Prije nagrada Britanske akademije dodijeljene su i one scenarističkoga ceha čije glavne kategorije su osvojili ‘Anora’ i ‘Nickel Boys’.

Nakon dvije uzastopne večeri u kojima je “Anora” odnijela tri bitne pobjede na dodjelama nagrade Critics Choice te onima udruženja redatelja i producenata, ovaj vikend red je došao na ceh scenarista te Britansku filmsku akademiju koja je sinoć podijelila BAFTA-e. Nagrada udruženja scenarista od manjeg je utjecaja na oskarovsku trku uglavnom zbog svog sustava koji mnoge od nominiranih filmova ne smatra podobnima, no pobjeda “Anore” iznad “A Real Pain” ipak jest znakovita iako se nije borila protiv drugih naslova koji će biti u igri za Oscar, a to su “The Brutalist” i, još bitnije, “The Substance” koji je osvojio tu kategoriju na Critics Choiceu.
Na dodjeli BAFTA-a, pak, u istoj kategoriji je slavio Jesse Eissenberg sa svojim scenarijem za “A Real Pain”, time postavši trećim nagrađenim izvornim scenarijem na tri različite dodjele, potpuno zamutivši mogućnost predviđanja pobjednika na dodjeli Oscara. WGA za adaptirani scenarij pripala je drami “Nickel Boys”, no ta pobjeda singurno nema težinu budući da je sve ostale nagrade u sezoni u toj kategoriji odnio “Conclave” (uključujući Zlatni globus, Critics’ Choice i sinoćnju BAFTA-u) koji nije bio podoban za nominaciju ovog udruženja.
Samo finale BAFTA-e donijelo je cijeli niz neočekivanih raspleta. Glumačke trke dosad su bile vrlo otvorene, i Britanska akademija slijedila je dosadađnje smjernice u kategorijama sporednih glumca i glumice (Kieran Culkin, Zoe Saldana) te glavnoga glumca (Adrien Brody), dok je Mikey Madison (“Anora”) slavila iznad dosad nagrađivane Demi Moore (“The Substance”) u kategoriji glavne glumice.
U kategoriji najbolje režije BAFTA-u je ponovno odnio Brady Cobert koji je prethodno nagrađen Zlatnim globusom, da bi zatim Critics Choice odnio Jon M. Chu za “Wicked” koji ne nema nominaciju za Oscar u toj kategoriji, a DAG je pripao Seanu Bakeru za “Anoru”. Je li s pobjedama na dvije dodjele Cobert jači od dobitnika DAG-a koji se tako rijetko ne ponovi na Oscarima? Još jedna kategorija u kojoj situacija nije sasvim jasna pred finale.
BAFTA-u za najbolji film odnio je Edward Berger sa svojim “Conclave”, ponovivši tako uspjeh svog prethodnog filma “All Quiet on the Western Front” koji je također odnio glavnu nagradu Britanske akademije prije dvije godine. “Conclave” dosad nije osvajio ni jednu od nagrada za najbolji film, pa tako i za Oscar u toj kategoriji favoritom još uvijek ostaje “Anora”.
Od ostalih kategorija možemo spomenuti onu animiranog filma u kojoj je slavio britanski naslov “Wallace and Gromit: Vengeance Most Fowl”, buduči da BAFTA voli nagraditi svoje, dok je nagradu za najbolji dokumentarac ponovno nakon Critics Choicea odnio “Super/Man: The Christopher Reeve Story” koji niti nema nominaciju za Oscar.
U kategoriji stranog filma slavila je “Emilia Perez”, što ili govori da je Britancima afera oko internetskih komentara glavne zvijezde Karle Sofíje Gascón manji problem Britancima nego njihovim američkim kolegama, ili to da su biračka tijela odlučila zanemariti cijelu stvar i nagraditi film koji smatraju najboljim bez obzira na problematičnu glumicu.
Uglavnom, unatoč najvećem broju pobjeda za “The Brutalist” i “Conclave”, “Anora” i dalje ostaje filmom koji treba pobijediti na Oscarima, iako je u cijelom nizu kategorija stanje i dalje izvan sfere sigurnosti za bilo koji od naslova u trci, pa je tako ovogodišnja sezona nagrada jedna od najneizvjesnijih u posljednje vrijeme.