Organizatori festivala Ispod bine: Dovoljno nam je da samo da jednoj mladoj osobi promijenimo život

u Splitu 10. studenog započinje novi trodnevni festival eksperimentalne i impro glazbe, te zvukovne umjetnosti naziva Ispod bine. Festival je spoj eksperimenata različitih vrsta, počevši od samog mjesta izvedbe koja će se odvijati u prostoru ispod same glavne pozornice amfiteatra Doma mladih. Ispod bine će ugostiti Ivana Marušića Klifa, braću Drašler i Cenea Resnika, Zon On N, Ensamble Hopper, Garbage Epic Ensamble, te grupe Lila i ZU. Tim povodom smo porazgovarali s organizatorima ovog vrijednog umjetničkog projekta Natashom Kadin i Hrvojem Pelicarićem.

Natasha Kadin i Hrvoje Pelicarić - organizatori Ispod bine, splitskog festivala eksperimentalne i impro glazbe, te zvukovne umjetnosti
Natasha Kadin i Hrvoje Pelicarić – organizatori Ispod bine, splitskog festivala eksperimentalne i impro glazbe, te zvukovne umjetnosti

Kako je došlo do ideje za festival?

Hrvoje Pelicarić: Ideja je logični produžetak onoga čime se bavimo, u užem i širem smislu. Istovremeno, pokušaj akupunkture u vremenu i prostoru u kojem se nalazimo svi zajedno.

Natasha Kadin: Radeći sa eksperimentalnim glazbenicima i prateći tu scenu uvidjeli smo da je jako malo specijaliziranih festivala i klubova, uglavnom se koncerti eksperimentalne i impro glazbe smještaju u off programe jazz i festivala suvremene glazbe, i nemaju ni vidljivost ni recepciju kakvu zaslužuju, a jako je mnogo kvalitetnih bendova, projekata i sound art radova. Naravno, željeli smo u svom gradu vidjeti i čuti barem neke od njih, te ih prezentirati publici tu, posebno mladim ljudima koji su se u Splitu rijetko mogli susretati s takvim oblikom suvremene umjetnosti.

Zanimljiva je i sama lokacija, doslovce ispod bine, je li to bilo planirano ili je riječ o spletu okolnosti?

Hrvoje Pelicarić: Riječ je o planiranoj slučajnosti, pronašla nas je i mi smo odgovorili. Ovo je eksperiment u svakom pogledu, i htio bih zahvaliti vodstvu MKC-a na podršci.

Natasha Kadin: Sve se događa u Domu mladih, nikad dovršenom betonskom gigantu, koji je posljednjih 20 godina bio kakav-takav dom mnogim nezavisnim kulturnim i umjetničkim projektima i organizacijama. Prostor ispod same bine amfiteatra, koji se nalazi u srcu zgrade, akustično i vizualno odgovara potrebama ovakvog festivala, no naravno, pošto se nikad prije nije koristio u te svrhe, upravo ga dovodimo u stanje spremnosti. Dio programa predstavit ćemo na bini, odnosno u amfiteatru.

Već prvu sezonu dovodite ugledna imena impro scene, braću Drašler i Cenea Resnika, Kafku, izvrsni talijanski sastav ZU… Jesu li bili iznenađeni vašim pozivom, tj. idejom da se i Split značajno ucrta na kartu impro scene?

Hrvoje Pelicarić: A kako drugačije? Egzistencija je nesigurna, vrijeme i trenutak treba iskoristiti kako je najbolje moguće. Svi su redom bili ugodno iznenađeni i radujemo se susretu svi zajedno. Mislim da se ne treba zanositi ni gradom, ni kartom impro scene, postoje samo ljudi koji rade što vole, i ljudi koji to prepoznaju i prenose dalje na neki svoj način.

Natasha Kadin: Mnogi od njih su naši dugogodišnji prijatelji i suradnici, i mogu samo dodati da ih jedva čekam vidjeti i čuti sve na istom mjestu.

