Edukultura SC Kulture promjene Studentskog centra u Zagrebu, u veljači organizira tri izvedbene radionice: Pjevačku radionicu tradicijske glazbe Šri Lanke pod vodstvom dr. Lasanthi Manaranjanie Kalinga Dona; Plesnu radionicu’Rabljeno znanje/Secondhand knowledge’ s troje islandskih autora i nastavak Vokalnog istraživačkog laboratorija s Irenom Tomažin.
18.2. 2017., 10-12:30 i 14-16:30, Pjevačka radionica: Šri Lanka s dr. Lasanthi Manaranjanie Kalinga Dona @ Teatar &TD – velika dvorana; participacija: 60 kn
Cjelodnevna pjevačka radionica pruža uvid u načine poučavanja i učenja pjesama te u dio repertoara tradicijske glazbe Šri Lanke. Na njoj će se pjesme učiti oponašajući učiteljevu pjevačku tehniku i različite vrste melodijskih ukrasa. Radionica predstavlja privlačan izazov za sudionike, uvodeći ih u za njih veoma neobičan glazbeni sustav, koji počiva na vlastitim pravilima i estetici. Oblikovana je tako da omogući lagano razumijevanje teorijskih temelja i uživanje u praktičnim glazbenim aktivnostima. Radionicu će voditi dr. Lasanthi Manaranjanie Kalinga Dona, umjetnica i etnomuzikologinja sa Šri Lanke, posvećena izvođenju tradicijske glazbe i medicinskoj etnomuzikologiji.
Prijave na [email protected] do 16. veljače u ponoć.
Više na: http://www.sczg.unizg.hr/kultura/vijest/2017-02-07-pjevacka-radionica-sri-lanka-s-dr-lasanthi-manaranjanie-kalingom-donom/
Radionicu organizira ženska vokalna skupina Čipkice u suradnji sa Edukulturom Kulture promjene SC-a.
20.-24.2., Rosa Omarsdottir, Asrun Magnusdóttir i & Alexander Roberts (is): “Secondhand Knowledge”; radionica @ Teatar&TD – SEK; participacija: 0 kn
Plesači, koreografi, dramaturzi, kreativci i entuzijasti aktivni u plesu i koreografiji pozvani su na sudjelovanje u razgovoru i/li u besplatnoj radionici od 20. do 24.2. 2017. u Teatru &TD.Radionica je dio šireg istraživačkog projekta “Secondhand knowledge” koji dokumentira različite plesne scene na periferiji Europe.
Što je zapravo „znanje iz druge ruke“, „secondhand“ znanje,? To je znanje koje jedna osoba stječe preko druge osobe. Nije znanje iz neposrednog iskustva, nego je posredovano i stečeno bez direktnog uvida u samu temu; subjektivno je i oslanja se na maštu, osobni kontekst i vjerovanje. Islandski autori pitaju se je li znanje iz druge ruke zbilja manje važno, posebno u kontekstu umjetnosti, za razliku od znanja iz prve ruke?
Interes islandskih autora usmjeren je na dokumentiranje plesnih scena koja se događaju na periferiji, ne samo da bi dokumentirali ono što nastaje tamo nego da bi i razumjeli kako znanje i utjecaji putuju od centra do periferije i obratno, da bi propitali tu hijerarhiju i, nadaju se, decentralizirali ovu postavku zapadnjačke-eurocentrične povijesti plesa fokusirajući se i dajući na važnosti drugačijim iskustvima i razumijevanjima povijesti plesa kao cjeline.
U Hrvatskoj ostaju tjedan dana tijekom kojih žele dokumentirati utjecaje i interese lokalne plesne scene. Traže sudionike (plesače, koreografe, dramaturge…) koji su voljni s njima razgovarati o konceptu “secondhand” znanja i njegovom utjecaju na plesnu scenu u Hrvatskoj.
Možete biti samo sugovornik/ica i tada vas trebaju jednom, u razdoblju od 20. do 24. veljače kada vama to najviše bude odgovaralo.
Međutim, možete im se pridružiti i u studiju, dva-tri sata dnevno (točni termini u dogovoru sa sudionicima), kada će u formi petodnevne radionice (20.-24.2.) pokušati rekonstruirati i rekreirati utjecaje o kojima su raspravljali, pritom se koristeći “secondhand” znanjem. Radionicu će, nadaju se, završiti malom prezentacijom za zainteresiranu javnost.
Kako se prijaviti? Valja poslati kratki CV i nekoliko rečenica o tome zašto želite sudjelovati (ukoliko je moguće, na engleskom jeziku) na [email protected] do 15. 2. 2017.
23.-26.2.2017., 14-19h i 11-16h, EDU&TD – Vokalni lab #4 – Irena Tomažin: Glas kao tijelo, tekst kao glazba @ Teatar &TD; participacija: 250kn/175 kn studenti.
„Glas kao tijelo, tekst kao glazba“ vokalni je laboratorij na kojem glazbenici, pjevači, izvođači i autori pod vodstvom koreografkinje i pjevačice Irene Tomažin imaju priliku raditi na glasu kroz tijelo te na razvijanju vlastitih autorskih poetika.
Naime, tijelo je instrument glasa, tijelo rezonira kad pjevamo i tijelo nosi glas. Putem fizičkih vježbi, odnosno povezivanjem s vlastitim tijelom i kretanjem, također dolazimo i do svog glasa – promatrati ćemo i slušati kako glas može biti produžetak i nastavak fizičke akcije. Vježbama disanja i opuštanja tijela, možemo rezonirati glasom i otvarajući se slušanju, možemo otkriti vlastite ritmove i melodije koje organski nosimo. Eksperimentiranje glasom može nas dovesti do različitih lica i priča koje svaki glas ima. S druge strane, imajući tekst i radeći s njim kao s kompozicijom, možemo ga utjeloviti i postići da ga pjevamo ili ga samo govoriti prostoru, šaljući ga u prostor da rezonira. Pristupajući mu kao glazbi možemo postići različite interpretacije teksta. Fokus ovog laba usmjeren je na to da svaki sudionik pronađe svoj način stvaranja glasom i tijelom. Naglasak će stoga biti na individualnom radu svakog od sudionika koji će uz pomoć mentorice razvijati svoje autorske vokabulare, istraživati vlastiti individualni i specifični način zvučanja/pjevanja/izvođenja ili samo bivanja/življenja sa svojim glasom koristeći specifične tekstualne/glazbene/plesne materijale, motive, inspiracije i želje.
Zbog ograničenog broja mjesta kao i podjele radnih zadataka kao pripreme za početak radionice prijavu s kratkim motivacijskim pismom, životopisom i kontakt mobitelom što valja poslati što prije, a najkasnije do 17. veljače u ponoć, [email protected].
Radionice se realiziraju u sklopu projekta Edukultura SC Kulture promjene Studentskog centra, uz potporu Ministarstva kulture RH i Ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba.