Stanislav Grdaković i Darko Terlević se znaju još iz vremena dok je GNK Dinamo bio NK Croatia, skupa su djelovali u bendu Morso, da bi 2016. nakon odlaska u Australiju ‘sreli sebe’ i redefinirali svoj autorski i izvođački stil. Nastao je electro-dark pop duo The Siids, i krajem 2019. se ukazao prvi dugosvirajući album zvan ‘Brutalist’. Hrvatski jezik kojim je pjevao Morso je zamijenjen engleskim.
„Brutalist“ je izuzetno elegantan album prošaran obiljem synthova koji zvuči povremeno prilično senzualno. Grdaković i Terlević su momci s mnogo utakmica u nogama i složili su album s glavom i repom koji će rasturati po retro-partyjima – teško da će netko primijetiti razliku između ovog što izvode Siidsi i klasičnih postavki electro-popa.
U ovim numerama lako je prepoznati utjecaj Depeche Modea, grupe koja nikako da izađe iz mode na ovim prostorima. Deset pjesama (uz kratak uvod na početku) vrlo lako hvata uši i slušatelj krene lupati ritam nekim dijelom tijela dok se još nije snašao što sluša („Lovers“ lijepo prevede slušatelja u uvjerenje da su to neki Britanci iz osamdesetih) i tko su Siidsi. Što se samog albuma tiče, najenigmatičnija i možda najambicioznija tema je osmominutna „Freedom“ koja uspješno spaja snolike klavijaturističke pasaže, plesnu glazbu i govorne dijelove.
Zaključna „Out of Tune“ ima velik potencijal da bude hit. Terlević i Grdaković su majstori u igranju svjetla i sjene, znaju kad se u igrama sa zvukom treba zaustaviti i kako dramaturški koncipirati pjesmu da slušatelje drži alertnog s upitnikom na glavi „što će li se sljedeće dogoditi“.
Ipak, teško je očekivati da će Siidsi pokoriti nekakvu arenu od par (desetaka) tisuća posjetitelja jer… ne znam. Ništa im bitnog ne nedostaje, potencijalne publike imaju, hoće li se zvijezde poklopiti u njihovom slučaju – vidjet ćemo, ne bi bio prvi put da sastav ima sve u rukama za Malu dvoranu Doma sportova, a onda završi s promocijom u podrumu pjevačeve kuće i žali se kako nisu došli svi koji su obećali. Zbog pokazane kvalitete muzike Siidsima ipak treba zaželjeti opciju s Domom sportova.
Ocjena: 8/10
(Dallas Records, 2019.)