Povodom četrdesete obljetnice od inicijalnog objavljivanja, prvog dana rujna predstavljeno je luksuzno reizdanje kultnog albuma Idola ‘Odbrana i poslednji dani’ na gramofonskoj ploči oplemenjeno remasteringom te manje poznatim fotografijama i intrigantnim tekstovima o albumu koji na području nekadašnje Jugoslavije ni onda, a ni danas nema ni prethodnika, ni nasljednika
Iako je ovo portal koji se bavi kulturom, teško je izbjeći činjenicu da je malo vjerojatno da na promociju reizdanja jednog albuma izdanog prije 40 godina grupe koja ne postoji 37 godina dođu aktualni srpski patrijarh, bivši hrvatski predsjednik, bivši hrvatski premijer i bivši hrvatski ministar gospodarstva. No, “Odbrana i poslednji dani” je sve samo ne jedna obična gramofonska ploča.
O njenom značaju su govorili novinari Hrvoje Horvat, Zorica Kojić, Dragan Ambrozić, ispred izdavača Croatia Records Želimir Babogredac, te nekadašnji članovi grupe Zdenko Kolar i Srđan Šaper, dok je voditelj promocije bio urednik izdanja Nikola Knežević. Promociji je nazočila i Dina Divljan, udovica Vlade Divljana.
Dragan Ambrozić je u svom govoru postavio tezu da je “Odbrana i poslednji dani” priča o odrastanju sa svim neizvjesnostima i traženju identiteta. “Ploča je kao ogledalo koje nam pokazuje gdje smo mi.”, poentirao je Ambrozić, koji je ujedno i autor jednog od tekstova unutar izdanja koji nadahnuto objašnjava značaj albuma, njegov diskurs i njegovu osnovnu viziju.
Zorica Kojić je objasnila značaj “Odbrane i poslednjih dana” iz djevojačkog rakursa iz, u to doba, (početkom osamdesetih godina 20. stoljeća) poprilično maskuliniziranog rock’n’rolla u tadašnjoj Jugoslaviji. Stihovi kao što su “Devojke su drugačije, one nisu kao ja” značili su mladim ženama da se ohrabre biti ono što jesu. Iako bismo voljeli vjerovati da se danas takve poruke podrazumijevaju i da je opća stvar kako su identiteti jednakovrijedni, surova stvarnost nas svako malo demantira, tako da je komentar Zorice Kojić relativno neuobičajen, ali točan i potreban.
Promocija je završila dodjelom priznanja za doprinos u diskografiji, koje su iz ruku Želimira Babogredca dobili Dina Divljan, Srđan Šaper i Zdenko Kolar.