Riječki Kryn, na krilima novog albuma koji se kuhao cijelo desetljeće, sletio je u Savsku u pratnji lokalne alt metal nade koja je lakoćom opravdala status atrakcije koji je stvorila unazad pola godine.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/01/KRYN-5-1-800x533.jpg)
Već se polako pretvara u nekakvu tradiciju da koncertnu godinu otvorim reportom s nastupa nekih domaćih metalaca u Vintage Industrialu, a ovaj put prilika za to se pružila sinoćnjim gostovanjem riječkoga Kryna na pozornici u Savskoj 160. Povod za njihov izlazak pred zagrebačku publiku došao je s njihovim novim albumom “Risset” koji je izišao na samom kraju prošle godine, a koji osobno smatram njihovim značajnim kvalitativnim skokom u odnosu na njihov sad već 10 godina stari prvijenac “Scars Remind Me”.
Drugi razlog koji me doveo u Vintage bio je i prilika da napokon vidimo to čudo od Greynoisea, mladih alt metalaca o kojima scena polako bruji, koji nastupaju posvuda i pobjeđuju na natjecanjima poput STarta u Splitu. Oni su svoj prvi mini album od šest pjesama nazvan “Konnekt” objavili na ljeto i pokazali solidnu razinu talenta iako možda još uvijek u stilskoj potrazi za odabirom koga slijediti između različitih glazbenih uzora.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/01/GREYNOISE-1-800x533.jpg)
Bilo kakve dvojbe oko toga zna li Greynoise što radi nestale su čim su izišli na pozornicu, mladi (svi redom od dvadesetak godina), nabrijani i čvrsti u svirci predvođeni brutalno samouvjerenom Leom Magzan za koju se već sad može reći da će se upisati među najbolje front-žene ovih područja i ne samo na području metala. Iako se požalila na svoje zdravstveno stanje sinoć, to se nije nimalo odrazilo na njezino pjevanje i dominaciju pozornicom ispred čvrste ritam sekcije koju čine Vjeko Zuhrić Novaković za bubnjevima i Vilim Petrina na basu, te brat potonjeg Viktor Petrina i Vanja Cvijanović kao guitarslingeri.
Dobili smo priliku čuti i dvije nove pjesme “Albatross” (za koju Lea kaže da je inspirirana Krynom) te “Choose”, a za kraj kratkog seta ostavljena je “Ljeljo” u kojoj su u svoj alt metal izričaj ubacili i etno moment s napjevom u stilu Ladarica i tako postigli instant zgoditak. Jedino pitanje koje ostaje jest mogu li oni na tom tragu sagraditi svoj stil i prepoznatljivost koja bi ih odvojila od svih drugih bendova načelno sličnog miljea ili će ova pjesma zauvijek ostati obećavajuća zamisao koja zvučno suviše odudara od ostatka materijala.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/01/KRYN-1-800x533.jpg)
Za razliku od Greynoisea, Kryn je na pozornicu izašao s problemom. Na nekoliko uvodnih pjesama zvuk je bio daleko pretih u odnosu na predgrupu i previše je vremena prošlo u traženju rješenja. u jednom trenutku smo se zapitali je li moguće da mladi zagrebački bend uživo zvuči bolje nego na studijskoj snimci, a iskusni riječani suprotno, no nakon kratkog povlačenja s pozornice bend se vratio i stvari su sjele na svoje mjesto. Do bisa će zvuk postati čak i odličan, no to nam je samo produbilo želju da je cijeli koncert zvučao na toj razini.
Vezano za samu setlistu, bend mi je samo potvrdio prethodno stvoreni dojam da je novi materijal zreliji i kvalitetnije napisan od staroga, a čini se da ga je i publika dobro prihvatila. Možda bi čovjek pomislio kako je to neobično budući da je album “Risset” tek izišao i nije bilo mnogo vremena da se pjesme upamte, ali zapravo Kryn je gotovo polovicu njih objavio kao singlove, neke i više godina prije službenog izlaska na albumu, pa je publika s dobrim dijelom materijala već itekako dobro znala. Ipak, jednako su dobro dočekane i one koje nisu otprije bile na meniju, poput recimo “When Heroes Fall”.
![](https://ravnododna.com/wp-content/uploads/2025/01/KRYN-4-800x533.jpg)
I prije samog koncerta posebno je najavljivano gostovanje Dine Jelusića na jednoj pjesmi, koja je sačuvana za bis, a premda angažiranje ovog miljenika hard rock publike u mojim ušima ne donosi neke posebne dodatne bodove, mladiću se ne može poreći da ima sve potrebne sastojke koje tvore jednu pjevačku zvijezdu i jasno je zašto njegov stil može biti privlačan određenoj publici iz i izvan Hrvatske.
Bez obzira na to jesu li ili nisu popularni gost i lokalna predgrupa zaslužni za pokoju glavu u publici više, Kryn je postigao veliku i značajnu pobjedu na zagrebačkom terenu buduči da je dupkom napunio koncertnu halu Vintage Industriala, što je ponekad velik zalogaj i za veće bendove, pa kako onda ne bi bio i za goste koji su u dva desetljeća postojanja objavili isto toliko albuma. Osjetio je i Karlo energiju iz publike na pozornici, činilo se da je istovremeno i dirnut i ponosan, a imao je i zašto biti.
Dodajmo uz sve ovo da je sinoćnjim koncertom u vrlo sadržajnu godinu, pogotovo po pitanju žešćih nastupa, ušao i Hangtime Agency koji već u narednim danima nastavlja snažnim stranim gostovanjima poput onih Tesseracta i Dark Funerala u Boogaloou, pa eto, sretna nam i žestoka bila 2025. svima!