U subotu je na Teslinom platou ispred Kulturno informativnog centra in situ postavljena drvena kutija u kojoj je umjetnik Lan Hungh u sklopu performansa nadahnutog asketskim životom antičkog filozofa Diogena na 2. Fesivalu tijela ‘Zagrebe, volim te!’ trebao provesti punih osam sati.

Nažalost ni ove godine performans nije izveden do kraja a tajvanskog umjetnika privela je zagrebačka policija zbog vrijeđanja javnog morala nakon dojave uznemirenih građana. Međutim za razliku od prošlogodišnjih performansa švicarskog kolektiva Ritual Theater i američko-korejske umjetnice Miru Kim koji su prekinuti na samom početku Hungh je bio zagrebački Diogen skoro pet sati koje je proveo družeći se sa građanima u Preradovićevoj ulici te je čak dobio zagrljaj od znatiželjne prolaznice.

Drugo izdanje festivala koji propituje poziciju nagog tijela u javnom prostoru i održava uspomenu na Gotovčev legendarni istoimeni performans iz 1981. pokazalo je kako upravo mikrolokacija određuje ishod performansa s ‘ogoljenom‘ formom. Dok je prije dvanaest mjeseci policija morala intervenirati na zahtjev građana na samom početku performansa na Cvjetnom trgu i prekinuti ih, ove godine dogodilo se nešto sasvim drugačije. Pedeset metara razlike u lokaciji događanja prošloga i ovogodišnjeg festivalskog izdanja kao da definira dva različita svjetonazora koji dominiraju našim društvom – tolerantnost i otvorenost nasuprot isključivosti i zatvorenosti koja nerijetko poteže i za krajnje agresivnim komentarima, gestama i postupcima. Negativni komentari, agresivno ponašanje, vrijeđanje po rasnoj i svim drugim osnovama, tj. sve ono što je pratilo prvo festivalsko izdanje transformiralo se u odobravanje, ležernu interakciju s umjetnikom i pretežno pozitivne reakcije. Zagrepčani su s umjetnikom komunicirali i putem poruka koje su ispisivali po njegovoj drvenoj nastambi.

Unatoč dozvoli za performans i obrazloženjima ravnatelja KIC-a Emila Matešića kako je festival financiran od strane Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport, Hungh je priveden i preko dva sata zadržan na policijskom ispitivanju. Na taj način narušena je mahom pozitivna i opuštena atmosfera koja je pratila Hungha koji se infiltrirao u zagrebački ulični život utjelovljujući Diogena u potrazi za čovjekom. Kada bi se sudilo po reakcijama publike stekao bi se dojam da je Zagreb sredina koja nema problema s prihvaćanjem radikalnijih oblika umjetničkog izražavanja. Ipak, budimo trezveni, još će neko vrijeme proći da komentari poput: spalite u Jasenovcu ove gole kaj hodaju u potpunosti utihnu i nestanu iz reakcija zabrinutih građana. Upravo zato festival Zagreb, volim te! i postoji.
