Da je Fit početkom devedesetih snimio još koji album s dva-tri hita postali bi jedan od najpopularnijih jugoslavenskih bendova, izjavio je neki od sugovornika, čini mi se Dejan Cukić, u dokumentarcu ‘Rock’n’roll je kriv za sve’, nazvanom prema pjesmi kojom su u četvrtak započeli koncert u Malom pogonu Tvornice kulture.
Nisam siguran koliko se s tom tvrdnjom mogu složiti – kvaliteta riječke četvorke (danas petorke) nikad nije bila upitna, ali su je prepoznavali samo u nekim dijelovima, bolje rečeno nekim gradovima bivše nam države. Tako su, s iznimkom Rijeke, uvijek bolje prolazili u Srbiji, gdje su za PGP RTB i izdali prve ploče, zbog čega je raspadom zemlje naglo bila zaustavljena i njihova, u svakom slučaju obećavajuća karijera.
Među tim gradovima koji su ih voljeli nikako nije bio Zagreb, barem ako je suditi po nekim stvarno slabo posjećenim koncertima poput onoga u Boogaloou, održanog nedugo po objavljivanju vrlo solidnog povratničkog izdanja “2011”. Vjerujem da im je slika s pozornice sinoć zato izgledala puno ljepše pošto je manji prostor kluba u Šubićevoj bio fino popunjen, skoro bez iznimke onima koji opus grupe dobro poznaju.
Davor Lukas, uz gitarista i autora muzike Zorka Opačića danas jedini član postave iz osamdesetih, zahvaljujući tome je na većini pjesama imao na desetke pratećih vokala, sve što su odsvirali ispratili su glasni aplauzi i povici odobravanja, a to je ujedno i ono što je nedostajalo na dosadašnjim nastupima kojima sam prisustvovao.
Aktualna postava s dvije gitare polako, ali sigurno briše pop iz njihove glazbe – Fit su, naime, uvijek kategorizirali kao pop-rock ili gitaristički pop, no ono što smo čuli u četvrtak bilo je osjetno žešće nego na studijskim snimkama, čak i onim ‘rimejkanima’ za potrebe aktualne kompilacije kojom su obilježili 40 godina postojanja.
Ta kompilacija, kao i ovaj koncert, iznova je podsjetila da iza sebe imaju barem desetak sjajnih stvari, bilo da je riječ o ‘ljubićima’ poput „Daj mi ruku“, „Zaboravit ću sve“ ili malo artističkije nastrojenim brojevima „Rijeka“ i „Veliki grad“. Ove druge koliko-toliko opravdavaju nekadašnje usporedbe s Ekatarinom Velikom, pospješene i time što je Milan Mladenović bio producent debitantskog im albuma „Uz rijeku“.
Njega su se sjetili i obradom „Ti si sav moj bol“, a posvetu je dobio i Milan Delčić-Delča (U škripcu) čiju su „Siđi do reke“ također sinoć izveli. Premda obadvije volim, moram priznati kako bih radije da su umjesto njih u set-listu uvrstili još neku od vlastitih, ponajprije „Ritam promjene“, prvu pjesmu koju su ikad objavili, i to na kultnoj kompilaciji „Rijeka-Paris-Texas“.
„Mačku“, svoj daleko najveći hit, na bisu su i reprizirali, nije dakako izostala ni „Zvoni telefon“, obrada The Nervesa koju su u evergreen pretvorili Blondie, kao ni možda manje poznate, ali protokom vremena prilično neokrznute „Uživaj“ ili „Bubanj“.
Spomenuto „best of“ izdanje više je tjedana provelo na vrhu liste najprodavanijih, što s obzirom na današnje tiraže ne znači previše, no ipak budi nadu da će Fit dobiti natrag barem malo onoga bez čega je ostao u ratnom vihoru ranih devedesetih. Pritom naravno ne mislim da će zauzeti pozicije koje su im tada izmakle, već da će sljedeće zagrebačke koncerte održavati u većim i punijim prostorima. Zaslužili su.