Branimir Štulić: Uzeli su mi kuću, a sad mi velikodušno nude špajzu

Odmetnuta rock ikona Branimir Štulić – Johnny za portal TRIS se osvrnuo na zavrzlamu oko neisplaćenih autorskih honorara, sporu s Croatijom Records te na projekt Pozdrav Azri. Tekst prenosimo u cijelosti.

Branimir Štulić (screenshot)

„Javno izvođenje Štulićevog autorskog materijala od strane muzičke skupine Pozdrav Azri nije nimalo naivan posao. Radi se o ozbiljnoj povredi ne samo autorskog prava g. Štulića, već i nepopravljivoj šteti njegovom liku, imenu i djelu. Pozdrav Azri predvodjen Borisom Leinerom je od 1994. održao preko 250 koncerata i Štulić s pravom smatra da je ostećen za 250 tisuća eura“, nadovezao se Živković koji već preko dvadeset godina živi i radi na američkom kontinentu.

„Ovdje je nezamislivo da ljudi  koji su recimo prije tridesetak godina nastupali s Bob Dylanom naprave bend i da pod njegovim imenom i likom javno izvode njegove pesme. Nijedan organizator koncerata se ni u ludilu ne bi usudio promovirati takvo nešto, jer bi se svi u roku od 24 sata našli na sudu, a kamoli da mu izdavačka kuća 25 godina neautorizirano izdaje albume ili ne isplaćuje honorare. To što se događa u Hrvatskoj je organizirani kriminal.“

Priča s Pozdravom Azri je relativno jednostavna i jasna – Štulić ne odobrava što Leiner i Hrnjak izvode njegove pjesme. No, spor s Croatijom Records kompliciran je poput pravnog labirinta ZAMP-a. „Gramzljive i beskrupulozne vlasti u bivšim jugoslovenskim republikama naštimanim zakonima su legalizirale krađu autorskih prava i učinile pravosuđe krajnje nesposobnim, dok se hitni sudski postupci u takvim slučajevima pretvaraju u uspavanku“, nimalo umiveno govori Štulićev pravni savjetnik.

On srž problema s CroRec vidi ovako: Štulićev copyright Azra Music ekskluzivni je vlasnik svih albuma i videa; Štulić je zakinut za devet desetina autorskog honorara; krađa njegovog copyrighta te neautorizirana reprodukcija i prodaja, bez ikakve novčane nadoknade, traje preko dvadeset godina; Azrini albumi se neovlašteno i dan danas prodaju u CroRec dućanima, kao i licencije za TV kuće… Budući da, kako tvrdi, CroRec Štuliću ništa nije plaćao, niti su ispunjavali ugovorne stavke, dok su  licencije prodavali „uz lažne tvrdnje da imaju punomoć od njega kao člana HDS-a“, Štulić traži zabranu daljnjeg korištenja njegovog djela, naknadu štete, povrat stečenog bez osnove, kao i povrat tonske matrice.

Napretka u nijednom smjeru nema; medijacija Štulićevog pravnog tima, odnosno traženje nagodbe koja bi zadovoljila interese svih stranaka, već se dvije godine ne miče s mrtve točke i sasvim je izvjesno da će se predmet uskoro naći na sudu. Iz odvjetničkog ureda koji je Štulićev pravni zastupnik u Hrvatskoj, nisu se o ovom slučaju htjeli očitovati za TRIS, pravdajući se mogućim sukobom interesa(?!).

Branimir Štulić prošao je jedinstven put na hrvatskoj javnoj sceni – od heroja do izdajnika, pa nazad do heroja. Svađa oko neisplaćenih honorara i cijela ova zbrka počela je još devedesetih – u fazi „izdajnik“ – kada je Croatia Records odlučila reizdati Azrine albume na CD-u. Što se tiče ZAMP-a, Zoran Živković tvrdi da se na temelju odredbe  Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima čl. 159 st. 2, naknada ubire i za autore koji niti ne znaju da ih ZAMP štiti, osim onog nositelja prava koji je izričito u pisanom obliku obavijestio udrugu da ne ostvaruje njegova prava. Štulić je 1981. obavestio SOKOJ, ali nikada nije i ZAMP.

„ZAMP nema potpisani ugovor o zastupanju g. Štulića i on nije član HDS ZAMP-a. Unatoč tome, hrvatski pravni sustav presumira da je Štulić ovlastio upravo ZAMP i nikoga drugoga da štiti njegova prava. Dakle ZAMP od korisnika automatski naplaćuje autorstvo – mogu slobodno da izjavim – najslušanijeg autora, ali mu to ne isplaćuje, jer vele da se mora učlaniti. Kvaka 22. Dokaz da ZAMP i dalje automatski naplaćuje autorstvo od Štulićevih pjesama jest da su ga prije desetak godina zvali rekavši mu da ima za podići dvije tisuće maraka”, zaključuje Živković.

Branimir Štulić, dakle, traži financijsku i duševnu zadovoljštinu, obožavatelji bi radije reprizu „Zadovoljštine“ iz ’87. I jedno i drugo zasad s krajnje neizvjesnim ishodom.

Tekst objavljen u suradnji s portalom Tris.com.hr

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X