Otvorenje kina Mama uz retrospektivu radova američkog umjetnika Jeromea Hilera

Od 14. studenoga.

MaMa (foto: Press)

Novo repertoarno mikro-kino MaMa započinje sa programom na poznatoj zagrebačkoj lokaciji Multimedijalnog instituta 14. studenoga i to projekcijom nekoliko filmova uvaženog američkog eksperimentalnog redatelja i umjetnika Jeromea Hilera. Program će se održati u 19 sati, a uključuje četiri kratkometražna Hilerova filma: “Marginalia”, “In the Stone House”, “New Shores” i “Ruling Star”.

Umjetnik Jerome Hiler eksperimentalni je filmaš, slikar i majstor vitraja. Svoj je filmski opus započeo u New Yorku u vrijeme zamaha novog američkog vala. U posljednja 2 desetljeća njegov opus je doživio pojačanu recepciju, usporedivu s djelom Hilerovog životnog i umjetničkog partnera Nathaniela Dorskog, koji je dobro poznat zagrebačkoj publici.

Nakon projekcije otvaranja, program mikro-kina MaMa do kraja studenoga uključuje još dva filma: u četvrtak, 21. studenoga u 19 sati bit će prikazan dokumentarac “Ryuichi Sakamoto: Coda”, a 28. studenoga u isto vrijeme “Mladost/Proljeće”, prvi dio trilogije Wanga Binga.

Dokumentarni film “Ryuichi Sakamoto: Coda” u režiji Stephena Nomure Schiblea prati život i karijeru nedavno preminulog japanskog skladatelja Ryuichija Sakamota, kao i njegovu borbu s karcinomom, njegov ekološki aktivizam nakon katastrofe u Fukushimi, glazbena nadahnuća te interes za ambijentalne zvukove i filmsku muziku. Kao solo glazbenik, ali i kao član Yellow Magic Orchestra, Ryuchi je bio pionir prve inkarnacije synth popa kao i drugih smjerova elektroničke glazbe. Nakon raspada spomenutog benda, Sakamoto gradi status međunarodno priznatog filmskog skladatelja – za glazbu u filmu “Posljednji kineski car” Bernarda Bertoluccija 1987. nagrađen je Oscarom, Grammyjem i Zlatnim globusom. Skladao je i za Bertoluccijeve filmove “Čaj u Sahari” i “Mali Buda”, “Zmijske oči” i “Femme Fatale” Briana De Palme i “Povratnik” Alejandra Gonzáleza Iñárritua.

‘Ryuichi Sakamoto: Coda’ (foto: Press)

Film “Mladost/Proljeće” prvi je dio dokumentarne trilogije jednog od najistaknutijih svjetskih dokumentarista Wanga Binga. Spomenuti film prikazan je u konkurenciji prošlogodišnjeg filmskog festivala u Cannesu, a prikazuje naporan rad mladih tekstilnih radnika u kineskom gradu Zhili, 150 km od Šangaja. Drugi dio trilogije “Youth (Hard Times)” bit će prikazan u sklopu nadolazećeg 22. izdanja Human Rights Film Festivala, dok će posljednji dio” Youth (Homecoming)” biti prikazan početkom 2025. u kinu MaMa.

Mikro-kino MaMa naslanja se na 25-godišnji kontinuitet filmskih programa Multimedijalnog instituta, najprepoznatljivijih kroz Human Rights Film Festival, kao i programe i aktivnosti jednako dugovječnog programa Vizualni kolegij. Redovne projekcije održavat će se svakog četvrtka, a repertoar kina koncipiran je kroz dva smjera: aktualnu autorsku produkciju te kroz “klasičniji” kurirani program, vezan uz autorske cikluse, obilježavanje značajnih godišnjica i slično. Također, pored redovnih projekcija, povremeno će biti organizirane projekcije ciljane za specifične populacije: prije svega za rastuću migrantsku zajednicu kao i djecu. Ulaz na kompletan program je slobodan.

Cilj djelovanja mikro-kina MaMa, kapaciteta 30 sjedala, jest između ostalog, postati i prostorom socijalizacije filmofilske zajednice. Programski repertoar kina MaMa uključit će: aktualni autorski angažirani film – day-to-day program sa svjetskih festivala, koji nema mogućnosti biti prikazan u redovitoj distribuciji; current affairs naslove koji će pratiti izdanja novodigitaliziranih kopija, pronađenih filmova, obljetnice manje eksponiranih ali ključnih autor(ic)a; distributerski dark-horse – aktualni filmovi koji se pokazuju “preekstremni” za klasičnu distribuciju; filmovi iz partnerskih arhiva koji su imali nedovoljnu prezentnost u domaćem filmofilskom prostoru, iako su se nerijetko s nekoliko godina odmaka pokazali ključnima u razvoju filmske umjetnosti.

“Zanimaju nas mogućnosti koje ideju kina i alati filma imaju u stvaranju ulaznih mjesta u pluralnosti dijeljene stvarnosti. Jedna od ideja je da se kroz filmove stvori komunikativno, razmjenjujuće mjesto u kojem sudionici sudjeluju u imaginativnoj, konceptualnoj, izvedbenoj ili geografskoj različitosti prihvaćajući relevantnost i nužnost individualnog, “mikro-identiteta” u društvenoj svakodnevici. Dijeljena stvarnost bivanja u zajedničkom fizičkom prostoru kao i zajedničkom “posjetu” imaginarnom celuloidnom ili digitalnom svijetu, doprinosi sve aktualnijem pitanju relevantnosti kina u današnjem svijetu, na presjeku online prostora i javnih mjesta,” poručuju povodom najave otvaranja organizatori u najavi otvaranja kina MaMa.

Sve projekcije održat će se u 19 sati. Ulaz na sve programe u kino MaMa je slobodan.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh
X