Na MAX-u je puštena prva sezona norveške serije ‘MILF of Norway’ koju je režirao Rune Denstad Langloa i koja na zanimljiv način secira probleme obitelji u okruženju ‘digitalnog’ 21. stoljeća.
„Lene (Mariann Hole) gubi posao u prestižnoj marketinškoj agenciji i osjeća se izgubljeno. Nakon što objavi sliku sebe oskudno odjevene u tradicionalnu narodnu nošnju na InsideFansu, otkriva nišnu publiku spremnu platiti za više“, stoji u sinopsisu norveške osmodjelne TV serije „MILF of Norway“.
Serija iako ima pomalo rigidnu oznaku da nije za mlađe od 12 godina, u prvoj sezoni ne donosi pretjerani eksplicitni foto i video sadržaj, kakav se obično nalazi u „MILF“ sekcijama na brojnim pornografskim internetskim stranicama, tj. ima ih taman toliko koliko zahtijevaju dramaturški zahvati.
Upravo zbog tih dramatrurških zahvata „MILF of Norway“ gotovo je idealan materijal za bračne parove današnjice ‘zakucane’ u brojne jedno-te-iste životne i obiteljske obaveze, ali ne iz razloga što eventualno nudi uzbudljive nove perspektive, već zato što otvara pitanja modernog bračnog života i traži odgovore na njih, jer u prvom planu je upravo obitelj.
Amerikanci kad se bave obitelji na ekranu to obično začine nemogućim situacijama, a po mogućnosti dosole i s mafijom, kako smo to primjerice vidjeli u „Ozarku“, no sjevernjačka europska škola, što dokazuje „MILF of Norway“, majstorski zna ući u srž „bez ispaljenog metka“ i od realne situacije isplesti napetu priču u duhu vremena u kojem se nalazimo.
Glavni motor, ujedno i rakurs pogodan za razvoj brojnih polemika o ljudskom ponašanju u ranim 21. stoljeću u ovoj serije je de facto bipolarizacija ličnosti – odnosno mnogi žive podijeljeni u dvije uloge; onu u stvarnom životu i onu u digitalnom okruženju. Naša cijela društva sada funkcioniraju na taj način i upravo „MILF of Norway“ plastično zadire u probleme takvih postavki, odnosno takvog načina funkcioniranja.
Obitelj kao zajednica je uvijek u problemima, no danas se čini da je pored svih internetskih pomagala i načina života posebno na udaru jer supružnici, posljedično i njihovo potomstvo živote provode pred ekranima s individualiziranim sadržajem. Obiteljska okupljanja pred jednim TV ekranom su stvar „daleke prošlosti“ i redatelj Rune Denstad Langloa je to dobro poentirao sa scenama u kojima je jasno dočarana ovisnost o smatrphoneima. Te spravice su glavne i u bračnoj postelji, kao i glavni uzrok nevolja komunikacije među osamljenim tinejdžerima.
Dakako, internetska pornografija kao poligon koji naizgled ispunjava brojne želje je još jedno moćno sredstvo za unošenje nemira u bračni život, ali za neke i neki čudni okidač u borbi s krizom srednjih godina i to ova serija u svojoj prvoj sezoni dobro poentira, nekad i kroz situacije pune humora koji, važno je reći, pogađa tamo gdje treba obzirom na delikatnost mete koju gađa, ali pri tome nije prizemnog i uvredljivog karaktera, što ide u korist teze da se i u današnje vrijeme može biti itekako „kinky“ ako se posegne za kvalitetnim scenarističkim oruđem.
Serija životno raščlanjuje i pozadinu kreiranja internetskog XXX sadržaja, tj. po kojim postulatima funkcionira i to sve pratimo kroz priču glavne protagonistice Lene koja u početku podsjeća na priču o kockarskoj ovisnosti, jer sve započne blentavo benigno tijekom jedne pijane noći i to donese određenu financijsku satisfakciju koja diže samopouzdanje, no scenaristički tim koji čine Cathinka Nicolaysen i Christian A. Owe ustrajni su na tome da prikažu kako je riječ o „kruhu sa sedam kora“, ukratko „MILF“ sekcija zahtijeva cijelu osobu i predanost toj vrsti posla ako se želi doći do određenih rezultata – što bi se reklo: kao i u svakom drugom poslu, ali u ovom slučaju sa svim svojim specifičnostima o čijoj bremenitosti se baš ne može otvoreno savjetovati s mužem ili sinom.
Dakle, „MILF of Norway“ je i psihološka drama koja unosi prilično napetosti u duše gledatelja (a ne u neki drugi dio tijela) jer stalno pleše na rubu skandala i obiteljskog razdora i to u svijetu koji nam je dobro poznat i navikama u kojima se nalazi većina. Do preokreta u posljednjoj epizodi gotovo da i ne razmišljate o tome da bi se tu mogla izroditi i neka druga sezona serije, ali twist je dovoljno jak i navodi na zaključak da pravi cirkus u Leninom životu tek počinje.
Za kraj samo treba dodati da je tajming za „MILF of Norway“ na MAX-u u najmanju ruku odličan – taman u sezoni godišnjih odmora, taman da se bračni parovi ‘sa stažem’ mogu sjesti pred jedan ekran i sa zanimanje pogledati nešto o temi koja zanima i nju i njega, iako o tome možda i ne pričaju na glas.
Ocjena: 8/10
(ANTI Brandpeople / MAX, 2024.)