Air na Tvrđavi sv. Mihovila – pozdrav s mjesečevog safarija

Francuski dvojac i uživo je pokazao da je njihov slavni album i dan danas komad slasne nostalgije i vječni ljetni soundtrack jedne izgubljene generacije.

Air na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku (Foto: Vedran Metelko)

Ima ta jedna praktički cijela generacija koja je glazbeno stasala na obratu stoljeća kad se pomalo stalo na loptu tada popularnog techna i ravea, pa je elektronika otišla u neke smirenije rukavce kakve su u svijetu trip hopa predstavljali Portishead i Tricky, a javljala se i neka svakom uhu ugodna elektronika kakvu su proizvodili novi, smireniji sastavi kao što su Thievery Corporation i Kruder & Dorfmeister, od kojih smo jedne nedavno gledali na Šalati, a druge u Šibeniku (a dolaze uskoro i u zagrebački Boogaloo).

Tvrđava svetoga Mihovila je špicu špice sezone naoko prilagodila upravo toj generaciji, budući da je dva njezina najistaknutija datuma dan za danom upravo prepustila svirkama ranije spomenutih austrijskih DJ-a, a zatim i još jednom dvojcu, Francuzima Nicolasu Godinu i Jean-Benoîtu Dunckelu koji čine osovinu benda Air i ujedno autora albuma “Moon Safari” koji se pokazao ne samo savršenim ljetnim soundtrackom te određene točke u vremenu, već i jednim od definirajućih zvukova ljeta koji četvrt stoljeća kasnije ne gube na snazi, pogotovo kod pripadnika spomenute generacije o kojoj smo počeli pričati na početku ovog teksta.

Air na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku (Foto: Vedran Metelko)

Ruku na srce, samo su rijetki obožavatelji ostali u ulozi vjernih pristaša Aira nakon njihovog prvog albuma i možda izvrsnog albuma filmske glazbe (koji je možda bio i najbolji dio prvijenca Sofije Coppole), “Virgin Suicides”. Ali utisak koji je duo ostavio sa svojim kultnim uratkom postao je dovoljan da Nicolas i Jean-Benoît u pratnji bubnjara odvedu taj materijal na koncertnu turneju, a kao jedna od njezinih postaja ponudio se i Šibenik s jednom od najljepših ljetnih koncertnih pozornica u Hrvatskoj, a taj termini više ne treba stavljati ni u navodne znakove.

Ne treba negirati slona u sobi i činjenicu da je ulaznica za šibenski koncert stajala mnogo više nego u nekim dvoranama diljem svijeta, ali je ujedno i jasno da bend ima svoju cijenu koju je mnogo teže pokriti sa 1.500 posjetitelja nego u arenama. Na ovo ne bih trošio više riječi nego što trebam, a ako je upad u pretprodaji od 130 eura mnogima bio previše, to se nije odrazilo na posjećenost, budući da je koncert na koncu bio rasprodan.

Air na Tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku (Foto: Vedran Metelko)

Air su odsvirali nastup koji se ugrubo može podijeliti u tri glavne kategorije. Prvo su odsvirali cijeli “Moon Safari”, a nakon toga takozvani “best of” set, iako je vrlo upitno što se osim prvijenca u njihovoj karijeri može izdvojiti kao “best of” u usporedbi. “Best of the rest” bi bio bolji opis. Na kraju programa ostavljen je za bis par sastavljen od “Kyoto” i “Electronic Performers”, a nakon koncerta malu pozornicu kod šankova preuzele su lokalne snage iz benda The Fogsellers, dočim je za one najizdržljivije, u koje se nažalost ne ubrajam, spominjan i nastavak druženja u Tunelu.

Je li Air uživo pokazao da je nešto više od “one album wondera”? Možda i nije, ali je pokazao da je jedan album nekad dovoljan da se pretvori u dostatnu glazbenu ostavštinu. Pojačane bubnjarom pjesme s “Moon Safari” često su zvučale “življe” nego na snimci, a publika je je djelovala potpuno prepušteno zvuku jedne djelomično izgubljene mladosti koji je dopirao s pozornice. Ni vaš reporter nije se othrvao sirenskom zovu finoga downtempa i s prvim tonovima slio se u prve redove poput nekog vatrenog obožavatelja.

Kad ćemo jednom pričati o utiscima koji su nam ostali nakon ovog koncerta sigurno ćemo govoriti s mnogo afekcije, a stvari poput padanja niz stepenice koje vode s Tvrđave i obračuna s bocom japanskoga viskija u Azimutu, kao i izgubljenih stvari u taksijima nakon svirke, sigurno se nećemo sjećati. Nažalost, Róisín Murphy neće svirati na istoj pozornici sutra zbog bolesti, a činilo se kao da bi i neki koncerti koje smo ranije ovog ljeta gledali u Zagrebu sigurno zvučali bolje s pogledom koji puca s Mihovila na zaljev (Khruangbin, kh, kh!). Kako bilo, koncertni program se nastavlja na istoj lokaciji, a za sve one sklone elektronici, Trentemøller je sljedeće veliko ime, taman prije Vele Gospe.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X