Sinoć je u dvorani Gorgona zagrebačkog Muzeja suvremene umjetnosti pretpremijerno prikazana prva epizoda nove Maxove serije ‘Dune: Prophecy’ koja proširuje filmski svemir koji je Denis Villeneuve pokrenuo svojim dvjema ekranizacijama slavnog znastveno-fantastičnog književnog serijala Franka Herberta.
Naravno da je nezahvalno pisati o nekoj seriji i donositi bilo kakve sudove nakon samo jedne odgledane epizode, ali neke stvari su prilično jasne sad kad smo vidjeli pilot ekspanzije ‘Dune: Prophecy’, prednastavka priče o usponu Paula Artreidisa čija se radnja odvija deset tisuća godina prije događaja opisanih u kultnom romanu.
Prije svega, jasno je da je Max planirao visokoprofilnu jesen dvama udarcima plasiranima bez pauze, pa će tako odmah tjedan nakon završetka prikazivanja serije “The Penguin”, još jednog televizijskog proširenja popularne filmske franšize u nastajanju, one započete filmom Matta Reevesa “The Batman” iz 2022., u istom terminu početi pojavljivati i epizode sage o nevoljama na pješčanom planetu.
“The Penguin” je svojim gotovo realističnim prikazom “Gothama”, kao i sjajnim glavnim ulogama neprepoznatljivoga Colina Farrela i Cristin Milloti oduševio kritiku i fanove, ali i privukao mnogo gledatelja koji nisu nužno pratili DC-jev filmski svemir, no već prvim pogledom na “Dune: Prophecy” lako je uvidjeti da je u pitanju ambiciozniji projekt koji ima namjeru postati SF varijanta onoga što serija iste kuće “Game of Thrones” (nastavljena sa zasad dvije sezone prequela “House of the Dragon”) predstavlja za žanr fantasyja.
Kako smo već utvrdili, na osnovu prvih sat vremena nove serije nemoguće je utvrditi hoće li i koliko uspješno ta visoko podignuta letvica na koncu biti i preskočena, ali glavni obrisi za ostvarenje plana su predstavljeni u priči koja se u najvećem dijelu fokusira na ženski red mutikaša koje iz sjene vode politiku i povlače konce careva i loza velikih obitelji koje vladaju svemirom, a koji će u budućnosti biti poznat pod imenom Bene Gesserit.
Radnja se odvija u godinama nakon rata ljudi protiv inteligentnih strojeva, što u jednakoj mjeri priziva paralele s franšizom “Terminator” kao i aktualne strahove probuđene rastom primjene umjetne inteligencije u svakodnevnom životu, ali tu su prisutne i druge bioetičke teme poput genetskog inženjeringa i doista mnogo dobrog starog političkog spletkarenja i igara moći kakve su bile glavnom osnovicom mnogih od najboljih televizijskih serija u novom stoljeću.
Produkcija je na tragu onoga što je Denis Villeneuve zacrtao u svoja dva epska spektlakla na velikom platnu, a serija je okupila i impozantan cast koji predvode izvrsna Emily Watson kao Mother Superior Valya Harkonen i Olivia Williams kao njezina sestra Tula. Tu je i ćelavi Mark Strong kao nesigurni car Javicco Corrino, dok Travis Fimmel, fanovima serija otprije poznat iz “Vikings” i još jednog zanstveno-fantastičnog epa “Raised By Wolves”, djeluje kao da cijelu karijeru igra istu ulogu. On je ovaj put Desmond Hart, vojnik luđačkog pogleda i nadnaravnih moći koji očito ima tajnu agendu protiv sestara u središtu ove priče.
Prva epizoda ostavlja bolji utisak dok se drži mračnih i hladnih hodnika moći, mešetarenja brakovima, groomingom i infiltracijama nego, primjerice, kad prati princezu Ynez (Sarah-Sofie Boussnina) i Keirana Artreidisa (najslabija karika postave Chris Mason) u drogom i seksom nabijenoj sekvenci nightclubbinga koja je potpuno pretjerana i djeluje nepotrebno u širem kontekstu, pa se nadamo da u nastavku serija neće inzistirati na sličnim scenama, već se koncentrirati na ono bitno, a to je konkretno širenje tzv. Duniverzuma pričom koja bi mogla biti jednako uzbudljiva kao i vizualni doživljaj svijeta koji pokreće “začin” iz pustinja punih divovskih pješčanih crva.
Prva epizoda serije “Dune: Prophecy” u nas će stići na Max sljedeći ponedjeljak, a svaka naredna slijedit će je u tjednom ritmu na streaming plaformi. Ostaje vidjeti koliko će se početno uzbuđenje uspješno prenositi iz epizode u epizodu, ali na temelju viđenoga, potencijala za novi veliki televizijski hit ima sasvim dovoljno za zdravu dozu optimizma.
(Max, 2024.)