1. izdanje festivala Ispod bine
1. izdanje festivala Ispod bine

Pored glazbe, tu su i predavanja, planirate li možda i radionice pokretati u budućnosti?

Natasha Kadin: Radionice su bile planirane i za ovu, početnu godinu, ali želje su vrlo često različite od mogućnosti, pa se nadamo da ćemo s edukativnim segmentom festivala krenuti već od iduće godine.

Hrvoje Pelicarić: Naravno, koliko god nam prilike budu naklonjene. Količina znanja koja se treba i mora podijeliti je enormna. Stvari su u pripremi, stay tuned.

Kanite li se u budućnosti povezivati s drugim festivalima impro glazbe u Hrvatskoj (Zagreb,Pula…)?

Natasha Kadin: Već za ovu godinu ostvarili smo suradnju s festivalom Izlog suvremenog zvuka i Studentskim centrom u Zagrebu, pa tako dovodimo belgijski ansambl Hopper koji će nam neposredno nakon impro rezidencije u Zagrebu u suradnji sa splitskim ansamblom S/UMAS, prezentirati napravljeno koncertom u Splitu. Surađujemo i sa splitskim festivalom Dani nove glazbe, koji će ove godine svoje sedmo izdanje imati dan nakon našeg festivala u istom prostoru, pa će tako splitska publika imati prilike prisustvovati na čak četiri dana suvremene glazbe i čuti različite suvremene glazbene i zvučne izričaje.

Hrvoje Pelicarić: To je zapravo neminovno, način da se održimo i idemo naprijed svi skupa. Neopisivo mi je drago što smo osim domaćih istomišljenika uspjeli uključiti i slovenske susjede, hvala Nataša Serec!

Koja su očekivanja od festivala, jest da se radi o specifičnom i uskoprofiliranom događaju, no upravo bi to moglo izazvati interes publike obzirom da se festival izdvaja od uobičajene glazbene ponude u gradu?

Natasha Kadin: Interes je veći od očekivanog i to nas jako veseli. Ono što mi očekujemo može se sažeti u jednu misao koju sam nedavno izmjenila s Mariom Radinovićem, umjetnikom koji je odrastao u Splitu, a sad već dugo godina ima londonsku adresu, a na naš festival dolazi u sklopu dua Zon On N. Rekao mi je da mu je davnih devedesetih izložba eksperimentalnog videa, koja se u sklopu Split film festivala održala u Splitu, promijenila život. I to je to, naša ideja je posebno mladima, ali i svima ostalima dovesti sadržaj koji je dovoljno upečatljiv i drugačiji da se pamti dugo. Samo jednoj mladoj osobi da “promjenimo život”, nama je dovoljno.

Hrvoje Pelicarić: Interes je ogroman i ugodno sam šokiran, zapravo. Ovo je podneblje koje me uvijek iznenadi na neki suludi način, to je konstanta,  izgleda.

Tu je naravno i edukativni moment… Od kojih načela tu krećete?

Hrvoje Pelicarić: Otvoreno, progresivno, životno, fleksibilno, aktivno, samoodrživo.

Kakva je općenito splitska scena, ako govorimo o impro glazbi, jer riječ o njoj se teško probija u današnjim medijskim prilikama?

Hrvoje Pelicarić: Osim rijetkih ljudi vezanih uz jazz izričaj, nisam siguran da splitska impro scena postoji. Volio bih da sam u krivu, i evo pozivam ljude da me demantiraju, otvoreni smo za kontakte. Nadam se i da ćemo uspjeti stvoriti neki prostor ili kanal za daljnje djelovanje.

Natasha Kadin: U ovom prvom izdanju nažalost nemamo nijedan lokalni projekt, a ima ih, ali su nestabilni i krhki, i nadam se da će ih uz i zbog ovog festivala biti još više.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X