Svjetske premijere filmova ‘Prava istina priče o šori’ i ‘Sram’ na Tjednu kritike u Cannesu

Kratkometražni igrani film “Prava istina priče o šori” redateljice i scenaristice Andree Slaviček i producentice Katarine Prpić (Antitalent) svoju će svjetsku premijeru imati u sklopu paralelnog programa Filmskog festivala u Cannesu – Tjedan kritike (Semaine de la Critique). U istom programu publici će se prvi put predstaviti i dugometražni igrani film Sram redatelja Vladimira Perišića, koji je realiziran u u koprodukciji Francuske, Srbije, Luksemburga i Hrvatske, a čija je hrvatska koproducentica Ankica Jurić Tilić (Kinorama).

Prava istina priče o šori (foto: HAVC)

“Premijera filma u Cannesu je nešto što potajice priželjkuješ tijekom cijelog procesa stvaranja filma, tako da smo svi jako sretni zbog toga. Bilo je tu mnogo propitivanja, jer film ima neuobičajenu formu i strukturu, i jako mi je drago što su selektori to prepoznali. Prvenstveno me veseli što će na Tjednu kritike biti vidljiv rad vrhunskih suradnika koji su sa mnom dugo radili na filmu – hrvatsko-španjolski spoj ekipe filma je bio vrlo inspirativan, tu se dogodila zanimljiva kolaboracija,” rekla je Andrea Slaviček povodom uvrštenja svog filma Prava istina priče o šori na Tjedan kritike.

Riječ je o kratkometražnom igranom filmu o tinejdžerici Leni koja, katkad smetena školskim peripetijama, zaraznim pjesmama i misterioznim plavim autom, priča pravu istinu o velikoj šori, ali pritom naslućujemo da postoji nešto što nam ne želi reći.

Osim što ga je režirala, Andrea Slaviček za film potpisuje i scenarij. Glavnu ulogu u filmu nosi Vida Tunguz, a ostale zapažene uloge su ostvarili Ana Ugrina, Lola Jelčić, Lucija Plesac, Nedim Hasanbegović, Adrian Babić Herceg i Pan Jelić. Direktorica fotografije je Alana Mejía González, montažer je Vladimir Gojun, scenograf Bojan Drezgić, kostimografkinja Ana Nikačević, slikarica maske Natalija Škrlec, dizajner zvuka Borja Barrera Allué, a kompozitor Biel Blancafort.

“Prava istina priče o šori” nastala je u produkciji hrvatskog Antitalenta, a koproducenti su španjolska kuća Fractal te hrvatska kuća Blank. Producentica filma je Katarina Prpić, a koproducent je Marc Guanyabens. Film je nastao uz potporu Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Zagreba.

Sram (foto: HAVC)

Osim toga, na Tjednu kritike svjetsku premijeru imat će i drugi dugometražni igrani film redatelja Vladimira Perišića – “Sram”. Scenarij redatelj potpisuje uz Alice Winocou, s kojom je surađivao i na svom prvom dugometražnom igranom uratku Obični ljudi, koji je također svjetsku premijeru imao na Tjednu kritike, 2009. godine.

Radnja “Srama” smještena je u Srbiju 1996. godine. U tijeku su studentske demonstracije protiv Miloševićevog režima, a petnaestogodišnji Stefan je pred najtežom od svih revolucija – mora se suprotstaviti vlastitoj voljenoj majci, glasnogovornici te iste korumpirane vlade protiv koje se bore njegovi prijatelji.

“Perišić je napravio zaista inspirativan film, i snažan i nježan istovremeno – drago mi je da su selektori ovog uglednog programa prepoznali njegovu vrijednost. Ovakva svjetska premijera nije samo veliko priznanje, nego je i ulaznica za odličan kasniji plasman filma, a svima nam je izuzetno stalo da dođe do što šire publike i da ostavi trag,” rekla je koproducentica filma, Ankica Jurić Tilić (Kinorama).

U glavnim ulogama su Jovan Ginić i Jasna Đuričić, zapažene uloge odigrali su Duško Valentić i Helena Buljan, a u filmu još glume i Marija Škaričić, Vinko Kraljević i Goran Navojec.

Producentice i producenti filma su Janja Kralj iz francuske kuće KinoElektron, Nadia Turincev i Omar El Kadi iz francuske kuće Easy Riders Films i Vladimir Perišić iz srpske kuće Trilema. Koproducenti su Vincent Quenault i Jeanne Geiben iz luksemburške kuće Red Lion i Ankica Jurić Tilić iz hrvatske Kinorame, uz ARTE France Cinéma i Cosmodigital. Film je nastao uz podršku Filmskog centra Srbije, ARTE France Cinéma, CNC, Luksemburškog filmskog fonda (Luxembourg Film Fund) i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Tjedan kritike (Semaine de la Critique) paralelni je program Filmskog festivala u Cannesu, pokrenut 1962. godine. Ovogodišnje, 62. izdanje, odvija se od 17. do 25. svibnja, a tradicionalno predstavlja 10 dugometražnih i 10 kratkometražnih naslova iz cijeloga svijeta. Cilj programa je otkrivati nove talente, a imena poput Bernarda Bertoluccija, Alejandra Gonsáleza Iñárittua i Gaspara Noéa upravo su na Tjednu kritike imali svoje velike “uzlete”. Međunarodni žiri dodijelit će četiri nagrade: dvije za dugometražni film (Grand Prize i French Touch Prize) te jednu za kratkometražni (Leitz Cine Discovery Prize). U sklopu Tjedna kritike dodjeljuje se i nagrada za glumačku zvijezdu u usponu (Louis Roederer Foundation Rising Star Award), a selektirani filmovi u konkurenciji su i za Zlatna kameru (Camera d’Or).

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €

Zadnje od Vijesti