‘Grad izobilja’ – film koji je u Puli pomeo ‘Hobbita’

U Puli se prikazuje dokumentarni film o subkulturnoj sceni ovog grada u periodu od 1978. do 1991. godine.

Prizor iz filma 'Grad izobilja'

A tko su ti nekadašnji buntovnici danas? Zbog čega gotovo nitko od njih nije postao popularan i zbog čega su skoro svi bendovi osim KUD Idijota zaboravljeni? Medić kaže da je jedan od razloga to što je u Puli sve bilo na pojedincima i što nije bilo potpore sustava mladim, kreativnim ljudima. Pored toga Pula je oduvijek bila zatvorena sredina u kojoj ni puno poznatijim bendovima nije bilo lako „zapaliti“ publiku. Tako se dogodilo da su mnogi puno više bili cijenjeni izvan Pule, nego u njoj.

„Grad izobilja“ je film o vremenu značajnom za Pulu zbog mladenačkog entuzijazma iz koga su nastajali bendovi . Taj period prekinuo je rat i kako smo u filmu čuli „zvuk gitare zamijenili su neki drugi, zloslutni zvuci.“ Negdje s tim tonovima došao je i početak kraja mnogobrojnih pulskih punk bendova. Vrijeme kada je korzo bio Internet onog doba, a gitarijada koja se na njemu održavala prijestolnica subkulture, odlazilo je u zaborav. Eksplozija entuzijazma je splašnjavala, bendovi su se raspadali i sviralo se sve rjeđe.

Devastation (1988.)

„Netko je otišao u vojsku, netko je pobjegao, netko zasnovao obitelj, a neki su na žalost umrli.“, kaže jedan od sugovornika u „Gradu izobilja“, filmu koji je nastajao punih osam godina. Ne trebam napominjati da su razlog tome bile financije.

Ono što je ekipa koja je napravila film definitivno uspjela jest to da se nitko od sugovornika nije izdvojio kao dominantan i da se atmosfera onog vremena mogla doživjeti. Autori su iz bogatog materijala uspjeli izvući ono najvažnije i složiti to u skladnu i smislenu cjelinu. Kao neka vrsta vremeplova „Grad izobilja“ odvodi nas u taj zaboravljeni svijet koji je, sudeći po interesu publike, i danas mnogima jako drag i zanimljiv. Pored toga film Puležanima potvrđuje da to vrijeme nisu samo sanjali i da je Pula osamdesetih zaista u korak s europskim metropolama pratila glazbene trendove. Nakon premijere filma kao dodatni podsjetnik na osamdesete organiziran je i party na kome su nastupile grupe Monah i Sake.

Prizor iz filma 'Grad izobilja'

Oni koji ne žive u Puli „Grad izobilja“ moći će pogledati na festivalima, a za jedan u Sloveniji već je stigao poziv. Iz materijala prikupljenog tijekom snimanja filma nastat će i knjiga koju priprema Zlatko Gotovac.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €

Zadnje od Reportaža