Tús Nua u Tvornici – osvježenje u koncepciji, ali ne i u izvedbi

Mladi zagrebački shoegaze post rock / dream pop trio Tus Nua pojačan gostujućim bubnjarkama iz grupe Žen predstavio je uživo debitantski album ‘Horizons’ u četvrtak u malom pogonu Tvornice kulture.

Tus Nua u Tvornici kulture (Foto: Zoran Stajčić)

Tus Nua glazbeno plovi negdje između koordinata koje su u post rocku odavno zacrtali Mogwai i sanjivog vokalnog pop ozračja čiji korijeni sežu do jedne Enye, iako ona bendu vjerojatno nije poslužila kao izvorna inspiracija. Svakako, to je stilsko osvježenje u koncepciji na domaćoj sceni, posebno u njenim mladim redovima, i za Tus Nua kao sastav tri jednako zastupljene pjevačice i instrumentalistice prepuštene melankoličnom višeglasju tu svakako ima prostora u budućnosti. Dapače, maštovite su u aranžmanima, kao što i sam nastup vode u konceptualnom smjeru i samo je pitanje broja koncerata u nogama kada će u tom segmentu dobiti potrebnu sigurnost u izvedbi.

Ovaj sastav čine mlade glazbenice Jordi Ilić, Jelena Božić i Matea Milevoj i trenutno u postavi nemaju stalnu članicu (ili člana) za bubnjevima i njihov koncert u Tvornici je nažalost pokazao taj izvedbeni nedostatak.

Tus Nua u Tvornici kulture (Foto: Zoran Stajčić)

Problem su bile izmjene za bubnjevima od strane Sara Ercegović i Eve Badanjak iz grupe Žen. Ercegović koja je i inače bubnjarka u svom matičnom bendu i koja je kao gošća Tus Nua na albumu „Horizons“ odsvirala tri pjesme „Geysir“, „Obvious“ i „Repeat“, iskusno je držala  kičmu ritma i stvar je dobro funkcionirala za razliku kad je na bubnjarskom stolcu bila Eva Badanjak. A Eva nije bubnjarka. Bar ne dobra bubnjarka. I to se itakako čulo. Zaostajala je u ritmu i bila uteg. Tus Nua su s njom zvučale kao demo bend. Izvedbe “Tendous” i “Fight!” bile su posebno problematične. Svaka čast Evi na entuzijazmu, ali dok nisi u stanju udarac po crash čineli pokriti istovremeno s bas nogom dotle ne izlaziš pred ljude, ako ćemo biti obzirni prema struci. Ercegović je i u toj situaciji morala intervenirati i pjesmu “Fight!” voditi gromkim udarcima po floor tomu, a time i Evu. Ponekad je pomoć iskusnijih kolegica medvjeđa usluga.

Sara se pred kraj vratila za bubnjeve na „Repeat“, a time se vratila i čvrstina i sigurnost ritma, no kada je Jordi Ilić najavila posljednju pjesmu „Hills“, originalno osmišljenu i te večeri izvedene uz naglašenu pratnju ritam mašine, tek onda je u potpunosti oživio Tus Nui u formaciji koja je možda trebala biti dominantna od samog početka nastupa, jer je bilo glazbenicama prirodnije, time i uvjerljivije prema van u tom trenutku. Dakle, da je kojim slučajem gostovala samo Sara Ercegović u ‘svojim’ pjesmama, a Tus Nua se držale svoje originalne forme, ishod bi bio daleko pozitivniji, nego da se forsirao live bubanj kakav god bio. Uzori nekad mladima zaklone horizonte.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X