Ravno do dna u Južnoj Koreji, 7. dio: K-Pop u virtualnoj stvarnosti i budistička stvarnost virtualnosti

‘Industrija idola podrazumijeva stvaranje i konzumiranje željenog imidža, koji u konačnici ljudima daje pozitivnu energiju. Bilo to virtualno ili stvarno, vjerujem da je cilj isti.’ – Kim Ki-deuk, šef Odjela za virtualne ljude, Metaverse Entertainment.

Metaverse Entertainment (Foto: Velimir Grgić)

Dubokom Zen meditacijom dodirnut ćete najopipljiviju moguću stvarnost, a za to vam neće trebati ni ruke ni noge, samo um – ili barem tako kažu oni “prosvijetljeni”, koji su okupani istinskim bivstvom jedini došli do odgovora na pitanje: je li “prava” stvarnost bliža cyberspaceu nego što se itko od nas usudi pomisliti Drugim riječima, koncept metaversea, barem u suvremenoj filozofskoj misli spajanja teorije simulacije i digitalnog bogoslužja, nije daleko od koncepta mnogih Budinih egzistencijalističkih sutri.

U jinu i jangu mog “korejskog iskustva”, došlo je vrijeme za oboje: za fascinantni meditativni ugođaj autentičnog budističkog hrama i ništa manje fascinantni svijet digitalnih idola koji u iluziji života stvaraju novu iluziju, simulakrum simulakruma.

Skener tijela (Foto: Velimir Grgić)

Komad budističke stvarnosti morao sam potražiti u planinama. U okrugu Pyeongchang, smještenom u provinciji Gangwon i u sklopu planinskog lanca Taebaek, na nešto manje od 200 km vožnje od Seula na jugoistok, nalazi se nekoliko velikih budističkih hramova. Woljeongsa je možda najpoznatiji, kao mjesto koje – tvrde “najozbiljnije” – posjeduje jednu od najvećih budističkih relikvija (sarira), komad lubanje Siddharthe Gautame.

Redovnici Woreom i Bogwan proveli su me kroz Woljeongsu, ali i kroz Zen meditaciju i čajnu ceremoniju, kao turistički tejster jedne od posebnosti ovog hrama, programa “TempleStay”, koji omogućuje strancima i potpunim početnicima da iskuse autentični život u budističkom hramu. Bio je tu i mladi Amerikanac koji je nakon kratkog posjeta odlučio doputovati natrag pa provesti nekoliko mjeseci u dubokoj meditaciji i preispitivanju svog života. Hram Woljeongsa čini se kao idealno mjesto za taj pothvat.

Velimir Grgić i redovnik Woreom – Hram Woljeongsa

Hram je sam po sebi impresivan komad korejske prošlosti, izgrađen 613. godine, s predivnim pagodama (uključujući i oktagonalnu atrakciju, kamenu pagodu od devet katova) okruženima nedirnutom prirodom, šumom, potocima i šetačima iz svih dijelova svijeta.

Sjedanje u mašinu s kamerama i fleševima s vizualnim efektom udara munje u kreativnom “laboratoriju” Metaverse Entertainment jedna je drugačija vrsta meditativnog iskustva, ali s metafizički gledano vrlo bliskim konačnim rezultatom: kreiranjem realističnog avatara koji će oživjeti u jednoj drugoj stvarnosti, ispresijecanoj s ovom našom, do te mjere da ćemo čak intervjuirati virtualnu pjevačicu…

Ali stop pa premotajmo malo natrag, u matrixu pisane riječi to nije problem učiniti.

Hram Woljeongsa (Foto: Velimir Grgić)

Metaverse Entertainment (메타버스엔터테인먼트) se ne nalazi u planinama, ali nije ni blizu centra Seula, oko dvadesetak minuta vožnje podzemnom željeznicom ili koji sat kroz gužve na cesti, ali isplati se voziti jer ćete putem vidjeti i veliki spomenik bundevama, s odličnim ice coffee i bubble tea kafićem prekoputa.

Velika crna zgrada Metaverse Entertainment dominira ulicom kao arhitektonski podsjetnik na moć kompanije s najvećim motion capture studijem u Aziji i tehnologijom savršenog skeniranja ljudskog lica čije operativne finese i softverske detalje kriju kao poslovnu tajnu.

Facer – skener lica (Foto: Velimir Grgić)

Metaverse Entertainment je, poslovno gledano, podružnica Netmarblea, južnokorejskog giganta za proizvodnju video igara za mobitele, koju je financirao Kakao Entertainment, “zabavnjačka” korporativna divizija čuvenog telekomunikacijskog diva. Iako je Metaverse svoj izvorni biznis posvetio video igrama, tj. digitalizaciji ljudi za potrebe stvaranja vjernih igračih avatara, brzo otkrivaju puni potencijal digitalnih, virtualnih idola, K-Pop grupa koje ne trebaju krv i meso da bi zvučale lijepo i izgledale još ljepše. Uklopili su se u 2024. godinu, prvu (u vrlo vjerojatnom nizu) u kojoj svjedočimo naglom padu zarade modela i influencera, koje za potrebe foto i video online kampanja sve više zamjenjuju digitalni modeli i influenceri, “bića” stvorena umjetnom inteligencijom. Virtualni K-Pop bend Mave (MAVE:) za Metaverse Entertainment možda je u početku i bio gimmick, tek mali eksperiment koji bi umočio prst u vodu onda kada je najviše imalo smisla, tijekom pandemijskih godina potpunog zatvaranja zemlje i cjelovite seobe industrije zabave na ekrane. A onda su pogledali stanje na računu.

