‘ReMastered: Massacre at the Stadium’ – tko je ubio Victora Jaru?

Čini se kako Netflixova serija o nerazriješenim misterijama u povijesti glazbe postiže bolje rezultate kada se bavi manje razvikanim pričama i protagonistima te je zasad po pitanju kvalitete “ReMastered” u porastu sa svakom novom epizodom.

  • 15
    Shares
“ReMastered: Massacre at the Stadium”

Victor Jara bio je južnoamerički protestni kantautor kojeg su u doba njegove najveće popularnosti šezdesetih godina prošlog stoljeća nazivali “čileanskim Bobom Dylanom”. Karijeru je započeo pjevajući ljubavne pjesme, da bi se sve više posvećivao socijalnoj tematici vežući se uz pokret kojeg je predvodio socijalist Salvador Allende. Allende će 1970. biti demokratski izabran za predsjednika Čilea, što nikako nije odgovaralo Sjedinjenim Američkim Državama koje su “taktički podržavale” orkestraciju državnog udara koji će tri godine kasnije na vlast dovesti Augusta Pinocheta, zloglasnog diktatora čija će kršenja ljudskih prava obilježiti velik dio čileanske moderne povijesti.

Državni udar organiziran je na ono što se danas naziva “prvim 11. rujnom” kada je vojska na čileanskom nacionalnom stadionu zarobila 40,000 neistomišljenika, mahom studenata i profesora sa sveučilišta, a izvršeno je sedamdeset političkih ubojstava među kojima i ono Victora Jare. Upravo to je tema četvrte epizode Netflixove serije ReMastered koja istražuje zanimljive događaje vezane za povijest glazbe, često praćene nasilnom smrću njihovih protagonista.

Redatelj Bent Jorgen Perlmutt upoznaje nas s Jarom i političkom pozadinom priče u prvim minutama filma, da bi se zatim brzo bacio na riješavanje misterija o tome tko je povukao obarač i usmrtio pjevača kojemu su polomljene i ruke te je ustrijeljen 44 puta. Četrdeset i pet godina nakon ubojstva osam bivših časnika Pinochetove vojske osuđeno je za njegovo ubojstvo, no ovaj dokumentarac postavlja pitanje o upletenosti jednog čovjeka, Pedra Barrientosa Nuñeza, kao glavnog osumnjičenika i krivca za Jarinu smrt. Barrientos danas živi kao slobodan čovjek u Floridi, kako će jedan sugovornik u filmu objasniti, kao tipičan primjer Trumpovih “bad hombresa”, nasilnih kriminalaca prebjeglih iz Južne Amerike u SAD. Njega je za zločin prvotno optužio jedan od njegovih podređenih u vojsci, da bi svoj iskaz naknadno povukao proglasivši ga lažnim, no potom se javio i veći broj drugih koji su također smjestili Barrientosa na stadion tog kobnog dana.

Jarina udovica Joan, danas u desetom desetljeću života, u SAD-u je dobila civilnu tužbu protiv Barrientosa tešku 28 milijuna dolara, no ovaj nije izručen u Čile gdje bi ga sud konačno mogao strpati u zatvor. S druge strane, Barrientos je pristao na sudjelovanje u ovom filmu ako mu pruže priliku da obrani svoju nevinost testiranjem detektorom laži, no rezultati istog bit će dvojbeni s čvrstim indikacijama da je Pedro pokušao prevariti spravu.

Nakon epizoda koje su se bavile Bobom Marleyjem, Johnnyjem Cashom i Jam Master Jayom, može se zaključiti kako ReMastered postiže bolje rezultate što su manje razvikane teme iz povijesti glazbe kojima se bavi. Zasad je po pitanju kvalitete serija u porastu sa svakom novom epizodom, a “Massacre at the Stadium” daleko je najbolja jer će upoznati  neupućene gledatelje s ljepotom glazbe Victora Jare, s problematikom nasilnog državnog udara u Čileu, ali i sa sudskom pričom u stilu drugih Netflixovih serija o istinskim zločinima kao što su “Making a Murderer” ili novija “Innocent Man” prema publicističkoj knjizi Johna Grishama o ubojstvima u gradu Ada u Oklahomi. Stoga svaku epizodu iščekujemo sa sve većim uzbuđenjem, pa tako i sljedeću koja će biti dostupna u veljači, a nosi intrigantan naziv “Dva ubojstva Sama Cookea”.

(Netflix, 2019.)

  • 15
    Shares

Zadnje od Osvrt

Idi na Vrh