The Murder Capital ‘Blindness’ – bend koji valja držati na oku

Prvo su nas oduševili singlom ‘Ethel’, a onda i dodatno zaintrigirali nastupivši kao predgrupa Nicku Caveu na koncertu u zagrebačkoj Areni ove jeseni. Irski post punkeri sada imaju i novi album koji upućuje na to da ih i dalje vrijedi pratiti u usponu.

The Murder Capital ‘Blindness’

Dovoljno je baciti pogled na popis izvođača bilo kojeg showcase festivala u europi i vidjet ćete da je među najzastupljenijim žanrovima bendova u usponu odjednom postao post punk. A kao prijestolnica revivala ovog glazbenog pravca koji je harao krajem sedamdesetih i u osamdesetima izdvojila se Irska odakle dolazi i jedan od najpopularnijih bendova ove scene, Fontaines D.C. čiji se streloviti uspon može ilustrirati njihovim nastupima na našem INmusic festivalu, gdje su u samo par godina i dva skoka od koncerta u šatoru skočili na World Stage, da bi ove godine dospijeli i na glavnu pozornici kao jedan od headlinera 17. okupljanja na Jarunu.

Lani smo na istom festivalu gledali još jedne mlade irske post pankere, Sprints iz Dublina koji su se svojim prvijencem “Letter to Self” i energičnim nastupom odmah upisali kao jedna od potencijalno velikih stvari u dolasku, a nekoliko mjeseci kasnije vidjet ćemo i The Murder Capital koji će nastupiti kao predgrupa Nicku Caveu i njegovom bendu The Bad Seeds na njihovom velebnom koncertu u Areni Zagreb.

Uspon The Murder Capitala nakon njihovog u nas slabije zapaženog prvijenca “When I Have Fears” započeo je objavom fenomenalnog singla “Ethel” koji je njihovo naredno izdanje “Gigi’s Recovery” odmah stavio na popis ploča na koje treba obratiti pozornost, a premda je u pitanju bio sasvim solidan album, na njemu se nije našlo suviše pjesama koje bi kvalitetom mogle parirati onoj koja je ploču najavila.

Dio krivnje za to sam bend pripisuje činjenici da je materijal s ovog albuma nastajao predugo, pa su posljedično pjesme zvučale kao da su “prenapisane”, pa se na novom albumu, koji je uslijedio dvije godine kasnije, sastav odlučio za obrtanje pile i pokušaj pojednostavljenja autorskog procesa. Pjesme su tako nastale samo kao skice koje će u studiju poprimiti svoj izravni i potpuni oblik.

Rezultati ovog drugačijeg pristupa osjetne su već na samom početku ploče koju otvara “Moonshot”, no nonsense rock and roll oluja koja odmah udara u glavu i ne posustaje u svojih manje od tri minute trajanja. Nakon nje slijedi singl “Words Lost Meaning” koji, kao što mu sam naziv kaže, govori o tome kako riječi, pogotovo one koje izražavaju ljubav, gube svoje značenje prečestim korištenjem i ponavljanjem čiji sporiji tempo i melodičan refren prate ciničnu rezignaciju teksta.

Najavni singl “Can’t Pretend To Know” koji je pjevač James McGovern opisao kao “uragan od obojenog stakla u vašem umu” još je jedan bučniji izlet koji održava visoku kvaliteta uvodnih pjesama, dok naredne “A Distant Life” i “Born into the Fight” počinju otkrivati određene manjkavosti užurbanog autorskog procesa koje su posebno vidljive u ponavljanju naslova u potonjoj.

McGovern kaže da je najponosniji na pjesmu “Love of Country”, šestominutno sporo tinjajuće promišljanje o patriotrizmu i o tome zašto je ljubav prema domovini lako prepoznati kao mržnju prema ljudima, odnosno ksenofobiju. Ovo je doista najbolje napisan komad albuma koji trajanjem premašuje šest minuta, a snimljen je uživo u jednom takeu i tim više ističe nadahnut produkcijski posao koji je odradio Grammyjem nagrađeni John Congleton.

“The Fall” je nastavak već ustoličenog post punk zvuka koji je bend dosad prakticirao i pokazuje da su The Murder Capital i dalje sposobni rasti u tom izričaju, dok je “Death of a Giant” zanimljivija svojom temom, a to je sprovod jednog od najvećih irskih pankera Shanea MacGowana nego što donosi neka pretjerana glazbena uzbuđenja.

Na završnim pjesmama bend vrši određeni zaokret, pa tako na “That Feeling” čiji ritmički obrasci, ali i melodičnost zvuče srodno The Nationalu otprije dvadeset godina, ali daju im i energiju kakvu prakticiraju Fontaines D.C. Na samom završetku album usporava i s “Trailing a Wing” dostižu neku nježnu melankoliju i slušatelj se mora upitati vodil li bend njihova muza više u smjeru takvog izričaja u njihovom nastavku karijere.

“Blindness” i dalje upućuje na to da The Murder Capital ima velik potencijal koji bi ubrzo mogao eksplodirati u svom vrhuncu, ali i na to da su više spremni eksperimentirati autorskim pristupom dok se taj vrhunac ne pojavi sam, umjesto da se slijepo bace u pokušaj ganjanja tog cilja. I zato ostaju bend koji se u tom njihovom nastojanju isplati pratiti budnim okom.

Ocjena: 7/10

(Human Seasons Records, 2025.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute