Bogovi su pali na tjeme i usplahirili se zbog inauguracije novog kralja popa. Michael nas je napustio, a naslijedio ga je britanski bijelac što prodao je dušu vragu za zabavu i svoj kult ličnosti – Robbie Williams sletio je u Hrvatsku po prvi puta ikada.
Utorci su loši dani za koncerte na otvorenom, pogotovo trinaesti u mjesecu jer grotlo pakla otvorilo se i izazvalo apokalipsu oko sedam sati kad se nad Zagrebom nadvio furiozan vjetar, kad su vrtlozi prašine podizali presahnulo zagrebačko lišće i hektolitri hladne, teške kiše za histerično finale zalili su tisuće glava što su tražile svog zabavljača večeri.
Dugo se sklonjenima pod tramvajskim stanicama, nadstrešnicama kafića i pekara i stadionskih ulaza činilo da će Robbie, vjerojatno ugrijan u toplini svog hotela, zaobići Zagreb ili barem preskočiti taj utorak. Tresla se brda, tresle se tribine, ali od hladnoće i jesenjskog vjetra savršenog za pršut i šunku. Oko osmice na pozornicu ipak izlazi mlada britanska nada natjecanja za talente X-Factora Olly Murs i odrađuje nezahvalan zadatak zagrijavanja nakvašenih i navlaženih tjelesa, ali jednostavnim setom popraćenim trubačima i gitarama proveo nas je kroz svoje (ako nas pitate nepoznate) stanice svog prvijenca. Murs je vidio da je publika „vlažna, vrlo vlažna“ i zatim je sam zaplesao i na skliskoj se razvedenoj pozornici klizao do same publike i najavio Robbieja.
Do njega je ipak prošao pristojno dug interval iskorišten za iritantna ponavljanja reklama za kremu Niveu i Neofen Forte. Vjerojatno su mnogi i posegli za Neofenom nakon bolova i tegoba izazvanih vremenom što stoički su pretrpljeni samo zbog Williamsa.
Maštu je golicala kolosalna pozornica s dvije piste uvučene u publiku i predimenzionirani model glave protagonista dana što je zasvijetlila kao panorama njujorške Nove godine netom prije nego li je iz tjemena izronio gospodin Williams u svom šljokičastom sakou i sletio na sajli među publiku uz pozdrav „Dobra večer, Hrvatska. Ja sam jebeni Robbie Williams!“ i zatražio propusnicu i dopusnicu da nas zabavi. Homageom Michaelu Jacksonu bijelom trakom na sakou, izazvao je ljetni monsun i zaplesao do publike uz opasku da „nije poput ostalih“, što je uz povremeni „Brrrr…“ od hladnoće i kiše potvrdio spuštanjem do prvih redova gdje je zavodio ljepši spol. Istovremeno, uglađeni i dobro ugođen bend fino obojen afro-američkim blues elementima začinio je radijske i televizijske uspješnice slađim i punijim zvukom obogaćenim trubama, dok je pozornica hranila lakomo oko. Iz nje je izronila također kolosalna mrežasta bista Williamsa iz koje je poletjelo stotine balona, dok je s kontura platforme ispucano tisuće sjajnih traka i tako je i vizualno zasićen dobar glas momka što je Justinu Timberlakeu ukrao tron novog kralja popa. A kralj popa zna svoj posao, pa tako naravno u sve ubacuje i dozu dobro osmišljene provokacije poljupcem svog gitarista gdje se referira na Adama Lamberta – svoju američku varijantu, doduše, kraćeg staža.
Takvi postupci nisu samo dio predstave, nego jasan dio strategije komunikacije i sa svojom gej publikom koju neprestano ovakvim postupcima uz standarni prezentacijski camp drži blizu sebe. Ali pritom ne miče fokus s ciljanog spola, pa ih časti referencama na Beyonce i pita djevojke bi li ga željele vidjeti kako poput ove pop-pjevačice trese guzovima. Da, da, sve popularniji twerking iliti mlaćenje guzom u polučučnju odradio je Robbie, nasmijavši se potom sam sebi rekavši da je „prestar za ta sranja.“ Komični element dominirao je u komunikaciji s publikom (za koju navodi on sam da se radilo o impresivnom broju od 45,000).
