Započevši koju minuticu nakon 20 sati, moćan sedamnaesteročlani HGM Jazz Orkestar ojačan tročlanom udaraljkaškom sekcijom Cubisma papreno je zagrmio već dvjema uvodnima skladbama iz repertoara Maria Bauze, bez zvijezde večeri, američkog pijanista Artura O’Farrilla.
Dolaskom nasmijanog Artura O’Farrilla, ležerno odrješitog bandleadera koji je vidljivo udahnuo dodatnu dozu suradničke razigranosti u ionako vedar tonus HGM Jazz Orkestra, Afro Latin Big Band Night nastavljen je u naslovnom duhu dominacije vrelih afro latinskih ritmova i melodija, počesto u očekivano“klasičnijem“ stilu pravca, mjestimično i u ponešto intelektualnijem akademsko istraživačkom duhu, no gotovo redovito s dobrodošlom dozom humora i zaraznog glazbenog veselja.
Kako su nas pred izvedbe pojedinih komada obavještavali bilo sam O’Farrill, bilo umjetnički voditelj i dirigent HGM Jazz Orkestra te ugodan konferansje Sigi Feigl, O’Farrillove skladbe se bave, odnosno nadahnute su temama kao što su bizarna odluka njujorškog gradonačelnika da uhićuje bubnjare na ulici, ideja da se afroameričkim bivšim robovima poslije Američkog građanskog rata dodjeljuje „40 acres and a mule“ (16 hektara zemlje i mula), povijest jazza ukratko i sl.
Svakako zanimljive informacije za eventualno usmjeravanje slušateljske mašte na određene slike i priče kojih u dinamičnom dvosatnom nastupu, u kojem je O’Farrill kao pijanist djelovao više kao ravnopravan član cjeline, a manje kao prvi među jednakima, ionako nije nedostajalo, na temelju same glazbe.
(Mala dvorana, KD Lisinski, Zagreb, 6. travnja 2014.)