KLF u sladoledarskom kombiju na ulicama Liverpoola – povratak benda koji je spalio milijun funti

KLF su bili stadionski subverzivni umjetnički pop projekt koji su predvodili Bill Drummond i Jimmy Cauty tijekom kasnih 1980ih i početkom 1990ih. Iza njih je serija mega uspješnih singlova, kao i anarhistički projekti, poput javnog spaljivanja milijun britanskih funti i nastup na Brit Awardsu s grindcore bendom Extreme Noise Terror. Nakon više od dvadeset godina grupa se iznenada vraća na scenu.

Bill Drummond i Jimmy Cauty snimljeni na ulicala Liverpoola tijekom promocije svoje knjige (Izvor: Youtube)
Bill Drummond i Jimmy Cauty snimljeni na ulicala Liverpoola tijekom promocije svoje knjige (Izvor: Youtube)

Bill Drummond i Jimmy Cauty koji su stajali iz projekta The KLF prekinuli su 23-godišnji moratorij nakon razlaza grupe koja je tada u potpunosti izbrisala svoj katalog. Kako javlja Guardian, moratorij je prekinut 23 minute iza ponoći u srijedu 23. kolovoza kad su Drummond i Cauty snimljeni kako ulicama Liverpoola voze slastičarski kombi u kojem je bio lijes u prtljažnom prostoru, čime su započeli trodnevno događanje i promociju njihovog prvog novog rada – trilogiju distopijske fikcije, tzv. “priču kraja dana’, nazvanu “2023: A Trilogy”, koja je simultano krenula u prodaju i u onlineu.

Simultano je krenuo i interes britanskih medija, pa je tako jučer BBC Radio 6 emitirao specijalnu dokumentarnu emisiju o KLF-u koji je prozvan jednim od najvažnijih pop sastava u glazbenoj povijesti i čiji je nagli kraj rada početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, kao i sve što se nakon toga događalo, još uvijek obavijeno velom misterije.

Povratak KLF-a obilježeno je i plakatom u Istočnom Londonu na kojem piše: “2017.: What the fuck is going on?”, što se, kako Guardian sugestira, uklapa u akciju dvojca Drummonda i Cautya, koji je jednom davno predvidio apsurdnost internet kulture i kojom se vraćaju u vrijeme posljedica, vrijeme kad se sumnja da su Beyoncé i Jay-Z navodni predstavnici Iluminata.

The Justified Ancients of Mu Mu - 2023
The Justified Ancients of Mu Mu – 2023

No što ustvari predstavlja “2023: A Trilogy”?

Točni odgovori na to morat će se očigledno pričekati, jer su Drummond i Cauty tu priredili višeslojni projekt koji se tek počeo odmotavati. “2023: A Trilogy” referira se na knjigu “2023” koju su KLF objavili autorski potpisanu kao The Justified Ancients of Mu Mu, što je bilo ime pod kojim je KLF započeo s djelovanjem 1987. godine (grupa je još poznata i kaoThe JAMs i The Timelords). “2023” kao meta-priča započinje kad dvojica pogrebnika Drummond i Cauty otkriju knjigu “2023: A Trilogy on a hotel bookshelf” koja im promijeni život i koja je napisana pod pseudonimom George Orwell. Ono što otkrivaju pogrebnici je ono što čitaju i čitatelji. Priča je smještena vremenski u 2023. u poreznu oazu Fernando Po koja je posljednja nacionalna država na svijetu (mali otok kraj Afrike), koja je nekad bila dio Ekvatorijalne Gvineje prije nego li je Ekvatorijalna Gvineja sklopila unosnu pogodbu s Wikitubeom. U knjizi se nižu distopijski pogledi i na kulturu u 2017. godine gdje vlada velika petorka GoogleByte, Wikitube, Amazaba, FaceLife i AppleTree. Glavna protagonistica romana navodi kako je imala aferu s Julianom Assangeom u mladosti,  Michelle Obama proglašena je prvom predsjednicom SAD-a 2020., Putin je krunisan za ruskog cara, Simon Cowell je ubijen od strane bivšeg natjecatelja talent showa “China’s Got Talent”, kao što je napisana i alternativna povijest Beatlesa i njihove uloge u postizanju svjetskog mira, dok su pored svih tehnoloških napredaka ženska prava sustavno degradirana do te 2023. godine.

Povratak KLF-a u srijedu u sladoledarskom kombiju direktno se referira na citat iz knjige: “Zatekla sam se u prašnjavom i čađavom gradu. Bila je kišna noć. Tada sam ugledala sladoledarski kombi iz ugla, parkiran kraj ruševne zgrade.” Iako se direktno ne spominju Cauty i Drummond, jasno je da je riječ o njima jer se opisuju kao ljudi u svojim kasnim šezdesetim godinama koji su se po prvi put zatekli zajedno nakon 1994., kao što se kasnije navodi da su oni u prošlosti zapalili milijun funti u novčanicama od 50 funti ispred britanskog Parlamenta, što dakako nudi najbliže objašnjenje o pojavljivanju KLF dvojca zajedno u javnosti.

Kako će kulminirati tek započet performans ovih kontrakulturnih aktera sigurno će se saznati obzirom da su počeli ponovno plijeniti pažnju britanskih medija, jer ono što su kao mainstream senzacija radili tijekom zenita svoje glazbene karijere, gotovo je postalo neshvatljivo u današnjem showbussinesu.

Svojevremeno spaljivanje milijun funti u kešu, samo je bio vrhunac njihovog agitiranja i napada na industriju zabave, njena mjerila, kao i dobar dio društvenog ustroja. Na Brit Awardsu 1992. je Bill Drummond ispaljivao ćorke iz automatske puške po publici, dok su umjesto njih nastupali  Extreme Noise Terror, nakon toga su na crveni tepih bacili mrtvu ovcu ukrašenu natpisom: “I died for you”, a zatim su dobiveni Brit Award zakopali kod Stonehengea.

Treba se sjetiti i objavljivanja njihovog prvog nezavisnog albuma “1987 (What the Fuck Is Going On?)” na kojem su neovlašteno koristili semplove drugih grupa, između ostalih i “Dancing Queen” grupe Abba. Šveđani su na to promptno reagirali i KLF su morali pod pritiskom društva za zaštitu autorskih prava uništiti sve neprodane kopije albuma. Prije toga su Bill Drummond i Jimmy Cauty putovali u Švedsku kako bi uvjerili Abbu da im odobre snimku, ali su bili odbijeni. Master su potom dali nekoj švedskoj prostitutki, a ostatak ploča spalili u šumi. Naravno, “1987 (What the Fuck Is Going On?)” u međuvremenu je postao raritet, a i kad se pojavi u secondhand internetskoj ponudi, cijena je obično od 500 kn naviše.

Stoga hoće li sve stati na Drummondpvoj i Cautynovoj priči ili će KLF zaživjeti i u glazbenom obliku na bilo koji način.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X