Tako Robbie na pozornicu šarmerski, ali inscenirano izvlači najljepšu djevojku prvih redova – 21-godišnju Maju zbog koje je energično uskliknuo: „Legalna je!“. Obožavateljica se privila uz svog pop-idola, po skriveći ga zašlatala, što zavodniku nije smetalo i poručio joj je: „Želim te zagrijati, a jedini je način da to učinim u krevetu“. Nakon ritualnog zavođenja Robbie vadi iz džepa zgužvani papir s kojeg čita svoje prve riječi na hrvatskom što je naučio u hotelu toga dana. Očekivano, što se drugo najprije uči u stranoj zemlji, pale su psovke što pogoduju njegovom egu, pa kaže: „Ja imam veliki kurac“. Smijao se tako sam sebi, smijali se i mi i na kraju ipak reče: „Ma moš’ mislit’“. Iako Robbie ne kompenzira svoje nedostatke vizualima i svjetlostnim efektima, nepobitna je činjenica da je pjevaču fokus na sebi, pa je sve bilo u idolatrijskom tonu – mrežasta bista, hidraulična bista s krunom i pomalo staljinovsko/maocetungovski hipertrofirani portret što je i najudaljenija ekipa na sjevernoj tribini imala pred nosom. No treba ponoviti – RW ipak ima snažan i stabilan vokal prilagođen egzibicijama na pozornici, kao i različitim kompozicijama opusa.
Koncert je izbalansirao finim pogledom u prošlost i aktualnim pjesmama podobnim stadionskim izvedbama, a uz akustičnu je gitaru sljubio Britney („Baby One More Time“), Queen („We Will Rock You“) i Oasis („Wonderwall“) – tipične žanrovske predstavnike na što publika histerično reagira i zaboravlja na kišu što se cijedila s teškog neba. Vrhunac večeri bili su ipak stari hitovi, ponajprije „Me and My Monkey“ kada se uz pomoć svjetlosti i boja 30-metarska glava transformira u glavu čimpanze dok pod njom Robbie pjeva sagu o bakanalijama u gradu grijeha. Dvadesetodijelni set završava ultimativnim pop-klasikom „Rock DJ“ s kojim je zapečatio uspjeh početkom trećeg milenija i zbilja potvrdio da ni 13 godina kasnije, sada na pragu 40-te ne gubi elan i energiju.
No bisom napokon čvrsto sjeda na tron i izvodi inauguracijski triptih „Feel“, „She’s the One“ i „Angels“ kada publici (vjerojatno kao i svakoj dosad, ali ipak smo mu povjerovali) ispovijeda kako je nastup u Zagrebu jedan od najdražih i najsretnijih mu trenutaka u životu i povlači se u svjetla pozornice i spektakularnog vatrometa nakon izvedbe hita „Angels“ što je izbrisalo etiketu iritantnog momka iz Take Thata. U dvosatnom nastupu između proklizavanja pozorničkim platformama, šepurenja hrvatskom zastavom, promrzao i mokar do kože, momak što nije gotovo sedam godina haračio Europom i svijetom komplimentirao nam je zemlju i obećao se vratiti. Uslijed turneje „Take The Crown“ Robbie Williams doista preuzima krunu.
Aplauz za ovaj art novog kralja popa.
Setlista, Zagreb, Maksimir, 13. kolovoz, 2013:
Hey Wow Yeah Yeah
Let Me Entertain You
Monsoon
Not Like the Others
Minnie the Moocher
Kids
Sin Sin Sin
Bodies
Come Undone
Everything Changes
Strong
Gospel
Be a Boy
Acoustic Jam – Baby One More Time, We Will Rock You, Wonderwall
Millennium (akustično)
Better Man (akustično)
Sexed Up (akustično)
Me and My Monkey
Candy
Hot Fudge
Rudeboxx/Rock DJ
Bis:
Feel
She’s the One
Angels