Od 5. siječnja u KIC-u možete pogledati deset remek-djela među kojima su ‘Poštanska kočija’, ‘Plodovi gnjeva’, ‘Moja draga Klementina’…
Siječanjski program Tuškanca u gostima počinje retrospektivom filmova Johna Forda – majstora vesterna koji je epskim vizualnim prikazima i univerzalnim temama koje nadilaze priče o revolverima i rančevima oblikovao način na koji percipiramo povijest i kulturu američkog Zapada.
Ciklus Portreti: John Ford obuhvaća deset filmova zlatnog doba Hollywooda koje su obilježili John Wayne, Henry Fonda, Maureen O’Hara i drugi, a prikazivat će se u Kulturno informativnom centru (KIC). Ciklus će, 5. siječnja u 19 sati, otvoriti “Poštanska kočija” (1939.), jedan od najslavnijih vesterna svih vremena snimljen u veličanstvenoj Dolini spomenika koja se smatra zaštitnom kulisom žanra.
Ovaj revolucionarni vestern o raznolikoj skupini putnika koji putuju opasnim teritorijem Divljeg zapada slijede Oscarom za najbolju režiju nagrađeni “Plodovi gnjeva” (1940.) i “Kako je bila zelena moja dolina” (1941). Dok je prvi adaptacija socijalnog romana Johna Steinbecka o obitelji u potrazi za boljim životom tijekom Velike depresije, drugi donosi dirljivu ispovijest o rudarskoj obitelji u Walesu ispričanu kroz sjećanja najmlađeg sina.
“Moja draga Klementina” (1946.) najromantičniji je autorov rad oslonjen na biografiju legendarnog Wyatta Earpa i glasoviti obračun kod O. K. Corrala, a Sam Peckinpah istaknuo ga je kao svoj omiljeni vestern.
“Na apaškoj granici” (1948.) prvi je film iz Fordove „konjičke trilogije“ koju još čine “Nosila je žutu vrpcu” (1949.) i “Rio Grande” (1950). Povezuje ih scenarij temeljen na kratkoj priči Jamesa Warnera Bellaha o sukobu između američke konjice i Indijanaca kod Little Big Horna i u takozvanom Fettermanovom masakru.
Također nagrađena Oscarom za najbolju režiju, romantična komedija “Miran čovjek” (1952.) najpopularniji je Fordov film izvan žanra vesterna, a bavi se povratkom u pastoralni zavičaj i formiranjem nove obitelji. Na rasporedu je i odiseja “Tragači” (1956.), slojevit prikaz želje za osvetom protagonista kaljenog u građanskom ratu te s njom povezane rasne netrpeljivosti smješten u kontekst romantičnog putovanja.
Ciklus će zaključiti politički provokativan “Čovjek koji je ubio Liberty Valancea” (1962.), jedan od najambicioznijih vesterna svih vremena fokusiran na sukob između civilizacije i Divljeg zapada posrijedi kojeg je jedan od najpotresnijih ljubavnih trokuta svih vremena!
Raspored svih projekcija dostupan je na stranicama kina. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni KIC-a sat vremena prije početka, kao i online putem platforme ulaznice.hr.