Metaverse Entertainment (Foto: Velimir Grgić)

“Glavni razlog za pokretanje industrije zabave zasnovane na virtualnim ljudima bila je pandemija COVID-19”, potvrđuje Kim Ki-deuk, šef Odjela za virtualne ljude u Metaverse Entertainment, pa nastavlja: “Kako je pravim izvođačima postalo teško nastupati, stvorila se nova potražnja. Starija generacija bliža je pravim idolima, ali mlađa generacija, koja je navikla komunicirati online, prigrlila je virtualne idole (…) Industrija idola podrazumijeva stvaranje i konzumiranje željenog imidža, koji u konačnici ljudima daje pozitivnu energiju. Bilo to virtualno ili stvarno, vjerujem da je cilj isti.”

Mave je proizvod real-time rendering tehnologije stvaranja virtualnih ljudi koji postoje i djeluju u virtualnom svijetu. Ali njihov je uspjeh itekako stvaran pa sa singlom “Pandora” (2023.) upadaju na šesto mjesto nacionalne top ljestvice (M Countdown), s desecima milijuna preslušavanja na Spotifyju. Siu, Zena, Tyra i Marty nisu proizvod umjetne inteligencije – iza njih i dalje stoje ljudi, koji pišu i pjevaju, a i daju intervjue, poput onog koji smo pokušali voditi tipkajući sa Zenom. Ne znamo tko je u kojem uredu stajao s druge strane, baš kao što nitko ne zna tko su žive osobe koje su djevojkama dale glas i stas.

Metaverse Entertainment (Foto: Velimir Grgić)

Ista je situacija i s Rinom, virtualnom influensericom koju je Metaverse Entertainment lansirao odmah nakon pop grupe Mave i prezentirao je kao “slobodoumnu 22-godišnju ljubiteljicu mode i glazbe”. Ova je V-influeserica daleko dogurala u svom mladom životu pa je tako snimila sigurnosni video za Korean Air. U istom se videu pojavljuju djevojke iz Mave, kao putnice u zrakoplovu.

Kim Ki-deuk i Cho Youngjin iz Metaverse Entertainment proveli su nas kroz proces koji je doveo do stvaranja Mavea i Rine, što je podrazumijevalo i obilazak cijelog postrojenja, mjesta na kojem se udružuju kreativa, hladni kablovi i inženjering. “Facer” je 4D mašina koja snima lica pomoću “high-speed sync” programa koji pokušavaju uhvatiti i najsitniji pokret facijalnih mišića. Skener tijela, najveći u Koreji, može skenirati objekte veličine ljudskog tijela, ali i one dimenzija od svega 30 centimetara, a posebno se ponosi kvalitetom transfera tekstura i odjeće u virtualnu stvarnost.

Intervju s članicom grupe Mave (Foto: Velimir Grgić)

Mo-Cap studio, s dimenzijama 20 x 20 x 8 m, dominira interijerom poslovne zgrade, kao prostrana i besprijekorno održavana hala u kojoj je nastao i video za “What’s My Name?” grupe Mave, virtualni spektakl koji podsjeća da je upravo Metaverse Entertaiment prvi u Koreji uspio dobiti mikro-mimiku i emocionalnu facijalnu ekspresiju na licima idola koji su u globalu, ruku na srce, tek nešto raspjevaniji likovi iz video igre.

Pogledate li Rinin Instagram:

RINA – 리나

𝐼 𝑐𝑎𝑛 𝑏𝑒 𝑎𝑛𝑦𝑡ℎ𝑖𝑛𝑔 𝐼 𝑤𝑎𝑛𝑡 𝑡𝑜 𝑏𝑒

Your favorite digital girl from Seoul, Korea

META ENT | [email protected]

…pronaći ćete fascinantnu galeriju fotografija koje variraju od tipičnog CG crteža do skoro-pa-potpuno realistične “instagramske žene” koja crte lica briše eliksirom mladosti softverskih filtera, postavljajući pitanje čija je fotografija u šarenom svijetu digitalnog maskiranja više stvarna – ona stvarne osobe koja se svojevoljno pretvara u nestvarnu ili nestvarne koja istom transformacijom postaje uvjerljivo stvarna? Meditacijom možda dođete do neke vrste odgovora.

Saznajte više:

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Reportaža

Idi na Vrh
X