Demon za tenor saksofonom nad sićušnom pozornicom u podzemlju popločene Galate ispresijecane kolnicima i obrisima četverokotačnih jurilica hipnotizirao je košnicu zvanu Nublu… Nublu – istočna prijestolnica glazbenog hayala, nad Bosporom što donio je četvorku Istanbul Sessions.
Tu smo riječ mi na sinoćnjem koncertu i nakon njega stalno koristili! (smijemo se u slaganju i odobravanju jedni drugima).
Ilhan: Da, postoji nešto što se dogodi s glazbom kad nadiđeš energiju u prostoriji i svi se podignu na drugu razinu. Nekima za to treba droga, a nama glazba. No to uvijek ovisi o zvuku, tehnici, mjestu, ljudima, a ne samo o nama. Bitno je reći da i mi u tome potpuno uživamo.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-8_MdA_oGhM[/youtube]
Ovako iznebuha i ne poznavajući jedne druge, kad kažem da tvoja glazba stalno svira u našem stanu, djelovat će kao dodvoravanje i obično, vulgaris ulizivanje, ali nevjerojatan je taj utjecaj na raspoloženje do mjere kada preslušavanje Ilhana Erşahina počinje graničiti s opsesijom.
Ilhan: Da? A što imate od glazbe?
Kubilay: Gotovo sve. „Our Song“, „Home“, „Love Trio“, „Istanbul Sessions“…
Ilhan: Opa, pa to su stare stvari. Znate što morate poslušati? Wax Poetic Istanbul! Taj je bend zapravo prethodio Istanbul Sessionsu jer sam otišao kao i sada na jedno pet dana u studio i ovaj je bend svirao, a dolazili su vokalisti cijelo to vrijeme. Iako se to radilo o projektu Wax Poetic koji je orijentiran na vokale (i djeluje u New Yorku, op.a.), to je bila ploča Istanbul Sessionsa.
Svoj je zanat u Wax Poeticu pekla danas velika blues-pop sirena Norah Jones, kao mlada i tada još neoktrivena pjevačica.
Ilhan: Wax Poetic bio je moj prvi bend gdje sam imao pjevačicu koja se selila u London. Zatrebala mi je vokalistica, pa sam se obratio prijatelju bubnjaru za pomoć. Vratio se iz Teksasa oduševljen tom 18-godišnjom curom koja je namjeravala doseliti u New York kroz dva-tri dana. Doista je došla u New York i odmah sam je nazvao čim je došla, možda dva dana kasnije. Pozvao sam je na audiciju s različitim vokalistima za bend. Došla je u studio gdje sam odsvirao tek jedan akord i zapjevala je, što me zadivilo i odmah sam je pitao bi li htjela biti u mom bendu. Oduševljeno je pristala i bila u bendu dvije godine. Druge godine je počela raditi samostalne stvari, a ja sam bio fokusiran na otvaranje Nublu-a i sve manje na Wax Poetic. Ostalo znaš…
Gdje si trenutačno s Wax Poeticom?
Ilhan: Ponovno sam ga nedavno obnovio. Mislim, bilo je tu izdanja, ali to su bili moji projekti s različitim ljudima, pa sam tako, primjerice, u Brazilu snimao Wax Poetic Brazil s mnoštvom ljudi, zatom u Kopenhagenu i Istanbulu. Prije dvije godine snimljen je album „On The Ride“, više orijentiran na produkciju jer sam se htio iskušati u tome. No tada to nije bio bend. Prošle sam godine upoznao fantastičnu pjevačicu Sissy Clemmons koja je poput prave zvijezde i ponovno sam oživio bend. Uskoro ćemo u studio snimiti nešto.
Na internetu vidim da i s njima stalno sviraš uživo. Jammate u njujorškom podzemlju.
Ilhan: Da, sviramo nekih petnaestak pjesama koje smo spremni snimiti, a zvuk je prilično drukčiji.
Dakle, balansiraš snimanje albuma i rad dva benda?
Ilhan: (smijeh) Tako je, a tu je i novi album Wonderlanda koji je uskoro gotov, a očekujemo ga vani tijekom travnja. Ima da nas dođete poslušati u travnju.
Ionako smo bukirali sve avionske karte i zaokružili datume zapisane u istanbulskim klubovima kao kakvi groupieji. ‘Ajmo se mi fino dogovoriti nešto: mene jako smeta to što vi nikako ne uvršavate Hrvatsku na svoju kartu, a naša je jazz scena itekako dobra. Festivalima i predivnim lokacijama možemo se doista hvalisati, pa zašto ne bismo napravili nekakav sporazum i lijepo vas slušali negdje u dvorištu…
Ilhan: Možda da napišeš dobar članak i oduševiš ih (smijeh)? Prošle smo godine svirali u Ljubljani…
Samo sat vremena od Zagreba! Kako ste nas sam mogli zaobići?
Ilhan: Ne šalim se, jako bih volio svirati u Hrvatskoj.
Cijeli ovaj razgovor nameće nam pitanje šarolikosti, znatiželje i entuzijazma: Ilhan Erşahin voli raditi s različitim imenima, prepustiti se kreativnom, soničnom izazovu i eksperimentu i tako oplemenjivati glazbu, ne mareći za granice koje, istovremeno, pomiče. Tome će posvjedočiti plejada imena iza Nublu Recordsa. Koji je kriterij uzimanja glazbenika pod okrilje Nublu-a?
Ilhan: Bit ću iskren – stvar je ekonomske prirode. Dosad sam ostvarivao kapital od rada kluba u New Yorku koji bi bio preusmjeren na etiketu, odnosno snimanje ploča. Ponekad smo u prilici objaviti više, a ponekad manje. Volio bih da smo u mogućnosti objavljivanja većeg broja glazbenih izdanja jer doista postoje dobra imena, ali to postaje skupo kad uzmeš u obzir studio, vizuale, medijsku promidžbu… no zasad je sve teklo prirodnim putem u domeni odabira glazbenika pod etiketom. To su ljudi koji su ili svirali u Nublu ili sam ih upoznao na svom festivalu u Brazilu. Naime, ima puno prijedloga i upita od strane glazbenika, ali financijski je neizvedivo objaviti sve željeno.
Istanbul Sessions ovih dana u Istanbulu otkrivaju najnovije kompozicije s trećeg studijskog albuma, a trojica od četiri člana benda, izuzev Turguta, samo nekoliko tjedana kasnije potpomognuti Husnuom Senlendiricijem za klarinetom objavljuju novi studijski album Wonderlanda.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OtrV32YHyrA[/youtube]