Filmovi koje krase suptilnost, egzotični tajvanski pejzaži i sukob tradicionalno-moderno prikazivat će se u KIC-u.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/02/Buntovnici-neonskog-boga.jpg)
Tuškanac u gostima tijekom druge polovice veljače prikazuje jedinstvene filmove Tajvanskog novog vala, pokreta koji je 1980-ih odbacio komercijalne žanrove i propagandne filmove u korist autentičnih priča o urbanizaciji, otuđenju, generacijskom jazu, ljubavi i političkim previranjima…
Ciklus Tajvanski novi val donosi osam filmova koji su postavili temelje moderne azijske kinematografije i inspirirali redatelje poput Wong Kar-waija i Jia Zhangkea, a prikazivat će se u Kulturno informativnom centru (KIC).
Ciklus će, 16. veljače u 21 sat, otvoriti filmski omnibus “U naše vrijeme” (1982). Radnja prati odrastanje mladih istražujući njihova iskustva, izazove i potragu za identitetom u turbulentnom tajvanskom društvu tijekom četiri desetljeća.
“Momci iz Fengkueija” (1983), čiji soundtrack čini Vivaldijeva “Zima”, prati grupu tinejdžera iz malog primorskog mjesta koji odlaze u veliki grad u potrazi za boljim životom, ali se suočavaju s grubom realnošću urbanog Tajvana.
Nazvan tajvanskim ekvivalentom “Građanina Kanea”, film “Priča iz Taipeija” (1985) daje snažnu kritiku tajvanske srednje klase, dok središnji dio autobiografske „trilogije o odrastanju“ slavnog sineasta Hsiao-hsiena Houa “Vrijeme za življenje, vrijeme za umiranje” (1985) pripovijeda o dječaku koji se suočava s gubitkom roditelja.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/02/Tajvanski-novi-val_plakat-800x800.jpg)
“Prašina u vjetru” (1986) završni je dio „trilogije o odrastanju“. Drama, posrijedi koje je ljubavna priča dvoje mladih ljudi, bavi se intenzivnom urbanizacijom Tajvana 1970-ih, a simbolizira prolaznost života i neuhvatljivost ljubavi.
Prozvan da oponaša Michelangela Antonionija, Tsai Ming-liang filmom “Buntovnici neonskog boga” (1992), koji prati destruktivnog mladića dok se opire društvenim normama i vlastitim emocionalnim problemima, postavio je temelje prepoznatljivog stila orijentiranog na otuđenost i usamljenost mladih u velikim gradovima.
Svojevremeno nominiran za Oscar i Zlatni globus za najbolji film na stranom jeziku, “Pijte i jedite ljudi” (1994) redatelja Anga Leeja bavi se prodorom modernosti u tradiciju kroz priču o ocu koji nastoji očuvati odnos s kćerima koje se pak suočavaju s brojnim životnim izazovima, ljubavnim odnosima i težnjama prema nezavisnosti.
Ciklus će zaključiti drama “Živjela ljubav” (1994) koja prati tri usamljena muškarca i ženu čiji se životi isprepliću u stanu koji je na prodaju. Film je osvojio Zlatnog lava na Venecijanskom filmskom festivalu 1994. godine, a ističe se po motivima tjeskobe i kratkotrajnim seksualnim užicima kojima mladi protagonisti kompenziraju oporu spoznaju o nemogućnosti ljubavi i besmislenosti svojih egzistencija.
Raspored projekcija Tuškanca u gostima dostupan je na stranicama kina. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina domaćina sat vremena prije početka projekcije, kao i online putem platforme ulaznice.hr.