Novi korejski blockbusteri

Uspon suvremene korejske kinematografije na početku 21. stoljeća dobrim se dijelom odvijao preko tzv. festivalske scene, koja nas je upoznala s veličinama kao što su Park Chan-Wook (‘Oldboy’) ili pokojni Kim Ki-duk (‘3-Iron’), ali ono što je industriju učinilo jakom i spremnom za globalni izvoz bili su blockbusteri.

Gornji red: ‘Hero’, ‘Emergency Declaration’, ‘Boston 1947’, ‘The Pirates: Goblin Flag’. Donji red: ‘Confidential Assignment 2’ i ‘Hero’

Veliki, epski hitovi za multiplekse, koji su hrabro zakoračili filmskim svijetom dokazujući da se po svemu mogu nositi s holivudskim parnjacima – štoviše, bili su nerijetko daleko bolji, kvalitetniji blockbusteri u odnosu na ono što nam je tih sezona dolazilo iz Amerike. Nije nas šokirala samo nevjerojatna sposobnost imitacije produkcijskih razina Hollywooda, nego i način na koji se dubina drame, likova i originalnost pripovijedanja i stila mirila s komercijalnim apetitima.

Stvar je postala “ozbiljna” onog trenutka kada su domaći filmovi počeli pobjeđivati američki uvoz na kino blagajnama. “Shiri” je 1999. potukao “Titanic” i ušao u povijest, koju su nadogradili “Joint Security Area” (2000, Park Chan-wook), “Silmido” (2003), “Taegukgi” (2004) i “Welcome to Dongmakgol” (2005), označivši početak novog doba i rast nove generacije korejskih genijalaca. Svi naslovi redom su duboko uronjeni u tadašnju političku sliku odnosa Sjevera i Juga, ali dovoljno univerzalni i jedinstveni da se mogu gledati i s ove strane zemljine polutke, bez velikog predznanja o povijesti i tadašnjem političkom prezentu.

U sljedećih 20 godina, korejski blockbuster postao je neizostavni dio mozaika globalne kinematografije, a jedino što je usporilo ovu rastuće produktivnu produkciju bio je pandemijski kaos u posljednjih nekoliko godina. Zato se ove, 2022. godine, očekuje omanji cunami korejskih blockbustera, kako svježih ideja, tako i nastavaka oprobanih filmskih brendova, kao i nekoliko velikih žanrovskih priča koje su trebale u distribuciju prije dvije godine, ali zbog COVID-a stižu tek sada.

Jedan od takvih je “Hero” redatelja Yoon Je-Kyuna, koji je sa “Sex Is Zero” prije točno 20 godina pokrenuo novi trend “bezobraznih” romantičnih hit-komedija, a sada potpisuje kostimiranu sagu o borbi korejskog pokreta za nezavisnost od Japanaca. “Hero” je zasnovan na istinitom događaju, ali prije svega na mjuziklu “Youngwoong” iz 2009. Jung Sung-hwa, izvorni glumac s kazališnih dasaka, dobio je glavnu ulogu.

Također, iz špajze nakon dvije godine čekanja izlazi i “Emergency Declaration” (redatelj: Han Jae-rim), akcijski film katastrofe, također zasnovan na stvarnom događaju, samo iz bliže povijesti, o skoroj tragediji oštećenog zrakoplova na putu za Havaje. Prikazan je prošle godine u Cannesu, a ove godine ide u distribuciju.
Choi Gook-hee potpisuje režiju “Life is Good”, još jednog potencijalnog nacionalnog megahita, komediju i film ceste o ženi koja svom mužu za rođendan odluči “kupiti” potragu i nalazak njegove prve ljubavi iz školskih dana. Očekuje se puno, jer ipak je riječ o prvom korejskom tzv. jukebox mjuziklu, humoru umotanom u soundtrack najvećih korejskih radijskih hitova od 1970-ih do novog milenija.

“The Point Man” drama je o talačkoj krizi južnokorejskih misionara u Afganistanu, još jedna istinita priča iz 2007. godine, dijelom snimljena u Jordanu. Riječ je o nekoj vrsti novog trenda, jer se 2021. pojavio i “Escape from Mogadishu”, akcijska drama temeljena na istinitoj priči, snimljena u Somaliji. “Bogota: City of the Lost” krimić je na istom tragu, a bavi se Korejcima koji su 1990-ih emigrirali u Kolumbiju tražeći bolji život. Dijelom je sniman u Kolumbiji, s ogromnim pauzama zbog pandemije koronavirusa.

