde. U subotu 15. veljače u 19 sati bit će prikazan “24 City” nagrađivanog kineskog filmskog redatelja Zhang-kea koji prati izgradnju luksuznog kompleksa na mjestu negdašnje državne tvornice oružja koja je bila ponos grada iz maostičkog doba. Scene poslova u tvornici i zgradama koje se postupno prazne i ruše isprepliću se s pričama radnika u vještu narativnu kompoziciju prepunu neuobičajenih detalja i nezaboravnih pop-pjesama.
U nedjelju 16. veljače u 19 sati bit će prikazan kultni Vardin film iz 1975. godine, “Dagerotipovi”, koji čine ljupki portreti pekara, krojača, prodavača i drugih jednoga pariškoga kvarta. Između radnih rituala u njima oni razgovaraju o svojim životima, odnosima i snovima. Žovijalne i nonšalantne vinjete kombiniraju dokumentaciju uličnog života i fiktivne uprizorene scene, realizam i nadrealizam, opservaciju i intervenciju. Primorana ograničenjima koja joj nameću filmska tehnologija i zahtjevi majčinstva, Varda stvara jedinstvenu mikrolokaciju u krugu njezinog kućnog praga i rastvara teksturu kvartovskog života.
Ciklus se nastavlja i sljedeći tjedan, prvo projekcijom kultnog filma Chantal Akerman, “Cijelu noć”, u četvrtak 20. veljače u 19 sati. Riječ je o šarmantnoj romantičnoj komediji potpuno lišenoj dijaloga, ispunjenoj tek šumovima u noći i živopisnim likovima koji se nose sa svojim emocijama i potrebom za ljubavi. Mozaični prikaz složenosti ljudskog ponašanja sastoji se o pokreta, pogleda i žudnje izvedenih na izuzetno zavodljiv i filmski način.
U subotu se ciklus nastavlja projekcijom polubiografske poetske dramedije velikana talijanske kinematografije, Federica Fellinija, “Roma”. Godinu dana prije nego što je osvojio kritiku i publiku diljem svijeta svojim kultnim “Amarcordom” i prikazom života u rodnom Riminiju, Fellini donosi humornu dramu nadahnutu redateljevim životom u voljenom velegradu. U nizu fascinantnih vinjeta isprepliću se dokumentarne i igrane scene iz sadašnjosti i prošlosti, 0d doba kada je 18-godišnji Fellini doselio u Rim 1930-ih, sve do Rima 1970-ih. Film je na programu 22. veljače u 19 sati.
Na programu u nedjelju 23. veljače u 17 sati je dokumentarac “Trst, Jugoslavija” u režiji Alessija Bozzera, koji čini mozaik priča i svjedočanstava o Trstu kao omiljenoj šoping-destinaciji građana Jugoslavije. Sedamdesetih i osamdesetih milijuni Slavena putovali su u talijanski grad jednom ili dvaput godišnje u potrazi za komadićem kapitalističkog sna, prije nego što je rat na Balkanu sve prekinuo. O tom vremenu za film govori mnoštvo javnih figura, mešu kojima su Rade Šerbedžija, Željko Senečić, Slavenka Drakulić, Denis Kuljiš i Goran Bregović.