Glass Animals ‘How To Be a Human Being’ – RIP Alt-J, hello, Glass Animals

Glass Animals nakon prvijenca još više učahuruje i štiti svoj zvuk, pokazuje da je bend s mudima, pomaknutim umom i asom u rukavu varljiva naslova ‘How To Be a Human Being’.

Glass Animals 'How To Be a Human Being'
Glass Animals ‘How To Be a Human Being’

Jasno je k’o dan da i samo ime benda već vuče na indie mjuzu, čak i teški hispsteraj, ali četiri oksfordska momka fino i ukusno kuhaju svoj britanski čorbanac: miks punokrvna trip-hopa i elektronike, s finim udjelom popa i začinima kao što su dub. Čudna neka, ćudljiva spiza, nedefinirana okusa, ali sve to divlja servirano, a kuharu se bljutavost ne može spočitati. Kuhari ovdje miješaju takvu kašu da će ekipa nakon drugog albuma „How To Be a Human Being“ zaboraviti na melankolične i samodopadne čudake iz Alt-J-ja jer su Glass Animals lirski bizarna, basom zavodljiva i melodijama opčinjavajuća fuzija.

Uvodnom „Life Itself“ već opravdavaju upečatljivost i visoko postavljene kriterije prvorođenoga albuma „ZABA“ (ne, nisu koalirali sa Zagrebačkom bankom) gdje su od svega navedenoga zašli i u psihodeliju. Nasljednik uho zavarava propošnim i zaigranim melodijama, a bogati spektar instrumenata pulsirajuće prirode i teški, prodorni bas mažu oči i uho u sadržajnom smislu.

Nauho vesele pjesmuljke za podizanje morala, maženje i ranojesenske šetnjice treba s oprezom (po život) čuti: momci pjevaju o odraslim luzerima s nekad velikim snovima, danas na majčinoj sisi, bez posla i vizije; parazitiranju luzerice koja ždere majonezu i guta kolu dok gleda crtiće; alkoholnoj depresiji i samovanju („Pork Soda“), psihotičnom ubojstvu popraćenom cuvikom sove i mijaukanjem („Mama’s Gun“).

Na Alt-J će zbog poihgravanja procesiranim vokalima najviše nalikovati i neminovno podsjetiti „Cane Suga“, elektro-dance broj o narkomanskom vapaju za ljubavnicom u odlasku, dok će biti i koketiranja s RnB-jem i hop-hopom devedesetih („The Other Side of Paradise“), ali sve i dalje u laganom, polufalsetu vokalista Dava Bayleyja. Njegova je moć ekspresije toliko sugestivna i jaka da slušatelj zahvaljujući njegovom glasu fantazmagorične prirode proživljava album kao koherentan narativ, a od postaje do postaje, od tutnja do tutnja povezuje ga i plejada likova pronesenih njegovim karakterom.

Bez obzira je li prvog ili trećeg lica, muškog ili ženskog roda, Bayley se pokazuje kao uvjerljivi majstor s vrhunskim pripovjedačkim umijećem a mističnu mu atmosferu omogućava bogatstvo mozaičnih instrumenata i finih, dubokih beatova. Glass Animals tako samouvjereno meandriraju psihodeličnim albumom ne mareći za trendove i trenutačne pojave na sceni, privlačeći svojim i jedinstvenim zvukom.

Ocjena: 9/10

(Wolf Tone, Caroline International, 2016.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X