Paul Simon ‘In the Blue Light’ – ponovni susreti

Folk-rock kantautor za novu ploču odabrao je deset pjesama iz svog kataloga koje je smatrao nepravedno zapostavljenima ili nedovoljno uspješno izvedenima ranije, te ih je uresio novim ruhom pop jazza i izvrsnim izvedbama slavnih glazbenih suradnika.

Paul Simon “In the Blue Light”

Paul Simon se, dvije godine nakon neočekivanog uspjeha kod kritike i publike s albumom “Stranger to Stranger” koji se uspeo na sam vrh britanske ljestvice prodavanosti te postigao njegovb dosad najveći uspjeh i s druge strane bare gdje se na Billboardovoj ljestvici našao na trećem mjestu, vraća s novom pločom s deset pjesama nazvanom “In the Blue Light”. Riječ je o albumu koji ne donosi novi Simonov autorski materijal, već na njemu slavni američki folk-rock kantautor upriličuje ponovne susrete s deset pjesama uglavnom iz kasnije faze svoje karijere.

To nisu hitovi, dapače, već pjesme koje su prošle manje zapaženo u njegovom katalogu, a ovdje su predstavljene u novom ruhu, produkcijski besprijekorno, u aranžmanima s njujorškim komornim ansamblom yMusic koji je dosad surađivao s izvođačima kao što su José González i Bon Iver. Osim ovog seksteta, pojavljuju se i jazz velikani poput gitarista Billa Frisella i trubača Wyntona Marsalisa, a tu je i Bryce Dessner iz The National.

Sam Simon kaže kako se je za “In the Blue Light” birao pjesme za koje je smatrao da su na ranijim izdanjima bile previđene ili da ih nije snimio baš onako kako je namjeravao. Teško je reći u koju od ovih kategorija više pripada album “You’re the One” iz 2000., ali činjenica je da četiri od deset ovdje prikazanih pjesama (da je jedna više, bilo bi to čak polovica ploče) dolazi upravo s tog izdanja. To su meditativna “Love”, satirična parabola “Pigs, Sheep and Wolves” prebačena u swing stila iz New Orleansa, zatim “The Teacher”, te najbolja na cijelom albumu, kao i na onom izvornom, epska balada o usponu, padu i tragičnom završetku ljubavi i braka, “Darling Lorraine” u kojoj Simon sja kao tekstopisac iz same vrhuške prve klase kojoj svakako pripada.

Najstarijoj kompoziciji iz kolekcije, “One Man’s Ceiling Is Another Man’s Floor” s albuma “There Goes Rhymin’ Simon” iz davne 1973. pripala je i čast otvaranja albuma, dok ga, slijedeći istu logiku, ona najnovija, “Questions for the Angels” sa “So Beautiful or So What” iz 2011., zatvara. Njima, kao i svima onima između, sjajno pristaje ovo fino i nježno ruho pop jazza u koje su odjenute u novim verzijama. Simon će tu i tamo izmijeniti i pokoji stih, ali materijalu je više od koristi aranžmansko prerađivanje i majstorski posao koji su njegovi suradnici odradili svirajući ih ovaj put.

“In the Blue Light” izbjegavanjem hitova kao i pjesama sa Simonovih najslavnijih albuma kao što su istoimeni prvijenac ili hit ploča iz sredine osamdesetih “Graceland” uspijeva više odisati atmosferom albuma nego ‘best of’ kompilacije, ali budući da je riječ o prethodno poznatom materijalu, ne otkriva nam mnogo svježih Simonovih kantautorskih ideja, koliko onih s područja finog aranžiranja u skladnu i balansiranu cjelinu što ova ploča neupitno jest. Ako ste voljeli ove pjesme i u njihovim ranijim verzijama, neke od novih voljet ćete još više. Ako ih prije niste upoznali, znači da je autor ovim albumom uspio u namjeri da ispravi tu grešku, što se također broji kao palac gore.

Ocjena: 7/10

(SMG, 2018.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X