Deafness By Noise ‘Roots Baby Roots’ – Korijeni dvadesetogodišnje hardcore buke

Šesti album kultnog samoborskog hardcore benda posveta je uzorima.

  • 27
    Shares
Deafness By Noise ‘Roots Baby Roots’

G.B.H., Cro Mags, Toxic Reason, Fear, Ratos de Porão, Raw Power, Bad Brains, 7 Seconds, S.N.F.U., GG Alin, Tankard, Warzone i M.D.C. zastupljeni su s po jednom, a UK Subs i D.O.A. s dvije pjesme na najnovijem studijskom uratku grupe Deafness By Noise, koja je još s objavljivanja prvog albuma „Never Give Up The Struggle“ 1996. godine uspješno vodi svoje bitke. Može se uredno zaključiti kako su Deafness By Noise cijelo ovo vrijeme i djelovali pod tim egidom, tj. borba nikad nije prestala, kao ni poganje na njihovim koncertima, što ih ujedno čini i jednim od hardcore bendovima s najdužim stažom na ovim prostorima, a da se nije dogodilo popuštanje beskompromisnim principima i stavovima.

Album „Roots Baby Roots“ samo je potvrda toga – energija, žestina, gnjev i brzina su na zavidnom nivou i dalje. Hardcore ima svoje zakonitosti i Deafness By Noise ih se revno drže. Čak je i pristup ovom vinilnom izdanju sirov i ‘korijenski’, kao da je do posljednjeg trenutka bilo nejasno ima li tu premalo materijala za album, a previše za EP. Naime, jedanaest predviđenih pjesama stalo je gotovo sve na A stanu vinila, ako se izuzmu „Here’s Your Warning“ od 7 Seconds i „Broken Toy/This Is The End“ od S.N.F.U. na B strani kojima je dodano čak šesto bonusa od kojih ih je pet s demo oznakom, dok posljednja „I Remember“ grupe M.D.C. predstavlja suradnju s Picksiebnerom i nudi solidan odmak od hardcore pristupa zahvaljujući bendžu Zorana Perića.  No opet, demo bonusi iako odskaču u produkcijskom smislu, u konceptu su sasvim na mjestu, jer i u njima Deafness By Noise brutalno bombardiraju čula, i na njima se čini kao da će pjevač Krmpa iskočiti iz zvučnika i započeti neku frku. Dapače, sirovost je nešto što ovom bendu uvijek ide na ruku.

Što se tiče samog odabira pjesama i tu je naglasak i na sirovoj pravovjernoj energiji uzora, jer je dosta pjesama iz perioda s početaka brojnih karijera. Jasno je to već od prve „I’m Hunted“ s „City Baby Attacked By Rats“, debitanstkog albuma britanskog G.B.H.-a. Istu, A stranu albuma zatvara „Sailin’ On“ s legendarnog i alternativno zvanog „The Yellow Tape“ debija američkih Bad Brainsa. Lijepa je gesta što je svoje mjesto pronašla i „Born To Suffer“ brazilskog benda Ratos de Porão. Jest da album „Anarkophobia“ iz 1991. nije bio njihov prvi album, ali je to ujedno bio prvi njihov CD koji se mogao naći u opskurnim uvjetima glazbene ponude tada u Hrvatskoj. U to vrijeme je Ratos de Porão uz Sepulturu bio drugi značajni brazilski bend u ovdašnjim alternativnim glazbenim krugovima. Njihovim uvrštavanjem Deafness By Noise u mapu upisuju i značajke jedne generacije.

Deafness By Noise su potpis tih devedesetih utkali i s odabirom pjesme „Empty Tankard“, tada popularnih njemačkih tzv. beer metalaca Tankard, čiji je bizarni pivski humor odlično kotirao u undergroundu i time rušio dotad neke ustaljene žanrovske granice. S D.O.A. je slična priča. U to vrijeme je solidan broj zagrebačke hardcore i punk rock ekipe potezao do Menze u Ljubljani kako bi ih vidjeli i čuli uživo, možda je stoga njihove „Prisioner“ u dvije verzije (jedna je demo) pronašao mjesto na ovom albumu. Iz tih nekoliko primjera razvidno je da Deafness By Noise nisu ovu kompilaciju kreirali u kalkulaciji kako bi se ikome dodvorili, već su ispričali iskrenu priču svoje mladosti. Eto, tko bi rekao da i hardcore može ponuditi dobar nostalgičarski trip.

Ocjena: 7/10

(PDV Records, 2018.)

  • 27
    Shares

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X