Dio britanskih glazbenika tuži PRS for Music koji ima povlaštene tarife za zvijezde, dok manje popularne autore zakida za tantijeme

PRS for Music Limited (bivši The MCPS-PRS Alliance Limited ) britanski je kolektiv za prikupljanje autorskih prava na glazbu, sastavljen od dva društva za naplatu: Mechanical-Copyright Protection Society (MCPS) i Performing Right Society (PRS)., dakle po sličnom principu kao i hrvatski HDS ZAMP.

Robert Fripp i Jesus And Mary Chain (Foto: Raph_PH / Wikipedia i Mr. Rossi / Wikipedia)

Kao i većina organizacija za kolektivno prikupljanje autorskih prava i britanski PRS for Music drži monopol u Ujedinjenom Kraljevstvu djelujući kao posrednik između pravnih tijela koje puštaju glazbu (kao što su radio postaje i trgovine kao i događaji uživo) i onih koji je stvaraju i kojima ta organizacija distribuira prihode.

Grupa tekstopisaca, uključujući Jima i Williama Reida iz grupe The Jesus and Mary Chain i Roberta Frippa iz King Crimsona, kako navodi Guardian, diglo je tužbu protiv PRS for Music zbog načina na koji postupa s tantijemama od nastupa uživo, optužujući ga da naplaćuje visoke administrativne troškove manje popularnim autorima, dok daje povlašteni tretman već uspješnim zvijezdama.

U odvojenom pravnom potezu, Dave Rowntree iz Blura je već u travnju ove godine pokrenuo kolektivnu tužbu protiv PRS-a, tvrdeći da krši pravila tržišnog natjecanja Ujedinjenog Kraljevstva i EU-a o tome kako raspodjeljuje prihode.

Naime, manje popularni autori i glazbenici, te oni koji nastupaju u klupskim prostorima dobivaju smanjenje tantijema od prodaje ulaznica, pri čemu PRS uzima svoj dio tih tantijema kao administrativnu naknadu.

U Ujedinjenom Kraljevstvu honorari autora od nastupa uživo obično se temelje na 4,2% od bruto prodaje ulaznica (u odnosu na 3% koliko se naplaćivalo do 2018. godine). PRS obično uzima 23% administrativnog smanjenja tih tantijema prije isplate novca relevantnim autorima, ali PRS-ov rez je ograničen na 1.250 funti. Ali PRS ima ono što naziva Major Live Concert Service (MLCS) za upravljanje tantijemama za nastupe na razini arena i stadiona, što dovodi do ugovora za velike tekstopisce s “administrativnim troškovima” od svega 125 funti od njihovih tantijema zarađenih po nastupu.

Dakle, čak i količinski će više novca biti uzeto bendu koji nastupa u klubu, nego onima koji nastupaju na stadionu.

U zajedničkoj izjavi, 10 tužitelja kaže: “Lopta je sada čvrsto u dvorištu PRS-a. Ili će konstruktivno krenuti u prijeko potrebne reforme kako bi osnažili autorime i izdavačime kojima trebaju biti od koristi, ili će se nastavljati opirati ovim potrebnim promjenama i pokušaju obrane neobranjivog trošenjem još više novca članova na pravne troškove podržavajući politike koje čine nepravedne razlike između svoji članova.”

Po javno dostupnim podacima PRS for Music je 2022. godine prikupio 964 milijuna funti, od čega je autorima raspodijeljeno 836 milijuna funti.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X