‘Break the Silence: The Movie’ – BTS i bitak na predsmrt

Film prati K-pop atrakciju BTS na njihovoj svjetskoj turneji Love Yourself: Speak Yourself u sklopu koje su nastupili na nekim od najvećih svjetskih stadiona kao što su londonski Wembley, američki MetLife, Rose Bowl i Soldier Field, pariški Stade de France, kao i istočnim lokacijama u Saudijskoj Arabiji, Japanu i Koreji.

“Break the Silence: The Movie”

K-pop je početkom mjeseca zakoračio u novu fazu osvajanja zapadnoga tržišta zaposjedanjem čelne pozicije na Billboardovoj ljestvici singlova Hot 100 pjesmom “Dynamite” dječačke skupine BTS (skraćeno od Bangtan Sonyeondan, u prijevodu na engleski Bulletproof Boy Scouts). Tim uspjehom nadmašili su dosad nedodirljivi status korejskog izvođača PSY-ja koji je prije deset godina držao drugu poziciju na ovoj ljestvici čak sedam tjedana rušivši tadašnje rekorde po broju pregleda na YouTubeu, dok današnji brojevi pregleda dosežu nove razine upravo zahvaljujući vojskama obožavatelja (u slučaju BTS-a oni se doslovno i zovu ARMY) koji u nedogled streamaju spotove svojih favorita samo s ciljem da se obore dosadašnji rekordi.

Na krilima megauspješnog singla “Dynamite”, ovog puta s namjerom ciljanoga za zapadno tržište s tekstom u potpunosti napisanim na engleskom jeziku, superuspješna etiketa Big Hit Entertainment je u kinodvorane diljem svijeta istovremeno pustila i dokumentarni film “Break the Silence” koji prati BTS na njihovoj svjetskoj turneji Love Yourself: Speak Yourself u sklopu koje su nastupili na nekim od najvećih svjetskih stadiona kao što su londonski Wembley, američki MetLife, Rose Bowl i Soldier Field, pariški Stade de France, kao i istočnim lokacijama u Saudijskoj Arabiji, Japanu i Koreji. Upravo na navedenim lokacijama snimljen je materijal koji čini “Break the Silence”, njihov treći filmski uradak (prethodili su mu lanjski “Bring the Soul” i godinu dana stariji “Burn the Stage”).

Da ARMY ima nezanemariv ogranak i na ovim područjima dokazale su i zagrebačke projekcije ovog filma koje su pohodile uglavnom neobično našminkane i odjevene djevojčice viših razreda osnovne škole. S druge strane, očekivano, od odraslih muškaraca osim mene film je gledao samo još jedan otac u pratnji svoje mlade kćeri. No, premda je film namijenjen prvenstveno obožavetlji(ca)ma koje već dobro poznaju građu i svu sedmoricu članova sastava, ne može se reći da ne donosi neke zanimljive uvide u fenomen popularne kulture koji ostavlja sve veći trag posljednjih godina.

S jedne strane, članovi BTS-a stekli su nevjerojatnu svjetsku slavu i bogatstvo u krhkoj mladenačkoj dobi i postigli su razinu uspjeha kakvu drugi mogu samo sanjati. Životi su im stoga puni uzbuđenja i ispunjeni ljubavlju obožavatelja koje su ovi itekako svjesni. No, jasno je da se takve stvari ne postižu pukom srećom i ne dolaze bez cijene. Momci su žrtvovali svoje dječačke dane prolazeći obuku nalik onoj na kakvoj vojnoj akademiji. Žive u uvjetima koje im strogo kontroliraju izdavači koji brinu o njihovoj karijeri i žrtvovali su bilo kakav oblik anonimnosti čiju cijenu najbolje znaju samo oni koji imaju novac i slavu. A kad imate to dvoje, kako kaže jedan od protagonista, onda znate koliko sve ostalo doista vrijedi.

S druge strane, slava u K-pop svemiru je izuzetno kratkoga vijeka i momci su svjesni da će jednoga dana kad ona prođe morati zakoračiti u ralje “normalnog života”. Najbolji dijelovi filma upravo se otkrivaju u trenucima kada misli mladića skrenu ka tom trenutku koji neminovno mora doći. Kao da im je bitak (prema rječniku njemačkoga filozofa Martina Heideggera) osim na smrt, upućen i na tu “predsmrt” koja označava kraj njihove egzsitencije kakvu poznaju, jer praktički ne znaju za ništa osim za sebe i svoju šestoricu braće iz benda.

Gledajući stadione diljem svijeta pune njihovih zaluđenih obožavateljica, moramo se upitati i koliko će gubitak jedne ili, božesačuvaj, nekoliko godina zbog izbijanja pandemije koronavirusa pogoditi njihovu karijeru koja ionako vodi mučnu bitku s pješčanim satom. To pitanje se u filmu ne spominje budući da je snimljen prije svjetske krize koja posebno teško pogađa glazbenu industriju, ali u svakom slučaju bi bilo šteta da ovi momci postanu njezinom žrtvom u trenutku kad im je cijeli svijet na dlanu. Naravno, kad bi govorio o tim temama, ovo ne bi bio proizvod za obožavatelje, već egzistencijalistički film o drugoj strani medalje, a sama činjenica da nas promišljanje automatski vodi u tom smjeru više govori o našim defetističkim umovima sklonim katastrofiziranju svega, pa čak i prpošnih androginih dječaka koji upravo jašu na povijesnom valu uspjeha i uveseljavaju milijune mladih života u najvedrijim razdobljima odrastanja. I upravo zato ovo nije film za nas.

(Big Hit Three Sixty, 2020.)

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh
X