TRUS!: Još uvijek scenom haraju bendovi od prije 20-30 godina

Bend Trus! novo je otkriće na slovenske glazbene scene, koji 2013. godine izdaje debut album “First Step” i “Banana Split” split album, oba izdana na sada već dobro poznatoj i vjerojatno najagilnijoj regionalnoj etiketi Moonlee Records. Upravo je debut “First Step” proglašen najboljim prošlogodišnjiom slovenskim albumom od strane utjecajnog ljubljanskog Radio Študent 89,3 MHz te ostalih relevantnih slovenskih medija.

  •  
  •  
Trus!

Odgovara li Vam internet kao distributivno sredstvo i forsanje singlova kao nekad, ili Vašoj glazbi više odgovara format albuma?

Boštjan Simon: Albumi se najbolje prodaju na koncertima, kada ljude uvjerimo s našim nastupom uživo. Format albuma, to jest LP nam je bolji jer zahtjeva od slušatelja veću pažnju.

Jelena Rusjan: Album je neka vrste dokumenta različitih faza razvoja kroz koje prolazi bend. Doživljavam album kao priču, koja ima početak, razradu i kraj, u kojoj muziku nadogradjujemo s još jednim, vizualnim medijem. Mislim da je vizualni dio albuma također jako bitan dio cijele bendovske priče koji se događa i razvija paralelno sa muzikom.

Glazba Vam povremeno balansira na granici slobodne forme (uvod u “What Do You Do'”) dok ne uđete u ritam tada se stvari poslože mimo kakofonije. Kako skladate stvari? Je li sve jam session ili imate druge modele?

Boštjan Simon: Ponekada krenemo sa jam sessionom, a prosta improvizacija dođe kasnije, samo kao dodatni element pjesama. Pjesme sastavljamo tako da prvo odredimo ritam i bas liniju, onda akorde i na kraju melodiju. Nekada se dogodi da ostane samo bas linija i melodija, bez akorda.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=712d6k7qpBE[/youtube]

Kakva su iskustva s terena i koncerata, za razliku od 90-ih kad je indie bio slavljen svijetom i danas, ima li publike i bendova sličnih Vašem po regiji?

Jelena Rusjan: Devedesete sam proživjela u rodnom gradu Beogradu u kojem je moja generacija mnogo više vremena provodila na ulicama i u parkovima grada, nego u klubovima i na koncertima. Bili smo bili klinci, nije bilo love, a, ruku na srce, ni sadržaj nije bio bog zna šta. Indie, koji pominješ i koji je bio slavljen po cijelom svijetu tih godina, mi smo uglavnom pratili preko TV-a. Danas, dvadeset godina kasnije, aktivno pratim šta se događa na klupskoj sceni po regiji, čak štoviše i sama sam postala dio scene i što vidim? Ima odličnih bendova, koncerata i klubova ali rijetko koji mladi bend uspjeva da preživi samo od muzike. Još uvijek scenom haraju bendovi od prije 20-30 godina i manji, novi bendovi se moraju dobro potruditi da se izbore za malo prostora na sceni. Ne znam, možda to tako mora biti.

Nedavno ste svirali u Zagrebu pred malobrojnom publikom. Da li posjeta od 20 ljudi demoralizira ili je to trenutno stanje na sceni da taj indie zvuk ne može očekivati širi prijem?

Boštjan Simon: 20 ljudi je ipak bolje od 10 ljudi. Nisu svi koncerti puni i rasprodani, ali važno je da nas čuju pravi ljudi. Znamo, da nismo za svakoga, ali smo sretni da radoznale ljude uvek privučemo i to je point.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6WbW1zND7LM[/youtube]

Kakva je situacija u Sloveniji na alter indie rock sceni? Ima li medija koji prate? Mjesta za svirku?

Jelena Rusjan: Mislim da je Slovenija dosta zanimljiva zemlja za alter-indie-rock-hardcore-electo-punk-metal-jazz-impro scenu. Mala jeste, ali u njoj skoro svako selo ima najmanje jedan klub u kojem se može sredit koncert. Sada, kako je svuda kriza i kad stvari škripe na sve strane, to se osjeti i na klupskoj sceni, naravno. Klubovi se bore sa različitim problemima kao što su SAZAS (vaš ZAMP), obavezno osiguranje na svakom koncertu, opadanje broja publike na koncertima. Ali, definitivno još uvek ima super mjesta za svirku, kao na primjer MIKK u Murskoj Soboti, Gabrijel i CMAK u Cerknem, MKNŽ u Illirskoj Bistrici, Pri Rdeči ostrigi u Škofji Loki, Kotlovnica u Kamniku, Mostovna u Novoj Gorici, Pumpa u Postojni i definitivno najludji prostor u Sloveniji je Stolp 3 u Mariboru. U vodećim medijima (dnevne novine, nacionalni radio i televizija) je iz godinu u godinu općenito je sve manje prostora za kulturu. Uglavnom se cijela priča svodi na par ljudi, koji na vlastitu inicijativu tu i tamo uspjevaju da proguraju koju vijest o događanjima na domaćoj neovisnoj muzičkoj scenu. Ali zato, na svu sreću, još uvek imamo Radio Študent, koji nas obavještava što se dešava po svijetu. Također ima i dosta zanimljivih muzičkih online časopisa, portala i medija kao na primjer Odzven, Nova Muska, HRUPmag gde možemo naći relevantne kritike ploča i koncerata, zanimljive kolumne, intervjuje. Dalje>>

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 kune.

Hvala vam.

1.00 HRK 5.00 HRK 10.00 HRK 20.00 HRK 50.00 HRK 100.00 HRK 200.00 HRK


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

  •  
  •  

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X