Tekstualna podloga albuma inspirirana je fragmentima Euripidove tragedije ‘Trojanke’.
Novi naslov koji je upravo izašao u suradnji izdavačke kuće Cantus i umjetničke organizacije Transhistria Ensemble album je “Apoxyomenos recomposed”. Ovaj projekt donosi novu dimenziju glazbenog stvaralaštva, temeljen na kompozicijama koje je Tamara Obrovac skladala za plesnu predstavu Apoksiomen u HNK Zagreb, 2017. godine.
U ovom projektu, skladbe su dobile novi život kroz reharmonizacije Stefana Battaglie, čuvenog talijanskog pijanista, a konačnu formu tijekom zajedničkog kreativnog procesa u Sieni na Accademia Musicale Chigiana 2022. i 2023. godine, gdje su pjesme i snimljene.
Tekstualna podloga albuma inspirirana je fragmentima Euripidove tragedije “Trojanke”, na starogrčkom jeziku, koje je odabrala dramaturginja Lada Kaštelan. Tragedija “Trojanke”, koja progovara o temama rata, izgnanstva i ljudske patnje, nažalost zrcali i suvremene stvarnosti, evocirajući emocije poput tuge, bola, nade, rezignacije i pobune.
Umjetnička vizija inspirirana Apoksiomenom
Album crpi inspiraciju iz priče o Apoksiomenu, brončanom kipu mladog atleta pronađenom nakon 2000 godina pod morem kod Malog Lošinja. Apoksiomen je ovdje simbol potonule civilizacije, iščezlog jezika i brodoloma povijesti, dok more, u svojoj metafizici, postaje istodobno grobnica i izvor novog života.
Spoj melodioznosti i oštrine starogrčkog jezika unio je novu dimenziju u kreativni rad ovog glazbenog dua, čije izvedbe otvaraju prostor za transformaciju skladbi u suvremene glazbene forme. Album objedinjuje elemente suvremenog jazza, improvizirane i klasične glazbe, naglašavajući jedinstven rukopis Tamare Obrovac i Stefana Battaglie.
Dugogodišnja suradnja i inovacija
Tamara Obrovac i Stefano Battaglia surađuju od 2017. godine, kada su osnovali ansambl TransAdriatic quartet. Njihov prvi album TransAdriaticum iz 2019. spojio je Tamarin prepoznatljiv izričaj, koji objedinjuje elemente istarske tradicije i suvremenog jazza, s originalnim pijanističkim rukopisom Stefana Battaglie. Ova glazbena sinergija ponovno dolazi do izražaja na albumu “Apoxyomenos recomposed“, gdje se emotivnost i ekspresivnost Tamarinog vokala savršeno nadopunjuju sa senzibilitetom i poetičnošću Battaglijeve izvedbe.