To je, prema Rodríguez-Lópezu, verzija ‘narodne ploče’ benda The Mars Volta, koja prati melodije i ritmove eponimnog albuma do njihovih tradicionalnih karipskih korijena i predstavlja ih u potpuno novom svjetlu.
Ova akustična verzija puno je više od jednostavne unplugged verzije albuma “The Mars Volta” – sedmi, povratnički, album i dalje produbljuje misiju u traženju izvorne glazbe, koja je tradicionalne latinske utjecaje (koji su oduvijek nadahnjivali Omara Rodrígueza-Lópeza i Cedrica Bixlera-Zavala) dovela u drukčiji fokus.
To je, prema Rodríguez-Lópezu, verzija “narodne ploče” benda The Mars Volta, koja prati melodije i ritmove eponimnog albuma do njihovih tradicionalnih karipskih korijena i predstavlja ih u potpuno novom svjetlu.
Pjesme su prearanžirane i postavljene na tradicionalne karipske ritmove na kojima je Rodríguez-López odrastao. Ovdje, “Black Condolences” postaje objekt lekcije u ovoj glazbi, prelazeći između tri različita tradicionalna ritma u svoje tri i pol minute.
Za Rodríguez-Lópeza, “Que Dios Te Maldiga Mi Corazon” je dugo sanjani san koji se napokon ostvario.
“Shvatio sam da konačno mogu snimiti ovakav album, samo sam ga trebao ostvariti”, kaže i dodaje: “To je bilo eksperimentiranje. I bilo je super zabavno. Osjećam da The Mars Volta napokon počinje – zato je zadnji album tako i nazvan, jer smo napokon odbacili sve i došli do cijele koncepcije koja je bila na početku. I ova akustična verzija dolazi iz dubokog unutrašnjeg duševnog mjesta, sa svojim vlastitim značenjem i filozofijom, i svojim vlastitim razlogom za postojanje.”