Talijanski glazbenik Fabio Puglisi i hrvatska pjevačica Željka Veverec stopili su se u jedno glazbeno tijelo izvrsnosti. Album ‘Yesterday Today Tommorow’ svakako je biser te suradnje.
Soul Basement, projekt talijanskog glazbenika Fabia Puglisia egzistira od 1997. godine, a koliko je aktivan diskografski, toliko je i cijenjen u europskim diskografskim vodama. Posljednji album „Yesterday Today Tommorow“ karakterističan je po tome što ga je u potpunosti otpjevala hrvatska pjevačica Željka Veverec, inače glavna vokalistica našeg sastava Mangroove. Također je zanimljivo da je album snimljen u Zagrebu, točnije u Monitor Audio Studiju pod vodstvom Allana Schmidtbauera.
„Fabio je imao gotov cijeli materijal, tako da autorski dio pripada u potpunosti Fabiju. S albumom u džepu tražio je vokal koji će to snimiti i dati glas njegovim pjesmama. Znao je Tonija (Starešinić) i Mangroove, čuo je našu stvar na engleskom „Trip To The Moon“ i to mu se svidjelo, čuo je negdje u mom glasu da bi to moglo biti to“, izjavila je u intervjuu za ovaj portal Željka Veverec i jednostavno to je uistinu bilo to.
Neovisno o tome što je „Goodbye My Love“, prvi singl s albuma u ovo trenutku premašio 2,5 milijuna pregleda na Youtubeu, album „Yesterday Today Tomorrow“ uistinu je neočekivani soul dragulj u kojem je talijansko-hrvatski tandem prodisao poput jednog tijela na način kako to već godinama rade primjerice pjevačica Randy Crawford i pijanist Joe Sample.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lakxiwiDiuA[/youtube]
Album je to u kojem se susreću ljetna siesta, južnjačka nonšalancija i atmosfera američkih urbanih soul jonitova. Puglisi je aranžerski genijalac, cijeli materijal, a ne samo uvodni hit „Goodbye My Love“ instrumentalno je prozračan i nenametljiv, te ostavlja puno prostora Željkinom glasu. Ona je pak dokazala kako je vrhunska pjevačica i interpretatorica, jer je tom podjelom uloga jasno kako je sav teret materijala na njenim glasnicama. Ne samo da je bila na visini zadatka, nego je teško uopće se sjetiti domaćeg pop uratka koji je posljednjih desetak godina otpjevala neka hrvatska pjevačica da je istovremeno toliko senzualan, smislen i u duhu izgovorenog, tj. otpjevanog.
„Yesterday Today Tommorow“ svakako jest easy listening album za easy listening publiku. Zamka takvih albuma najčešće je upadanje u banalnost, koja neumitno vodi ka zamoru materijala, što ovdje definitivno nije slučaj. Nije tajna samo u tome što su se Puglisi i Veverec odlučili za samo osam pjesama, pa su skraćivanjem minutaže izbjegli zamor. Tajne gotovo i da nema, te se sve može sažeti u konstataciju da je ovo upravo primjer remek djelca u kojem je sve kliknulo kako treba i u kojem je suradnja dvoje glazbenika izrodila ono nešto posebno. Dapače, kratkoća albuma više izaziva potrebu za slušanje na ‘repeatu’, a pjesme se ubrzo toliko urežu, da se čini da je riječ o kompilaciji provjerenih soul zgoditaka. Autoru ovih redaka posebno zadovoljstvo pričinjava niz „Sing With Me“, „Something That Has Never Been Said Before“ i „Confusion“. No nema zamjerki spram ostalih pjesama, stvar je samo u nijansama i slušateljskom glazbenom ukusu.
Ovo je jedan od onih albuma koji mogu uljepšati kišni dan, a sunčani još više ispuniti, bez obzira u kojoj situaciji ga preslušavali, bilo pomno ili krajičkom uha. Album „Yesterday Today Tommorow“ dokaz je da se izvrstan soul nehotice može pronaći i u ‘podrumu’ u vlastiom susjedstvu.
Ocjena: 10/10
(Stereo Deluxe/Dancing Bear, 2013.)