Ciklus donosi devet filmova koji će se prikazivati u kinu Forum od 3. ožujka.

Tuškanac u gostima tijekom ožujka prikazuje retrospektivu filmova Johna Watersa – kultnog underground redatelja te prvaka trash i camp estetike čija subverzivna ostvarenja, koje većinski predvodi transvestit Divine, provociraju pravila „dobrog ukusa“ i ruše tabue.
Ciklus Portreti: John Waters donosi devet filmova koji će se prikazivati u kinu Forum. Program započinje 3. ožujka u 19 sati uvodnim izlaganjem filmskog redatelja i kritičara Viktora Zahtile, nakon čega slijedi projekcija crne komedije “Višestruki manijaci” (1970). Ovaj kaotični spoj nasilja, blasfemije i apsurdnog humora prati vođu putujućeg freak showa, legendarnog Divinea, dok sa svojom bandom terorizira naivne posjetitelje.
Neslužbenog podnaslova “Vježba iz lošeg ukusa”, spoj crne komedije i horora “Ružičasti plamenci” (1972.) jedan je od najistaknutijih primjera abjektivne umjetnosti koji nizom šokantnih prizora prati „najprljaviju živuću osobu“.
„Zločin je ljepota“ središnja je tema filma “Nevolje sa ženama” (1974.), posvećenog Charlesu ‘Texu’ Watsonu, glavnom izvršitelju brutalnih ubojstava koje je 1969. naredio Charles Manson. S druge strane, “Očajničko življenje” (1977.) u kojem nastupa striperica i djevojka poznatog gangstera Mickeyja Cohena donosi bizarno intrigantnu priču o neurotičnoj kućanici i njezinoj ljubavnici koje utočište pronalaze u anarhističkoj zajednici izopćenika.

Dok je “Poliester” (1981.) satirična posveta ženskim filmovima 1950-ih i 60-ih u kojima dolazak mlađeg muškarca unosi prevrat u monotoni život sredovječnih kućanica, “Lak za kosu” (1988.) slavi progresivno buntovništvo spram malograđanskog snobizma. Ujedno, to je i posljednja uloga legendarnog Divinea koji je nedugo nakon premijere preminuo od srčanog udara.
Zapamćen po nastupu tada mladog Johnnyja Deppa i pornografske zvijezde Traci Lords, “Cry-Baby” (1990.) parodijski ilustrira sukob društvenih slojeva kroz ljubavnu priču „lošeg dečka“ i djevojke iz ugledne obitelji. Nekoliko godina kasnije, Waters ponovno provocira konvencije krimi-komedijom “Mama, serijski ubojica” (1994.) u kojoj Kathleen Turner briljira kao naizgled savršena domaćica spremna brutalno ubiti svakoga tko naruši njezin osjećaj reda i obiteljskog savršenstva.
Ciklus će zaključiti prema umjetničkom snobizmu kritičan “Pecker” (1998.) koji u hrvatskom prijevodu ima dvostruko značenje – nespretnjaković i muški spolni organ, a prati amaterskog fotografa čiji slučajni uspjeh unosi neočekivane promjene u njegovu ekscentričnu obitelj.
Raspored projekcija Tuškanca u gostima dostupan je na stranicama kina. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina domaćina sat vremena prije početka projekcije, kao i online putem platforme ulaznice.hr.