Kang Je-kyu, redatelj pionirskog korejskog blockbustera, ratnog spektakla “Taegukgi” vraća se s “Boston 1947”, sjećanjem na korejske sportaše na bostonskom maratonu 1947. godine, prije svega Suh Yun-boka, pobjednika i obarača svjetskog rekorda. “Alien” Choi Dong-hoona, hitmejkera zaslužnog za uspjehe “The Thieves” (2012) i “Assassination” (2015), zvuči kao vrhunac blokbasterske ambicije – stiže kao dvodjelna SF epika o vanzemaljcima koji se pojave na Zemlji, ali slučajno otputuju u 14. stoljeće. Kim Yong-hwa autor je “The Moon”, još jednog velikog SF spektakla, prekrcanog velikim glumcima, uključujući i D.O.-a iz K-Pop senzacije EXO, koji osim što pjeva u jednom od najvećih boy bendova na svijetu, već pet godina ima i solidnu glumačku karijeru.

Lee Jung-jae je trenutno možda najprepoznatljivije lice korejske glumačke industrije na Zapadu – znamo ga kao glavnu zvijezdu serije “Squid Game”. I kako je to iskoristio? Tako da je stao iza kamere. “Hunt” će biti redateljski prvijenac slavnog glumca Lee Jung-jaea, s radnjom smještenom u 1980-e, na vrhuncu autoritarnog režima. Lee će, naravno, imati i glavnu ulogu i to tajnog agenta u lovu na sjevernokorejskog špijuna.

Kada je riječ o nastavcima, računovođe trljaju ruke nakon premijere “The Pirates: Goblin Flag”. Prvi dio “Pirata” pojavio se 2014., u godini kada je u kina stigao najgledaniji korejski film svih vremena – “The Admiral: Roaring Currents”, povijesni ep o Bitci za Myeongnyang (1597), pregazio je rekorde “Avatara” s 13 milijuna prodanih ulaznica i neviđenom zaradom od 138.3 milijuna američkih dolara. U takvoj konkurenciji, “The Pirates” se jako dobro držao, jer je na kraju godine zasjeo na drugo mjesto gledanosti sa zaradom od 64 milijuna dolara. Priča o lovu na kraljevski pečat koji je progutao kit, mješavina akcije, avanture i komedije, nastavlja se s “The Pirates: Goblin Flag”, prvim u nizu ovogodišnjih blockbustera. Premijeru je doživio 26. siječnja u IMAX dvoranama i trenutno je najgledaniji film u državi, s više od milijun prodanih ulaznica. Vrlo je vjerojatno da će ga prestići novo “djelce” Kim Han-mina, redatelja “The Admiral: Roaring Currents”, još jedan morski ep – “Hansan: Rise of the Dragon” istinita je priča o admiralu koji je 1592. pobijedio moćnu japansku mornaricu.

Stvarnost je bila inspiracija i za “The Outlaws”, akcijski triler iz 2017., priču o povijesnim uličnim sukobima korejskih i kineskih bandi u razdoblju od 2004. do 2007. godine. S obzirom da je prodao tek nešto manje od sedam milijuna ulaznica i postao trećim najgledanijim filmom godine (ujedno i treći najgledaniji film svih vremena s oznakom R, tj. u kategoriji “nije za mlađe od 17 godina”), 2022. stiže nastavak nazvan “The Roundup”. Akciju s nešto više smijeha najavljuje “Confidential Assignment 2”, nastavak akcijske komedije iz 2017. – upravo je “Confidential Assignment” bio drugi najgledaniji film 2017., prestigavši “The Outlaws” s točno milijun prodanih ulaznica više.

*Zahvaljujemo Veleposlanstvu Republike Koreje u Zagrebu na pomoći u objavljivanju ovog članka.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Tema

Pjevajmo do izbora

Muzika ne dobiva izbore. U to su izgleda podjednako uvjerene sve političke
Idi na Vrh
X