Tvrdi i poprilično sirovi post-punk još uvijek je njihovo osnovno opredjeljenje, ali se psihodelično šarenilo razlilo skoro po cijelom albumu i znatno obogatilo zvučnu sliku.
Odmah nakon osamostaljenja Slovenije Peter Barbarič i njegova ekipa s Radio Študenta pojačali su rotaciju „čefurske“ muzike u eteru potpuno svjesni koliko je važno sačuvati sjećanje na zajedničko popkulturno naslijeđe raspadajuće federalne države. Desetak godina kasnije, dok su se u hrvatskom desnom medijskom sektoru još uvijek vodile živahne ksenofobno-šovinističke rasprave o tome smije li se u zagrebačke klubove pripustiti prekogranične balkanske uljeze, mlađi naraštaj slušatelja Radio Študenta oduševljeno je izglasao za album godine prvijenac Ede Maajke „Slušaj mater“.
Tridesetak godina kasnije Ljubljana je bila najplodnije tlo za formiranje postjugoslavenskog alter rock benda Lelee. Njegova pjevačica i basistica Jelena Rusan rođena je u Beogradu, a odrasla u Sarajevu. Gitarist i pjevač Damjan Manevski stigao je iz Bitole. Bubnjar Leon Stoilković je domaći dečko, kao i pridruženi sad već bivši četvrti član benda elektroničar Blaž Gracar. Poligon za ljubljansku koncertnu premijeru nove transbalkanske alternativne formacije bio je, sasvim logično, festival Klubski maraton Radio Študenta.
Debitantski album „Čuka bije pumpa“ objavljen 2021. godine preko Moonlee Recordsa momentalno se našao na radaru stalnih pratitelja regionalne alter scene budući je Jelena u Lelee prenijela respektabilno iskustvo iz reformirane Borghesie, s kojom je svirala i pjevala na albumima „Better Live than Dead“ i „Proti kapitulaciji“, dok je Damjan u rodnom gradu predvodio instrumentalni surf punk trio Molokai, da bi nakon dolaska u Ljubljanu pokrenuo post-punkerski solo projekt Rush to Relax.
S Lelee je zagazio još dublje u post-punk, pa smo na albumu „Čuka bije pumpa“ možda mogli dobiti ne samo najbrži nego i najkonkretniji balkanski odgovor na engleski Dry Cleaning. Međutim, kultni londonski sastav je već na nastupnom albumu „New Long Leg“ izbacio povelike alter hitove „Stratchcard Lanyard“ i „Strong Feelings“, dok se Lelee kroz debitantsko izdanje s devet pjesama otpjevanih na srpskom i makedonskom jeziku nije uspio dovoljno raširiti zbog čega je ipak ostao negdje na margini.
Dugo pripremani trilingvalni drugi album „Mora malo u crveno“, na koji je kao aktualni singl uvrštena i prva pjesma na slovenskom jeziku „Naprej“, ima znatno više potencijala i mogućih kombinacija. To se moglo naslutiti već iz najavnih singlova „Nestaješ“, „Snaga“, „Rane“ i „Životinje“ koji su izlazili od proljeća 2023. do jeseni 2024. godine, pa su svi zainteresirani mogli pratiti kako se Lelee razvijaju i napreduju.
Tvrdi i poprilično sirovi post-punk još uvijek je njihovo osnovno opredjeljenje, ali se psihodelično šarenilo koje je prvi put primijećeno u „Nestaješ“ razlilo skoro po cijelom albumu i znatno obogatilo zvučnu sliku. Lelee je danas moćan indie rock trio, a najbolji dokazi za to su „Životinje“, „Naprej“ i „Nestaješ“, makar ni u preostalih pet novih pjesama nema nikakvih posrtanja ili propadanja. Zagrebačka koncertna promocija ploče „Mora malo u crveno“ održat će se u subotu 30. studenog u Attacku.
Ocjena: 8/10
(Moonlee Records, 2024)