Debitantski album splitskog glazbenika nije na našu scenu donio nikakvu revoluciju, no to nije razlog da odmah otpišemo B.B. Konga.
B.B. Kong je Boris Bajić. Splićanin. Vlasnik debitanskog albuma „Ovo je revolucija“. B.B. Kong je jedini stalni član svog benda, glavni je autor i aranžer. B.B. je pozitivac, momak ispravnih stavova. Iz dobre je obitelji, nijednom na albumu nije opsovao. Dobro, jednom je spomenuo „guzicu“.
B.B. bi najviše volio imati metal bend skandinavsko-estradnog tipa (poslušati „Triler“). Onaj s epskim klavijaturama, jakom bas-gitarom i raskošnim bubnjem. Zašto je B.B. odabrao hip-hop kao formu vokalnog izričaja, neka sam jednom objasni. Mladi Splićanin Kong idealno bi legao u neku novu postavu Divljih jagoda ili 138. varijantu Osmog putnika.
B.B. Konga, nadalje, jako pali storytelling. I to od početka, od „Kosti i kože“, radi dosta dobro. B.B. ima problem, na svoj prvi album nakrcao je toliko glazbenog materijala da je od njega mogao napraviti pet-šest zaokruženih i konceptualnih albuma. Ali ne, B.B. Kong je u svojih petnaestak pjesama ugradio toliko aranžmanskih ideja, da mu album puca po šavovima. B.B., dobro odgojeni mladić, malo bi se zajebavao s narodnjacima u „Ego tripu“, pa bi se sprdao i s Colonijom u „Ona je živa“, onda bi napravio dvije infantilne nabrajalice, „Sanjarska“ i „Viroza“… a na kraju je samo uspio svoj prvijenac učiniti totalno neozbiljnim.
A nije mu to bila namjera. Jer već stoput imenovani B.B. Kong, glazbenik i pozitivac, želi nam sasvim ozbiljno poručiti da mu se estrada gadi te da je vrijeme za promjenu svijesti („Kost i koža“), da su političari gramzivi paraziti („Političar“), opleo je i po sponzorušama („Celzijus iz susjedstva“). B.B.K. je prozreo i isprazne medije u „Tele viziji“, gdje je stihom o suncu koje mu je ranilo kapke, pokazao da u njemu čuči i jedan mali poeta. Posebno je alergičan na crkvu („On“) i plastične manekenkice („Opomena“).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rnwLV8FrJNg[/youtube]B.B. Kong, Splićanin i polureper, alergičan je uglavnom na sve ono na što je prije njega bila alergična cijela svita domaćih hip-hopera. Ništa novoga Kong nam donio nije. Osim svoje debitantske naivnosti. Ali ima se čime dugokosi Kong ponositi. Njegov premijerni nastup nije iritantan, u njegovu izričaju nema napadnosti. Na trenutke je možda naporan, no ne pretjeruje. B.B. ne umišlja da je najbolji umjetnik na svijetu i ne smatra, za razliku od nekih mu sugrađanskih kolega, da je njegova istina jedina i nedodirljiva.
B.B. Kong je mladi glazbenik koji je uspio ući na popis 15 domaćih izvođača čiji su albumi proteklog prosinca bili najčešće ilegalno skidani na internetu. Tko će znati zašto, ali talent B.B.-a možda su brojni kršitelji zakona prepoznali u zadnjoj pjesmi „Revolucija“. Ovaj novinar sigurno jest.
Ocjena: 6/10
(Dancing Bear, 2011.)