Uz Critics Choice koji je osvojila noć ranije, pobjedama na PGA i DGA drama Seana Bakera možda je stvorila i presudnu prednost pred ostalim naslovima.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/02/MCDANOR_EC003-H-2024.jpg)
Nakon što je doživio potpuni potop na dodjeli Zlatnih gloobusa, film “Anora” redatelja Seana Bakera, koji govori o striptizeti koja se nađe u problemima s ruskom mafijom, u dva dana pretvorio se u glavnog favorita za osvajanje Oscara za najbolji film i režiju. Prvo je preksinoć osvojio nagradu Critics Choice u kategoriji najboljeg filma, no to je ujedno bila i jedina kojom se u večeri okitio, a zatim je sinoć odnio dvije važne, gotovo presudne pobjede na dodjelama nagrada redateljskog i producentskog ceha, DGA i PGA.
Naime, 25 od od posljednjih 34 filma koji su osovjili PGA postali su osvajačima Oscara u kategoriji najboljega filma. Usto, DGA još sigurnije predviđa dobitnike Oscara za najbolju režiju, od davne 1948 do danas, samo osam puta dosad dobitnici se nisu poklopili. Baker je tako preuzeo status favorita od Bradyja Coberta (“The Brutalist”) čija se pobjeda očekivala nakon osvajanja Zlatnog globusa, dok je Crtics Choice svoju nagradu dodijelio Jonu M. Chuu, redatelju filma “Wicked” koji nije imao nominaciju ni za DGA, niti za Oscar.
Među ostalim dobitnicima na dodjeli režiserskih lovorika našao se očekivano i Ramell Ross čiji je film “Nickel Boys” također nominiran za Oscar. Brendan Bellomo i Slava Leontyev nagrađeni su za režiju dokumentarca “Porcelain War”, dok je u kategoriji dramske serije još jednom slavio “Shōgun”, budući da je nagradu odnio Frederick E.O. Toye. redatelj epizode “Crimson Sky”. U kategorijama humoristične, odnosno miniserije nagrađene su “Hacks”, odnosno “Ripley”.
Na dodjeli producentskih nagrada, uz “Anoru” slavio je još i “The Wild Robot” u kategoriji animiranog filma, a u televizijskim kategorijama pobjede ponovilii “Shōgun” i “Hacks”, dok je za miniseriju ovdje pak nagrađen “Baby Reindeer”. Najbolje produciranim dokumentarnim filmom ovdje je pak proglašen “Super/Man: The Christopher Reeve Story”, a “Shōgun” je odnio i nagradu za izvanrednu emisiju kratke forme.
Ipak, ono o čemu će se u filmskim krugovima ovih dana pričati jest činjenica da se “Anora” naglo vratila na status glavnog favorita koji je držala prije službenog početka sezone nagrada, a što god se dogodilo na dodjelama nagrada glumačkog ceha i BAFTA, vjerujemo da neće biti dovoljno da taj status ugrozi.