Album ‘Barren Land’ splitske kantautorice Billie Joan sinoć je uživo predstavljen zagrebačkoj publici u klubu Vinyl.

Istoga dana kad je objavljen njen debitantski album, splitska kantautorica Ivana Pezo koja se odaziva i na umjetničko ime Billie Joan održala je promotivni zagrebački nastup u Vinylu. Bila je to prilika da uživo odsvira cijeli album, nešto materija sa već najavljenog drugog albuma, kao i recentnu, novu, ljubavnu pjesmu staru svega tjedan-dva, uz njenu napomenu kako inače nije vična ljubavnoj tematici. Pravi nastup bez zadrške i kalkulacija.

Billie Joan bila je neposredna s publikom, dobro raspoložena, ali i kritički nastrojena u pauzama između pjesama, gotovo kao da je vodila neku svoju privatno-buntovnu misu usput objašnjavajući genezu nekih pjesama, njihov nastanak i anegdote oko njih. Jedna od njih bila je vezana i za naslov pjesme „Pretty City“ koju je njen izdavač Juda Records greškom prekrstio u „Preety City“, a što je autor ovih redaka u recenziji protumačio kao dodatnu poruku (tj. porugu), a ne kao tipfeler. Neuobičajeno je i neobično da glazbenici na pozornici javno upute neki komentar ili kritiku na članove svoje obitelji, no Billie Joan kako nije štedjela ni ovu našu „neplodnu“ zemlju i njene žitelje, nije ni svog oca za kojeg je izjavila da ne zna je li u raju ili u paklu prije nego li je zasvirala „Graveyard Dad“ posvećenu upravo njemu.

Reakcije pedesetak okupljenih posjetitelja među kojima su bili i neki pripadnici scene burnim su aplauzima i uzvicima pozdravljali kantautoricu nakon svake odsvirane pjesme, no isto tako osjećao se i jaki emotivni naboj prilikom izvođenja. Iako, otpjevane na engleskom, neke tekstovi su itekako razumljivo rezali zrak Vinyla. Tako je „Lady Is A Tramp“ jasno ocrtavala bijedu hrvatske svakidašnjice, no ipak je najjači moment bilo izvođenje naslovne pjesme albuma „Barren Land“, što se ujedno vidjelo i na kraju kad je publika upravu nju tražila ponovno na bisu.
Od svih dosadašnjih nastupa na kojima sam je gledao i slušao, Billie Joan upravo je u Vinylu priredila najbolji. Dobro se pripremila i uvježbala. Nije bilo nikakvih greški i nedoumica i itekako se osjećalo kako je odlučno preuzela pozornicu i zračila s nje. U tom trenutku nije bilo nedoumice da svijra svoj najvažniji koncert u životu, bez obzira na brojnost publike u klubu. Samo jednom je napravila kratku pauzu nakon što je na simpatično i s tvrdim vlaškim naglaskom izgovorila: „Ja ožednila“, popila gutljaj vode tijekom cijelog nastupa na kojem su se samo nizale pjesme koje su životno ogorčenje pretvarale u jasno argumentirani bunt kantautorice jakog grlenog glasa koju bi lako mogli zamisliti i kao predvodnicu nekog benda, jer iako joj je akustična gitara u rukama, prstima je rezala rifovlje kao da je ‘uključena u struju’.

Jedini prigovor ide na finalni dio koncerta, jest da se glazbenicima lako dogodi da budu poneseni na pozornici, no koncert je trebalo završiti s posljednjom s albuma odsviranom „Oh, My Dear Reverend“. Sviranje potpuno novih pjesama nakon toga malo je razblažilo atmosferu. No ima vremena da Billie Joan nauči da treba stati kad je najbolje.