Tristan Casara, francuski deep house i elektro producent poznatiji pod umjetničkim imenom The Avener privukao je širu pažnju prošle godine svojim deep house reworkom ‘The Fade Out Line’, pjesme Phoebe Killdeer & The Short Straws.
Nastavak priče u širem obimu uslijedio je početkom ove godine objavljivanjem debitantskog ostvarenja “The Wanderings Of Avener”. 28-godišnji Avener je na tom svom glazbenom putovanju obišao priličan broj ‘značajnih mjesta’, kao što je i u nekom, uvjetno kazano, edukativnom smislu posijao zanimljivo sjeme među populaciju koja obično ne hrli toliko na rock koncerte koliko na partyje napravivši uhu ugodan i zanimljiv chill-out album.
Poput njegovih starijih kolega iz St. Germainea (popularnog francuskog plesnog projekta prošlog desetljeća) i Avener odaje počast i crpi nadahnuće iz rada blues velikana Johna Lee Hookera. Njegovu “It Serves You Right” potpuno je preuredio u laid back stilu, a glas pokojnog Hookera ne gubi karizmatičnost ni u tom novom ozračju. Identični ‘vrhunski ubod’ je i “Hate Street Dialogue” sa Sixtom Rodriguezom, ali mu to ne polazi za rukom tako glatko s predimenzioniranom “Lonely Boy” The Black Keysa koju je gurnuo izvan originalnog konteksta skoro do neprepoznatljivosti gotovu u područje Depeche Modea.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9XMaJDihHp4[/youtube]
Već spomenuta „The Fade Out Line”, Phoebe Killdeer i The Short Straws dobro je pozicionirana nakon uvodne “Panama” Booker T. Jonesa i Williama Bella kojom kroz spoj vintage zvuka zaodjenutih u moderne aranžmane najavljuje ozračje unutak kojeg će se nalaziti ostatak “The Wanderings Of Avener” albuma.
Među glazbenicima mlađe generacije, posebice kantautorima (pored navedenih Black Keysa) Avener nadahnuće pronalazi u kanadskom glazbeniku Adamu Cohenu, sinu daleko poznatijeg oca Leonarda u njegovoj “We Go Home”, zatim u danskom kantautoru N*Grandjeanu (“Your Love Rocks”), Norvežanki Ane Brun (“To Let Myself Go”) kao i izvrsnom Jakeu Isaacu (“Waiting Here”), kojem zbog karakteristične boje glasa još tepaju kako je novi Seal. Prosjek malo ruši suradnja sa švicarskim elektrobendom Kadebostany, jer se njihova “Castle In Snow” čini najvećim ustupkom hvatanja na prvu loptu na plesnim podijima, no kad se uzme opći dojam Avener se sasvim pristojno predstavio na sceni.
Ocjena: 7/10
(Capitol/Universal Music, 2015.)