Branimir Štulić: Uzeli su mi kuću, a sad mi velikodušno nude špajzu

Odmetnuta rock ikona Branimir Štulić – Johnny za portal TRIS se osvrnuo na zavrzlamu oko neisplaćenih autorskih honorara, sporu s Croatijom Records te na projekt Pozdrav Azri. Tekst prenosimo u cijelosti.

Branimir Štulić - naslovnica live albuma Zadovoljština

Svijet je globalna selendra, pa je tako moguće da tema o autorskim pravima i Šibenskom karnevalu, o čemu smo na TRIS-u pisali u ponedjeljak, dan kasnije urodi kontaktom s Branimirom Štulićem i njegovim pravnim savjetnikom i glasnogovornikom, Zoranom Živkovićem.

Tema autorskih prava očito je nešto što se u Štulićevom stožeru prati danonoćno, pa je naš prijedlog da se na javnim manifestacijama puštaju isključivo pjesme Azre, koje ZAMP ne bi smio naplaćivati jer se Štulić zaštite autorstva odrekao još početkom osamdesetih, naišao na e-mail odobravanja Zorana Živkovića. A za to smo dobili i pisanu potvrdu, dokument iz 1981. u kojemu je naznačen datum s kojim prestaje zaštita njegovih prava, ali preko tadašnjeg SOKOJ-a.

Mail po mail sa Živkovićem, i došli smo do Branimira Štulića, najslavnijeg balkanskog rock disidenta. „Ne radim sa ZAMP-om, a k tome ZAMP nije državna organizacija, već privatno samonametnuto udruženje. Nemam ništa s njima, no imaju oni sa mnom kao lopovi i pijavice, ali to je odavno poznato. Nepotrebno je reći da ja nisam dužan raditi ni sa kim preko svoje volje, pa tako ni sa ZAMP-om, a pogotovo ne da bih primao milostinju, po njihovom nahođenju, od svog otetog“, reći će nam Džoni Štulić.

Nekadašnji lider Azre je prije dvije godine, preko američkog odvjetničkog tima, pokrenuo spor protiv Croatije Records, potražujući 25 milijuna eura zbog krađe autorskih prava. Sličnu je parnicu poveo i protiv srpskog izdavača Plato Books, koji je još u pretplati prodao ugovoreno izdanje od tisuću kompleta od 14 knjiga, te je, tvrdi Štulić, nastavio s tiskanjem, ne mareći za tužbu.

Ispisivanje Branimira Štulića iz SOKOJ-a

Sudeći po njegovu trenutačnom raspoloženju, jednako kao i poslovanje Croatije Records, Štuliću na živce ide i projekt „Pozdrav Azri“, kojim mu Boris Leiner i Mišo Hrnjak iz nedakašnje Azre, kako tvrdi, već godinama otkidaju od usta.

„Leiner niti ima ikakve veze s mojim poslovanjem, niti je ikakav sudionik ičega, osim u varanju i krađi. On se pojavio ’94. s Pozdravom Azri, kad je i Croatia Records počela reizdavati Azrina izdanja pod svojim copyrightom. Kao i Sfeci (Paolo Sfeci, nekadašnji bubnjar Parnog valjka i Aerodroma, danas predstavnik Hrvatske glazbene unije i Hrvatske udruge za zaštitu izvođačkih prava; op.a.), koji vrlo dobro zna da sam stranac, pa ipak me proglašava hrvatskim autorom. Leiner gradi svoj kult ličnosti koristeći Pozdrav Azri i postere s mojim likom za javno slavljenje svojih rođendana; dakle na mojem imenu, mojem poduzeću, mojim pjesmama i mojem novcu“, poručio nam je Štulić, koji je dobro upoznat i s činjenicom da je Pozdrav Azri zasad posljednji koncert održao prije mjesec dana u Rijeci.

„Ili Siniša Škarica (Croatia Records, Hrvatska diskografska udruga, Hrvatska glazbena unija, Institut hrvatske glazbene industrije; op.a.), koji također zna da sam stranac, pa ipak je kao scenarist TV serije „Naši dani“ o hrvatskom rocku očekivao da se u njoj pojavim“, nastavio je.

„Škarica je izjavio prije pet ili šest godina – odgovarajući na pitanje zašto ne dobivam svoja sredstva – da mi je Jurica Pađen donosio novac. Oni su svi povezani kao ruka i rukavica. Pomahnitali od lakoće krađe i profita. Mala bara, a mnogo krokodila”, kaže Džoni. „Za ovih dvadeset godina su se lijepo međusobno dogovorili i uloge razdijelili, a Leiner veli da im se, ako hoću, mogu priključiti. Uzeo mi je kuću i velikodušno mi nudi špajzu. Zatim tvrdi da je sa mnom po podrumima komponirao, potom moj novac naziva ‘našim’, onda se diči sa školovanjem u Holandiji, koje sam mu ja plaćao, kao i sve ostalo, što obavezno prešućuje… I naravno sve moje ploče je kao svoje izložio, čak i one na kojima nije svirao, a štogod da je svirao, ja sam mu doslovno svaku notu, odnosno ritam iznalazio.“ Dalje>>

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh