Loraine James ‘Nothing EP’ – elektronika u borbi protiv ništavila

Nakon prošlogodišnjeg hvaljenog albuma ‘For You And I’ pojavio se ‘Nothing EP’ iza kojeg se nalazi glasnogovornica queer scene u Londonu, producentica Loraine James. Loraine je nadogradnju svoje duboke i emotivne glazbene priče očigledno doživjela dosta ozbiljno, stoga se, sa striktno zvučne strane, odlučila okrenuti zanimljivim varijacijama na temu teške, ali unikatne elektronike.

Loraine James ‘Nothing EP’

Ljepota same estetike elektronike leži u inovaciji. Pogotovo kad je smjestimo u moderni kontekst. Tu je bitno napomenuti samu tranziciju s analognog na digitalno, odnosno s fizičkog na virtualno, ali ono što nastaje uslijed nje jest nova paleta zvukova koju je zaista teško definirati. Prigrliti elektroniku u tom istom modernom kontekstu zaista nije lako, ali njeni uspjesi nikako nisu zanemarivi. Isto tako, kako govorimo o Londonu – jako eklektičnom gradu koji vrvi od utjecaja sa svih strana svijeta – važno je napomenuti da bi mu postojanje konzistentnog zvuka samo otežavalo cvjetanje. S tim stanjem uma ušao sam u „Nothing EP“, najrecentnije izdanje londonske producentice Loraine James.

Prije svega, radi se o jako kratkom izdanju od svega četiri pjesme – od kojih nijedna ne izlazi van prihvatljive minutaže od pet (i nešto sitno) minuta. Zvučne su oscilacije na momente šokantne, iako treba uzeti u obzir da se nedefinirani žanrovski okvir nameće kao onaj koji odobrava iste.

Što se samih pjesama tiče, generalno se nalaze na samoj granici između spokoja i meteža. Uvodna (i naslovna) „Nothing“ ubacuje nas u samu srž tog meteža. Njen lirični sadržaj sastoji se od rečenice „I feel nothing“ koju ubitačno isporučuje urugvajska pjevačica Lila Tirando a Violeta. Nasuprot uvodu nalazi se „The Starting Point“ – pjesma koja zaključuje izdanje. Ne mogu se oteti dojmu da bi se ovaj EP zapravo trebao slušati od kraja kako bi se dobio nekakav smisleni narativ – krećemo od početne točke i završavamo na ničemu – što je solidan pogled na sve obzirom na generalno lirično siromaštvo koje je zahvatilo „Nothing EP“.

„Marg“ koja je nastala u suradnji sa liverpoolskim reperom Tardastom uspjela je cjelokupno izdanje izvući iz zone komfora, ali je isto tako dala adekvatnu kompenzaciju za manjak bogate lirike na prethodnim pjesmama, odnosno stavljanje iste u drugi plan. Uza sve to, koliko god ova kombinacija izgledala nespojivo – autentičnost – koja bi trebala biti na prvom mjestu kod ovakvih impromptu DIY izdanja nije falila. Po riječima Davida Bowieja: „Dovoljno svoje, a opet nekako strano u vlastitom tijelu“. Još se nisam dotaknuo suradnje s Jonnine Standish – vokalisticom australskog indie/electronica pogona HTRK – a radi se o pjesmi „Don’t You See“. Njen prepoznatljivi, pomalo melankolični vokal u ovoj kombinaciji, na njenom domaćem terenu dolazi do izražaja, a kad se ekspertiza spomenute omota u zvučno ruho nekoga kao što je Loraine James, rezultat je eksplozivan.

Izdanja kao što su „Nothing EP“ od Londona se i očekuju. Opet, s obzirom na moderni kontekst – istraživanje granica mogućnosti samih aranžmana, harmonija, pa i samih instrumenata predstavlja „standard“ koji nikako nije nepravedno postavljen kad govorimo o Loraine James. DIY priroda na kojoj je EP nastao na nekim je striktno produkcijskim dijelovima osiromašila kvalitetu izdanja, ali je energiju dogurala do jedne sasvim pristojne razine. Nema toga što Loraine James dotakne – a da to ne ispadne jedno deset stepenica više od samo „solidno“.

Ocjena: 8/10

(Hyperdub, 2020.)

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X