Sveučilište Cornell objavilo istraživanje o savršenoj filmskoj formuli za uspjeh na kino blagajnama

Tim znanstvenika iz Velike Britanije smatra da je pronašao savršenu formulu koja nekom partikularnom filmu omogućuje uspjeh na kino blagajnima.

  • 7
    Shares
Robert Duvall kao pukovnik Kilgore, isječak iz filma ‘Apocalypse Now’, Francisa Forda Coppole, 1979. godina (izvor: Wikipedia)

Nakon analize podataka iz više od šest tisuća dostupnih filmskih scenarija i njihova filtriranja kroz niz algoritama, znanstvenici su uspjeli izdvojiti “emocionalni luk” koji filmskog entuzijasta najčešće tjera da za neki film potroši novac u kinu. Filmsku priču, odnosno špranca filmskog narativa koja u gledatelja izaziva takav emocionalni luk, nazvana je “Čovjek u rupi”. Bazično, priča se mora temeljiti na čovjekovom padu nakon koje posljedično slijedi njegov meteorski uspon.

Znanstvenici su filmove kategorizirali uspostavljajući šest emocionalnih klastera koje su prethodno primjenjeni u različitim novelama. To su narativi koji uključuju priču o prosjaku koji postaje bogat i obrnuto, zatim kontinuirani emocionalni uspon kakav je, recimo, prisutan u filmu “The Shawshank Redemption”, zatim pad kojem slijedi uspon (“On The Waterfront”) i obrnuto (dakle, klasična priča o Ikaru), onda priča o Snjeguljici, uspon kojeg prati pad kojeg, zatim, ponovno prati uspon i Edipovski narativ – pad kojeg prati uspon kojeg, posljedično, ponovno prati pad.

Nakon što su definirali emocionalne klastere, mapirali su one filmske narative u više od 20 različitih žanrova koji su polučili najbolji rezultat na kino blagajnama. Analiza je potom pokazala da je “Čovjek u rupi” priča, dakle ona koja prati sretan – tužan – sretan, odnosno uspon – pad – uspon putanju, komercijalno najisplativija. Takav film u prosjeku košta oko 40,5 milijuna dolara, a na kino blagajnama zaradi oko 54,9 milijuna.

Na primjer, u žanru biografskih filmova, narativ koji obrađuje pojedinca na njegovom putu od siromaštva do bogatstva pokazao se kao najuspješniji ali je zato isti narativ imao najmanje uspjeha u žanru trilera i misterija. Ili, recimo, komedije koje prate narativni luk od bogatstva do siromaštva, a koje ne dozvoljavaju sretan kraj, pokazale su se, na kino blagajnama, kao najneuspješnije

Istraživanje je objavila biblioteka Sveučilišta Cornell pod nazivom: “Znanstveni podaci o Hollywoodu”.

  • 7
    Shares

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh